Gå til innhold

Uflidd mor i bhg. Reagere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ser neppe særlig flidd ut når jeg leverer selv. Ingen sminke og skikkelige arbeidsklær. Eneste jeg rekker før jeg drar om morgenen er å pusse tennene.

Bhg vet jeg skal rekke jobb, så de tenker nok at jeg bare er en travel mor som de fleste andre som leverer før 7.30!

Anonymkode: 760ed...c6d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hater at det fins så dømmende personer som deg. Noen ser "syke" ut bare fordi de ikke har sminka seg og mange driter i å sminke seg for å levere barn i barnehagen. Andre ER syke og står på så hardt de kan for å få barnet i barnehagen og at du skal blande deg oppi dette her og anta at hun er en dårlig mor bare fordi hun ikke har et visst utseende syns jeg rett og slett er tragisk! 

Anonymkode: efb49...9e0

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Ser barnet velstelt ut? Hvis ja, hva er problemet? 

Jeg ser også tidvis ut som et dass på morgenen ved levering, jeg prioriterer å ordne og stelle barnet å sende det i barnehagen så ordner jeg meg selv etterpå i fred og ro etter barn er levert. 

Anonymkode: bad46...d16

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Som vanlig kommer det bare dritt til ts. Jeg skjønner hvorfor du reagerer ts, men det er ikke noe du kan gjøre med det. Selv har jeg selvsagt alltid gredd hører og stelt meg før jeg før ut, det er normalt å gjøre set

Anonymkode: 6bdf9...4d1

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hater at det fins så dømmende personer som deg. Noen ser "syke" ut bare fordi de ikke har sminka seg og mange driter i å sminke seg for å levere barn i barnehagen. Andre ER syke og står på så hardt de kan for å få barnet i barnehagen og at du skal blande deg oppi dette her og anta at hun er en dårlig mor bare fordi hun ikke har et visst utseende syns jeg rett og slett er tragisk! 

Anonymkode: efb49...9e0

Man kan klare å gre seg uansett, å ja jeg har både vært syk og søvnløs 

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg stivpynter meg ikke akkurat selv når jeg skal levere og hente i barnehagen, men passer hvertfall på å ha på rene klær, vaske armhuler og skritt og kjemme håret før vi suser av gårde.  Jeg møter ofte en annen mamma i dørklinka i barnehagen som hver dag ser ut som hun kommer rett fra senga, ofte flekkete gensere med masse dyrehår (?) på og fettete hår til alle kanter. Av og til lukter det litt sjenerende av hun og. Merker jeg stusser litt over dette men vet ikke om dette går under ting jeg ikke har noe med, eller er det medmenneskelig å nevne dette for de ansatte?

Anonymkode: 4a3b7...4db

Jeg trener til og fra barnehagen.. Det er sånn jeg sparer tid… Jeg håper jo at det ikke skal lukte sjenerende av meg, så jeg tar oppvarming på vei til, men det lukter helt klart noe  selv om treningsklærne er vasket.. Og av og til kommer man så nære en person at de vil merke det

Men jeg sparer to til tre timer i uka på å gjøre det på denne måten, og jeg får mer tid med barnet mitt, og overskudd. Så da får dere pertentlige mennesker overleve lukten av moder pågangsmot.. 

Jeg ser ustelt ut.. ingen tvil .. Og jeg holdt på å glemme; Barnet mitt kommer ofte i kjole, alltid nyvasket. Og gjerne med en slufse i håret. Hvis pappa leverer kommer hun i alt mulig rart, som ikke matcher, bustehår og helst joggebukse😜

Endret av Pinner
  • Liker 4
Skrevet

Da jeg hadde en baby hjemme, fikk jeg ofte ikke tid til å stelle meg før jeg leverte eldstemann. Han ville veldig gjerne bli levert av mamma, så da ble pappa hjemme med babyen mens jeg leverte, ugredd, usminket, med gulp på klærene, osv.

Fikk lite nok søvn som det var, uaktuelt å stå opp enda tidligere for å stelle meg pga en annen mor i bhg syntes jeg så sjuskete ut... 

Anonymkode: e70c8...a9b

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg stivpynter meg ikke akkurat selv når jeg skal levere og hente i barnehagen, men passer hvertfall på å ha på rene klær, vaske armhuler og skritt og kjemme håret før vi suser av gårde.  Jeg møter ofte en annen mamma i dørklinka i barnehagen som hver dag ser ut som hun kommer rett fra senga, ofte flekkete gensere med masse dyrehår (?) på og fettete hår til alle kanter. Av og til lukter det litt sjenerende av hun og. Merker jeg stusser litt over dette men vet ikke om dette går under ting jeg ikke har noe med, eller er det medmenneskelig å nevne dette for de ansatte?

Anonymkode: 4a3b7...4db

De dagene jeg har lesedager, hoper jeg i noen klær bare og prioriterer heller å sitte med barna de 10 ekstra minuttene eller spise frokost istedenfor å ordne meg. Dusjing, hår og tannpuss tar jeg ofte etter å ha levert.  Noen ganger blir der bare tannpuss og. Sitter jo hjemme å leser bare dagen langt... har ikke tenkt å endte på det uansett hva noen kunne komme på å tenke...

Anonymkode: 2a093...a55

• Hjerte 1
Skrevet

Du aner ikke hva andre sliter med. Kanskje er hun kronisk syk, og klarer såvidt å hente og levere barnet og lage middag, og prioriterer seg selv sist. Vet om mange som har det slik.

Slutt å dømme andre ut fra utseendet.

Anonymkode: 161a7...d9a

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Hva ønsker du å oppnå ved å si fra? Tenker du at du er den eneste som har observert dette? 

Anonymkode: cc7fe...efa

• Liker 1
Skrevet

Dersom hun er uflidd langt utover normalen og hele tiden, kan det jo være et tegn på at hun sliter litt nå. 

Men dette ser jo barnehagepersonalet også, og de er jo tettere på barnet enn det du er. Er de bekymrer for at barnet ikke har det bra, følger jo de opp det. 

Dersom en skal snakke med barnehagepersonalet om barn/foreldre tenker jeg det må foreligge gode grunner,  typ at barnet har vist deg i ord eller handling at hjemmesituasjonen er vanskelig, og at du tenker at du har info som er nyttig for personalet å kjenne til for å kunne skaffe seg et helhetlig bilde av hvordan barnet har det (men også her en fin balanse mellom ondsinnet sladder og faktisk nyttig informasjon..)

Anonymkode: eef3e...1d2

• Liker 7
Skrevet

Haha, i morges hadde jeg på meg en flekkete (lagde frokost til barna) nattkjole og jakke over. Håret i strikk, ugredd, ikke dusjet og ikke vasket. Stakk innom butikken sånn også jeg. Til vanlig har jeg en høy stilling og bruker som regel å være halvpyntet. Men for å  levere barnet på min fridag, eller hjemmekontor dag  er det ikke aktuelt å pynte meg i tilfelle jeg møter på sånne som deg. Gi deg TS, du aner ikke hvorfor folk gjør som de gjør, og hvis det er noe å bekymre seg over når det gjelder barnet, så får barnehagen det med seg.

Anonymkode: ea2e3...7ac

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet

Det jeg synes er interessant er at du ikke nevner barnet. For hvis barnet har det bra så er vel det det viktigste, eller hva? Jeg tenker i mitt stille sinn at barnehagepersonalet vil ta tak i det dersom de finner grunn til bekymring. 

Så lurer jeg litt på - hvordan har du tenkt til å reagere? Hva får du ut av det? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ser veldig uflidd ut både morgen og ettermiddag. Jeg har som regel nå i disse kaldere tider en utebukse på meg med litt mye gjørme helt nederst. Sko fulle av alt mulig rart og jeg hår derfor helst ikke inn med de i barnehagen. I tillegg har jeg to hullete ullgensere på meg og veldig uflidd hår. Jakken min er som regel flekkete kanskje til og med dagens eller gårsdagens sikkel på. Fullt av hår og ikke minst så lukter jeg garantert!! 
Noen som kan gjette hvorfor????

jo jeg eier hest! Jeg drar enten etter levering eller før henting i stallen og jobber der i flere timer 🤪. Og jeg skifter ikke for å hente i barnehagen! Og med disse vær tidene så kan jeg bokstavelig ikke ane i hvilken tilstand jeg kommer til barnehagen. Her vet alle ansatte det og ikke minst barna som elsker hesten og superstolte av den.  Men du som mor vet kanskje ikke det….

Anonymkode: c685d...229

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Vil tro personalet i bhg er obs på barnet. Om barnet blir ivaretatt så er det ikke grunn til bekymring. 

Er nok av "perfekte" ytre som er for jævlige foreldre gitt. 

Skrevet

Det er ikke et krav om å ha vasket tissen eller armhulene før man leverer barn i barnehagen. 

Anonymkode: 75f8a...36d

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Som vanlig kommer det bare dritt til ts. Jeg skjønner hvorfor du reagerer ts, men det er ikke noe du kan gjøre med det. Selv har jeg selvsagt alltid gredd hører og stelt meg før jeg før ut, det er normalt å gjøre set

Hvorfor har hun reagert da? Siden ingen av oss andre ser ut til å forstå det.

Anonymkode: 9aa71...a14

• Liker 2
Skrevet

Så lenge barnet har rene, hele og varme klær, ser ren ut og ikke lukter og har med seg mat til bhg tror jeg ikke det er så mye du kan gjøre med at mammaen ser uflidd ut.

Det er alltid en grunn for at folk ser ut som de gjør.

Anonymkode: b2303...77a

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres ut som meg i de periodene sykdommene til barnet var verst, og jeg knapt rask å gå do så lenge barnet var hjemme, og jeg sov i fulle klær fordi jeg løp opp og ned to ganger hver natt og tilbrakte mange våkentimer med hylende barn på natten. 

Anonymkode: 84873...80b

Ja når du sier det så de to åra ene av ungene mine spydde med full fontene døgnet rundt og spiste og spydde og spiste og spydde så var det nok flekker på meg hver eneste dag og dausliten så jeg nok også ut. Det var umulig å være uten massevis av flekker når ungen spydde 24/7. Hundehår var det nok også av hunden vår selv om vi er heldig med at den ikke røyter mest.

Anonymkode: 8f0fb...40a

• Liker 1
Skrevet

Istedet for å varsle personalet, som antagelig kjenner denne uvaskede moren, kan du kanskje heller prøve å bli kjent med henne på helt normalt vis? Inkludere henne i smalltalk og uviktige utvekslinger.

Kan jo være hun har mer bruk for et medmenneske enn et mammapoliti..? 

Anonymkode: f7df4...d53

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...