Gå til innhold

Uflidd mor i bhg. Reagere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg stivpynter meg ikke akkurat selv når jeg skal levere og hente i barnehagen, men passer hvertfall på å ha på rene klær, vaske armhuler og skritt og kjemme håret før vi suser av gårde.  Jeg møter ofte en annen mamma i dørklinka i barnehagen som hver dag ser ut som hun kommer rett fra senga, ofte flekkete gensere med masse dyrehår (?) på og fettete hår til alle kanter. Av og til lukter det litt sjenerende av hun og. Merker jeg stusser litt over dette men vet ikke om dette går under ting jeg ikke har noe med, eller er det medmenneskelig å nevne dette for de ansatte?

Anonymkode: 4a3b7...4db

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støtter kommentarer over 100%!

Hilsen pedagogen og mamma til 3 barn. 

Anonymkode: 269f6...9c2

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg stivpynter meg ikke akkurat selv når jeg skal levere og hente i barnehagen, men passer hvertfall på å ha på rene klær, vaske armhuler og skritt og kjemme håret før vi suser av gårde.  Jeg møter ofte en annen mamma i dørklinka i barnehagen som hver dag ser ut som hun kommer rett fra senga, ofte flekkete gensere med masse dyrehår (?) på og fettete hår til alle kanter. Av og til lukter det litt sjenerende av hun og. Merker jeg stusser litt over dette men vet ikke om dette går under ting jeg ikke har noe med, eller er det medmenneskelig å nevne dette for de ansatte?

Anonymkode: 4a3b7...4db

Går det utover omsorgen til barnet?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du møter henne i dørklinka...? 😂

Sjekk ordet dørklinke en gang til du, før du bruker det igjen...

Det er ingenting medmenneskelig med å nevne dette for personalet.

Om du kjenner henne godt kan du prate med henne på tomannshånd for å høre om hun har det bra for tiden.

Anonymkode: 96817...02f

• Liker 43
  • Nyttig 6
Skrevet

Noen mennesker er jo bare litt…ekle. Kanskje hun er av dette slaget, uten at det går på bekostning av omsorgsevnen?

Anonymkode: 5cbe4...796

Skrevet

Hvis det virkelig er så påfallende, vil vel personalet også legge merke til det og vurdere om det  er noe de har noe med. Generelt om man er bekymret for et annen voksen menneske, vil det medmenneskelige være å snakke med vedkommende, ikke om.

• Liker 34
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Høres ut som meg i de periodene sykdommene til barnet var verst, og jeg knapt rask å gå do så lenge barnet var hjemme, og jeg sov i fulle klær fordi jeg løp opp og ned to ganger hver natt og tilbrakte mange våkentimer med hylende barn på natten. 

Anonymkode: 84873...80b

• Liker 12
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som meg i de periodene sykdommene til barnet var verst, og jeg knapt rask å gå do så lenge barnet var hjemme, og jeg sov i fulle klær fordi jeg løp opp og ned to ganger hver natt og tilbrakte mange våkentimer med hylende barn på natten. 

Ti ganger, ikke to.

Skrevet
Reign skrev (7 minutter siden):

Går det utover omsorgen til barnet?

Det vet vi ikke. 

Anonymkode: ca0e8...abb

Skrevet

Hvis du seriøst tror at barnet lider under hennes omsorg, tar du kontakt med personalet. Men du snakker ikke med personalet fordi en mor er uflidd når du møter henne i barnehagen på morgenen. 

• Liker 13
Skrevet

La oss håpe at karma tar deg da. At noen sender bekymringsmelding på deg fordi du har for sterk parfymelukt eller glemte av å sende med byttetøy eller matpakke en dag eller kanskje kjeftet litt på ungen da grensen var nådd, sånn at du får kjenne litt på det selv 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Kunne vært meg i morges det, etter tredje våkennatt på rad med syke barn. Jeg kledde riktignok på meg jakke så ikke den flekkete genseren skulle vises så godt🤷‍♀️

• Liker 5
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du faktisk ønsket å være medmenneskelig, ville du bekymret deg mer for hvordan det ser ut som hun HAR det, ikke hvordan hun ser ut. Det er ingenting medmenneskelig ved å fortelle noen at de ikke se bra nok ut, det er bare nedlatende.

Du nevner ikke barnet hennes med et ord her, ergo kan du ikke ha bekymret deg for omsorgen og omsorgsevnen til denne moren? 

Altså, ingen grunn til å snakke med ansatte bare fordi hun ikke er fresh nok i dine øyne. Dersom du er bekymret for _omsorgssvikt_ er det noe annet, men det virker ikke å være tilfelle her 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva er egentlig grunnen til at du vil «»si ifra»? Er det fordi du er så empatisk, at du oppriktig bryr deg om denne kvinnen - ønsker hun godt? Eller er det fordi du ikke anser dette som «normalt» og bare vil ha noe å ta hun litt på? ☺️. Regner dog med sistnevnte, siden flertallet sliter med empatinivået sitt. 

Når det er sagt så jobber det fagfolk i barnehagen som observerer henne hver dag når hun kommer og går, og som med all sannsynlighet har dette under kontroll. 

Anonymkode: 28e31...f3e

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ts...du klarer jo ikke tenke lenger en din nese og deg selv. 

Jeg er en mor som ofte kan komme med hår som ikke er gredd..kosebukse med flekker og ja.. innimellom kan jeg lukte svette.

Hvorfor..jeg går hjemme pga kronisk sykdom...jeg sover dårlig om natten og har aldri vært flink " å ta vare på meg selv" 

Men det betyr ikke at mitt barn ikke blitt tatt vare på...hun kommer først...hun har alltid rene klær og jeg fikser henne på håret...jeg pusser hennes tenner etc ..

Det kan ligge så mye bak at en foreldre ikke ser fresh ut ..kan du tenke deg at hun er syk? Depresjon? Mistet noen? Lite søvn,? Sliter på andre områder 

• Liker 5
  • Hjerte 14
Skrevet

«Nevne dette for de ansatte»… Tror du at du er den eneste som ser denne damen? De ansatte har vel mer med henne å gjøre enn du som bare møter henne i dørklinka. Tenker de tar tak hvis de føler noe form for bekymring.

Anonymkode: 409cd...5bb

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg så ikke ut i forrige uke da jeg leverte sønnen i barnehagen, men knapt kom meg opp av senga på grunn av en tung depresjon. Jeg dusjer denne uka i hvert fall. Men sønnen min blir godt tatt vare på selv om jeg ikke klarer å ta vare på meg selv.  

Anonymkode: 8ff70...9ee

• Hjerte 12
Skrevet

Har du møtt på meg, kanskje?

Er høygravid og ser ut som et søppelfyllingstroll for tiden, svetter i bøttevis og har vokst ut av gravidklærne så flekkete klær får bare være.

La det være, de ansatte i barnehagen tar det opp om de er bekymret.

Anonymkode: 95c6a...ab1

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

I min jobb hender det at jeg er i et fjøs noen ganger. Jeg dusjer ikke FØR jeg drar i fjøset, og det kan være muligheter for at jeg har litt fett hår ved levering i bhg. Pynter meg heller ikke i fjøset, har ofte på meg utslitte joggeklær. Så du kan jo tenke deg hvordan jeg lukter og ser ut ved henting😆

Anonymkode: a0f0d...74b

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...