Gå til innhold

Booket kirke, lokale og fotograf så kommer «nyheten»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min er litt eldre enn meg og har vært gift i 15 år før. Vi skal gifte oss neste år og har endelig booket kirke, lokale, musikk til kirken og fotograf. Vi satt i går og snakket om hvor heldige vi hadde vært med datoen og at den både var fin, men også passet så fint med alles ferieplaner + skoleferie + ledig lokale. Spurte han tilfeldig hva som hadde vært hans tidligere bryllupsdato og han «husket ikke». Sa «ærlig talt, du har feiret deg dagen i 15 år, selvfølgelig husker man det?». Til slutt husket han det, og det viste seg at dette er nøyaktig samme dato som vi har valgt, bare annet årstall selvfølgelig. 

Kjenner at jeg er SÅ irritert, for jeg syns det blir veldig merkelig å skulle feire vår fremtidige bryllupsdag den dagen som i alle år har vært hans tidligere bryllupsdato. Nå er også det meste allerede fullbooket neste år, og det hadde spart meg for så mye jobb å ha visst dette på forhånd. Er dette en stor bagatell eller hadde dere også reagert..? Nå er jeg bare irritert og demotivert til hele planleggingen, spesielt siden han har unnlatt å si dette.

Anonymkode: 19e5f...373

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan skjønne det er irriterende for deg, men kan jo være at han har unnlatt å si noe på det fordi han vil forme nye minner til den datoen?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har unnlat å fortelle deg det, fordi han var redd for din reaksjon.

Anonymkode: 7cdfb...18e

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden alt var så perfekt som du sier så ville han vel ikke ødelegge med den infoen. Jeg forstår ikke helt at det betyr noe.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har unnlat å fortelle deg det, fordi han var redd for din reaksjon.

Anonymkode: 7cdfb...18e

Han får jo selvfølgelig en reaksjon NÅ, fordi han ikke har sagt det.. Hadde han sagt det når vi satt og drøftet ulike datoer hadde vi jo automatisk bare sett på andre alternativer. 

Anonymkode: 19e5f...373

  • Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet.

Menn er sjelden opptatt av bryllupsdag uansett.  Om den datoen blir fin for dere, kommer uansett bare ann på hvordan de 364 andre dagene i året går...

 

Anonymkode: 9a8b2...525

  • Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er litt som min pappa og stefar, heter det samme 😂😂

Neida. Jeg hadde nok hengt meg litt opp i det. Men se på det slik da. Han kommer ihvertfall til og huske bryllupsdagen fremover 😂😊

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han får jo selvfølgelig en reaksjon NÅ, fordi han ikke har sagt det.. Hadde han sagt det når vi satt og drøftet ulike datoer hadde vi jo automatisk bare sett på andre alternativer. 

Anonymkode: 19e5f...373

Skjønner godt at du er irritert, og så prøver han å lyve til deg i tillegg om at han "ikke husket" datoen. 

Anonymkode: 92a96...5f5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han får jo selvfølgelig en reaksjon NÅ, fordi han ikke har sagt det.. Hadde han sagt det når vi satt og drøftet ulike datoer hadde vi jo automatisk bare sett på andre alternativer. 

Anonymkode: 19e5f...373

Hvorfor betyr det så mye for deg? Han kommer jo ikke til å feire det gamle ekteskapet. Noen ganger er menn, etter min mening, perfekte på slikt. De bryr seg egentlig ikke. Det har null verdi for dem. Han vil gifte seg med deg og har lagt den datoen i en skuff i hjernen for lenge siden. Det er DERES dato. 

Anonymkode: cb2be...d40

  • Liker 18
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men datoen er da en bagatell? Hvordan skal du da takle at han har gått opp og ned kirkegolvet før, sagt ja til en hvit brud føe, fått bryllupsgaver før, hatt brudevals og taler og bryllupsnatt før? Antagelig hatt en gravid kone dør, sett barna bli født før, opplevd nattevåk og første skritt og skolestart før? 

Bryllipsdatoen er ikke det du feirer. Man feirer at man gifta seg, at man valgte hverandre og fortsatt velger hverandre. datoen er bare en knagg.

Anonymkode: 973ae...ce7

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå har du ihvertfall overlappa den datoen, da. Så får han forbinde datoen med deres dag isteden.

Vet ikke hvordan jeg hadde reagert selv. Skjønner jo at det er litt rart, og litt teit av han å ikke si fra før. Men hvor farlig er det egentlig..

Anonymkode: 68055...d82

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han slipper å pugge en ny dato, er jo perfekt. 

Anonymkode: b7ddc...9fe

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en bagatell i den store sammenhengen. 

Anonymkode: 9104f...38f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La meg gjette:

Dere skal gifte dere på St. Hansaften eller en av de nærmeste helgene?

Dette er en bagatell.

Ikke bli en Bridezilla.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han delte bra mye annet med ekskona enn en dato. Så datoen er den siste du skal være sjalu på. 

Anonymkode: 3f13f...ae9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

🤷‍♀️

Det er en fest en dag av hele samlivet og alle hverdager.

Nå fremstår datoer viktig, men den sauses bort i hverdagen ganske raskt ;) 

Anonymkode: 41989...6e9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han slipper å pugge en ny dato, er jo perfekt. 

Anonymkode: b7ddc...9fe

Dette er nok grunnen 🤪 eller hva. Typisk menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer på er at han visste, ikke sa noe, løy når du spurte etter deres bryllupsdag. Det er trekk og sider ved en mann jeg ikke hadde likt, konfliktsky og feig på den måten, det hadde skapt store problemer hos meg. 

Anonymkode: 6a11c...5d4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle verden har dette med forbruker, jus og økonomi å gjøre?

Anonymkode: e8750...a49

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...