AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #321 Del Skrevet 10. oktober 2023 Helene90 skrev (55 minutter siden): 10 dager siden behandling av MA, sluttet å blø for ett par dager siden. Venter på negativ test og at kroppen kan få komme til seg selv igjen. Syns dagene går fort og sakte på samme tid.. ❤️ Ja, ventetiden er veldig spesiell. Det er ett år siden jeg sluttet på prevensjon nå, og det føles ut som at tiden både har gått fort og sakte. Veldig rart det der. Hvordan har dagene etter behandling vært? Jeg kan ingenting om MA... -My Anonymkode: 1b259...550 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #322 Del Skrevet 10. oktober 2023 Helene90 skrev (2 timer siden): 10 dager siden behandling av MA, sluttet å blø for ett par dager siden. Venter på negativ test og at kroppen kan få komme til seg selv igjen. Syns dagene går fort og sakte på samme tid.. Uff… MA er tøft. Hadde selv en MA i september, var i uke 12 da det ble oppdaget at hjertet hadde stoppet i uke 7. Var på etterkontroll for to uker siden og fikk klarsignal til å prøve igjen når vi følte oss klare. Hadde positiv graviditetstest frem til fredag. Det er 30 dager siden medisinsk abort i dag og jeg fikk positiv eggløsningstest søndag og mandag. Håper at en ny spire sitter fort🤞🏼 Anonymkode: 89b8a...c16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 10. oktober 2023 #323 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): ❤️ Ja, ventetiden er veldig spesiell. Det er ett år siden jeg sluttet på prevensjon nå, og det føles ut som at tiden både har gått fort og sakte. Veldig rart det der. Hvordan har dagene etter behandling vært? Jeg kan ingenting om MA... -My Anonymkode: 1b259...550 Denne gangen gikk hele prosessen mye raskere og enklere enn sist gang. Det tok vel ca 12t fra start til slutt, og denne gangen sluttet jeg å blø etter 5-6 dager, mens jeg sist gang blødde i rundt 2.5 uke. Mentalt sett så var det mer slitsomt og tungt denne gang. Men det går overraskende greit, rart hva man blir vant med etter 4 år med prøving. AnonymBruker skrev (1 time siden): Uff… MA er tøft. Hadde selv en MA i september, var i uke 12 da det ble oppdaget at hjertet hadde stoppet i uke 7. Var på etterkontroll for to uker siden og fikk klarsignal til å prøve igjen når vi følte oss klare. Hadde positiv graviditetstest frem til fredag. Det er 30 dager siden medisinsk abort i dag og jeg fikk positiv eggløsningstest søndag og mandag. Håper at en ny spire sitter fort🤞🏼 Anonymkode: 89b8a...c16 Ja det er absolutt ikke noe kjekt med MA. Sist gang fikk jeg negativ test etter 3 uker, og eggløsning ett par dager seinere. Så spent på å se hvor lang tid kroppen bruker denne gang. Etter 2 sa, 2 ma og en exu så begynner man å se litt mønster på hvordan kroppen håndterer og takler ting, selv om det ikke er likt fra gang til gang. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #324 Del Skrevet 10. oktober 2023 Helene90 skrev (1 time siden): Denne gangen gikk hele prosessen mye raskere og enklere enn sist gang. Det tok vel ca 12t fra start til slutt, og denne gangen sluttet jeg å blø etter 5-6 dager, mens jeg sist gang blødde i rundt 2.5 uke. Mentalt sett så var det mer slitsomt og tungt denne gang. Men det går overraskende greit, rart hva man blir vant med etter 4 år med prøving. Ja det er absolutt ikke noe kjekt med MA. Sist gang fikk jeg negativ test etter 3 uker, og eggløsning ett par dager seinere. Så spent på å se hvor lang tid kroppen bruker denne gang. Etter 2 sa, 2 ma og en exu så begynner man å se litt mønster på hvordan kroppen håndterer og takler ting, selv om det ikke er likt fra gang til gang. Huff, så mye du har vært igjennom på 4 år 😔 Sender en klem din vei og håper på det beste til slutt ❤️ - My Anonymkode: 1b259...550 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #325 Del Skrevet 10. oktober 2023 Vi har nå prøvd aktivt i over et år. Jeg slutta på p piller i mai i fjor. Var hos hausken på fertilitetssjekk i juni, fikk beskjed om at alt så greit ut men at det kunne være jeg har endometriose, men han mente at vi skulle klare å bli gravide. Nå har vi fått henvisning til offentlig ivf og fått time i januar. Synes det er så lenge å vente, samtidig som at jeg har en dårlig følelse og har egentlig mista litt troa. Jeg er så skuffet over at dette skulle bli sånn styr, jeg har ingen motivasjon til å gå gjennom denne prosessen. Føler jeg blir sprø av å bare lese i prøverør tråden her inne. Kjenner på en enorm skuffelse, føler meg også veldig alene om alle følelsene for samboer tar det ikke så tungt. Jeg jobber i helsevesenet son sykepleier og mistrives veldig, skjønner ikke hvordan jeg skal klare denne ivf prosessen når jobben krever så mye av meg. Huff. Anonymkode: 2ec68...8e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 10. oktober 2023 #326 Del Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi har nå prøvd aktivt i over et år. Jeg slutta på p piller i mai i fjor. Var hos hausken på fertilitetssjekk i juni, fikk beskjed om at alt så greit ut men at det kunne være jeg har endometriose, men han mente at vi skulle klare å bli gravide. Nå har vi fått henvisning til offentlig ivf og fått time i januar. Synes det er så lenge å vente, samtidig som at jeg har en dårlig følelse og har egentlig mista litt troa. Jeg er så skuffet over at dette skulle bli sånn styr, jeg har ingen motivasjon til å gå gjennom denne prosessen. Føler jeg blir sprø av å bare lese i prøverør tråden her inne. Kjenner på en enorm skuffelse, føler meg også veldig alene om alle følelsene for samboer tar det ikke så tungt. Jeg jobber i helsevesenet son sykepleier og mistrives veldig, skjønner ikke hvordan jeg skal klare denne ivf prosessen når jobben krever så mye av meg. Huff. Anonymkode: 2ec68...8e7 3 mnd føles nok lenge ja, men sett i forhold til andre så er det ikke så ille ❤️ Som langtids prøver og 2 år IVF kan jeg si at mine forventninger til ivf var mye verre enn hvordan jeg opplevde prosessen. Den første delen med stimulering og egguttakk var enklere enn forventet. Det er jo individuelt hvordan man opplever det så klart, men likevel kan det være greit å høre om at det ikke alltid oppleves hardt.❤️ Delen av ivf med innsett har jo for vår del vært en Amerika reise. Jeg har blitt gravid på flertallet av innsettenejeg har hatt, men mistet før uke 12. Har også hatt helt negative innsett. Det kjennes urettferdig, kjipt, irriterende, frustrerende at en så naturlig ting skal være så vanskelig for oss. Men det er bare sånn livet er 💔 Mitt råd - Benytt ventetiden før timen til å kjenne på alle følelsene, erkjenne at det er akkurat sånn du føler ting. Og deretter ta det steg for steg. Venteperiodene kan føles lange og brutale og som bortkastet tid, så prøv å fylle dem med noe som er bra for deg selv. En hobby, trening, reise, venner, naturen. Hva som helst. Og uansett hvor dritt dagen er - prøv å finn en eneste positiv ting den dagen. Hva som helst. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2023 #327 Del Skrevet 11. oktober 2023 Helene90 skrev (13 timer siden): 3 mnd føles nok lenge ja, men sett i forhold til andre så er det ikke så ille ❤️ Som langtids prøver og 2 år IVF kan jeg si at mine forventninger til ivf var mye verre enn hvordan jeg opplevde prosessen. Den første delen med stimulering og egguttakk var enklere enn forventet. Det er jo individuelt hvordan man opplever det så klart, men likevel kan det være greit å høre om at det ikke alltid oppleves hardt.❤️ Delen av ivf med innsett har jo for vår del vært en Amerika reise. Jeg har blitt gravid på flertallet av innsettenejeg har hatt, men mistet før uke 12. Har også hatt helt negative innsett. Det kjennes urettferdig, kjipt, irriterende, frustrerende at en så naturlig ting skal være så vanskelig for oss. Men det er bare sånn livet er 💔 Mitt råd - Benytt ventetiden før timen til å kjenne på alle følelsene, erkjenne at det er akkurat sånn du føler ting. Og deretter ta det steg for steg. Venteperiodene kan føles lange og brutale og som bortkastet tid, så prøv å fylle dem med noe som er bra for deg selv. En hobby, trening, reise, venner, naturen. Hva som helst. Og uansett hvor dritt dagen er - prøv å finn en eneste positiv ting den dagen. Hva som helst. Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg ❤️ Anonymkode: 2ec68...8e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanidke Skrevet 11. oktober 2023 #328 Del Skrevet 11. oktober 2023 Jeg er så lei av å prøve å få barn, håper bare at det klaffer snart! Brukte over 1 år på barn nr 1, og er nå i gang med prøving på nr 2. Har hatt 2 MA som begge var veldig tøffe med komplikasjoner, utskrapning osv, og har slitt mye med blodtap og jernmangel i forbindelse med det. Vet at mange har prøvd lenger enn meg altså, men jeg er så lei av at kroppen ikke spiller på lag, sykmeldinger osv. Har egentlig lyst på 3 barn, men vurderer å gi oss etter nr 2 pga alle komplikasjonene som har vært. Godt å klage litt 😅 Selv om jeg selvfølgelig vet at det er bagateller i det store og hele. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanidke Skrevet 12. oktober 2023 #329 Del Skrevet 12. oktober 2023 Jeg går på lutinus, 5 DPO i dag. Og fått rosa blod på papiret. Skulle ikke hatt mensen enda til vanlig, og ihvertfall ikke nå når jeg går på lutinus. Bruker å vente til 10DPO, ta test, og ved negativ test slutter jeg på lutinus. Mensen kommer da 1-2 dager senere. Nå skjønner jeg ikke hvorfor jeg blør litt. Noen som har vært borti noe lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 12. oktober 2023 #330 Del Skrevet 12. oktober 2023 kanidke skrev (15 minutter siden): Jeg går på lutinus, 5 DPO i dag. Og fått rosa blod på papiret. Skulle ikke hatt mensen enda til vanlig, og ihvertfall ikke nå når jeg går på lutinus. Bruker å vente til 10DPO, ta test, og ved negativ test slutter jeg på lutinus. Mensen kommer da 1-2 dager senere. Nå skjønner jeg ikke hvorfor jeg blør litt. Noen som har vært borti noe lignende? Jeg slet med det samme med Lutinus - litt lyserosa av og på innimellom. Og jeg fikk mensen som normalt med lutinus. De var ikke "sterk" nok til å holde mens borte ved mislykket forsøk for min del. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanidke Skrevet 12. oktober 2023 #331 Del Skrevet 12. oktober 2023 Helene90 skrev (32 minutter siden): Jeg slet med det samme med Lutinus - litt lyserosa av og på innimellom. Og jeg fikk mensen som normalt med lutinus. De var ikke "sterk" nok til å holde mens borte ved mislykket forsøk for min del. Skjønner, jeg har gått på det flere sykluser og aldri fått noen blødning før etter at jeg har sluttet. Hvor stor dose gikk du på? Jeg tar kun 1 stk 1 gang om dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 12. oktober 2023 #332 Del Skrevet 12. oktober 2023 kanidke skrev (21 minutter siden): Skjønner, jeg har gått på det flere sykluser og aldri fått noen blødning før etter at jeg har sluttet. Hvor stor dose gikk du på? Jeg tar kun 1 stk 1 gang om dagen. Jeg tok 1 pille 3 ganger daglig (ikke lave progesteron nivåer i utgangspunktet). Gikk over til Cyclogest etter ett par forsøk, og da stoppet "problemet" for min del. Men er veldig varierende hvordan man reagerer. Cyclogest er jo sterkere, men gav mindre bivirkninger for meg. Dosen din er liten, så ikke lett å si.. Kansje bare ømfintlige slimhinner denne gangen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanidke Skrevet 12. oktober 2023 #333 Del Skrevet 12. oktober 2023 Helene90 skrev (2 timer siden): Jeg tok 1 pille 3 ganger daglig (ikke lave progesteron nivåer i utgangspunktet). Gikk over til Cyclogest etter ett par forsøk, og da stoppet "problemet" for min del. Men er veldig varierende hvordan man reagerer. Cyclogest er jo sterkere, men gav mindre bivirkninger for meg. Dosen din er liten, så ikke lett å si.. Kansje bare ømfintlige slimhinner denne gangen? Sannsynligvis skjøre slimhinner ja Jeg går på lutinus for å utsette mensen (er ikke IVF men har kort lutealfase, så trenger å få utsatt mensen så egget har en sjans til å feste seg.) Så hvis jeg plutselig får mensen tidlig så må jeg sikker øke dosen. Men skal se det an, har fungert tidligere med denne dosen. 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeleneHS Skrevet 13. oktober 2023 #334 Del Skrevet 13. oktober 2023 9 hours ago, kanidke said: Men skal se det an, har fungert tidligere med denne dosen. 😊 🤞🤞🤞🤞🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeeKind Skrevet 13. oktober 2023 #335 Del Skrevet 13. oktober 2023 Er på 5 dpo og blir helt gal av hvor sagte disse dagene går 🙊 vanskelig å tenke på noe annet i denne fasen av syklusen! Bare venter på å kunne begynne å teste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2023 #336 Del Skrevet 13. oktober 2023 BeeKind skrev (1 time siden): Er på 5 dpo og blir helt gal av hvor sagte disse dagene går 🙊 vanskelig å tenke på noe annet i denne fasen av syklusen! Bare venter på å kunne begynne å teste Enig! Er på 3 DPO bare… Venter og venter. Forrige gang testet jeg positivt 9 DPO 🤞🏼 Anonymkode: 89b8a...c16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
døgnflue Skrevet 13. oktober 2023 #337 Del Skrevet 13. oktober 2023 Skal endelig kunne begynne og prøve på første. Ventet først 3år med å få flyttet sammen, så var det først bare 1 år på at han ble ferdig med skolen. Jobb markede skrekk etter hans utdanning. Så ble han ferdig 1 måneder for corvid utbryddet også ble det venting i 2 år til i at vi hadde 2 stabil inntekt. Så i år da vi kunne endelig begynne og pørve i januar så måtte det bli utsatt til nå. Merker at jeg er lei av og vente og håper veldig at det ikke tar for lang tid. Men føler også litt på det at jeg mistet nylig en eggstokk. Vet at det er ikke noe og sørge for siden det er ikke sikkert det har noe betydning. Får heler ikke vite noe før ny test om 6måneder. Men jo nærmere den testen kommer jo mer negativ har jeg blitt til at vi faktisk blir gravide og at noe er feil med meg. Er litt mer negativ nå en i januar da var det mest glede og spenning. Men ja nå kan ihvertfall noe skje da så får bare prøve og tenke posetivt, nå kan vi endelig starte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hege25 Skrevet 13. oktober 2023 #338 Del Skrevet 13. oktober 2023 Hei! Jeg er i litt samme situasjon som døgnflue over. Det har vært noen andre livshendelser som gjør at vi har måttet utsette og vi har visst i over ett år at vi nok kommer til å trenge hjelp. Vi har prøvd naturlig i 4 mnd, men har bestilt legetime for å bli henvist videre nå. Ventetiden synes jeg er det verste og det er litt skummelt å lese om mange her inne som har prøvd i flere år og gått igjennom mye vanskelig. Jeg er bekymret, men forsøker å være forsiktig positiv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
døgnflue Skrevet 13. oktober 2023 #339 Del Skrevet 13. oktober 2023 24 minutter siden, hege25 said: Ventetiden synes jeg er det verste og det er litt skummelt å lese om mange her inne som har prøvd i flere år og gått igjennom mye vanskelig. Føler litt det samme selv med tanker. Blitt mye lesing her inne da jeg måtte vente på operasjon fått veldig mye tanker i hode. Spesielt da jeg viste på forhånd at jeg minstet 1 eggstokk og nr 2 usikkert siden den var ikke synlig på bildene. ikke har kunne gjort mye med hobby hele dette året, da gjør at jeg stresser mer over det meste. Får ha lykke til med legetimen Og at dere får den hjelpen dere trenger For min del vet jeg ikke noe enda tatt en test før oprasjonen også må jeg vente 6måneder til fra idag for neste fertilitet test. Sånn at ikke noen sår enda grodde og at kroppen var tilbake til normale. Det var en ganske stor oprasjon så sårene har en gro tid på 4-6måneder. Men vi kunne begynne og prøve forsiktig så lenge det ikke gjør vondt. Har nå ikke tatt smertestillene på 5 uker og føler meg i grunn ganske bra. Så om jeg ikke blir naturlig gravid så er det venting venting og enda mer venting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hege25 Skrevet 13. oktober 2023 #340 Del Skrevet 13. oktober 2023 døgnflue skrev (27 minutter siden): Føler litt det samme selv med tanker. Blitt mye lesing her inne da jeg måtte vente på operasjon fått veldig mye tanker i hode. Spesielt da jeg viste på forhånd at jeg minstet 1 eggstokk og nr 2 usikkert siden den var ikke synlig på bildene. ikke har kunne gjort mye med hobby hele dette året, da gjør at jeg stresser mer over det meste. Får ha lykke til med legetimen Og at dere får den hjelpen dere trenger For min del vet jeg ikke noe enda tatt en test før oprasjonen også må jeg vente 6måneder til fra idag for neste fertilitet test. Sånn at ikke noen sår enda grodde og at kroppen var tilbake til normale. Det var en ganske stor oprasjon så sårene har en gro tid på 4-6måneder. Men vi kunne begynne og prøve forsiktig så lenge det ikke gjør vondt. Har nå ikke tatt smertestillene på 5 uker og føler meg i grunn ganske bra. Så om jeg ikke blir naturlig gravid så er det venting venting og enda mer venting. Takk for det, døgnflue. Jeg har fått legetime i begynnelsen av november og så er jo ventetiden for å bli henvist noen måneder, men vi fortsetter å prøve mens vi venter. Vondt å høre at du må vente så lenge på å i det hele tatt kunne prøve. Kan jeg spørre hvor gammel du er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå