Gå til innhold

Hvorfor trener du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spørsmålet er i tittelen. Hvorfor trener du? 

Selv trener jeg for min psykiske helse. Jeg har forskjellige diagnoser, og jeg trener fordi jeg da føler meg sterkere. 

Anonymkode: 5ce67...f1c

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det mentale for meg også. Er ung og fysisk frisk, så det med "langt liv og sunt hjerte" er ikke en like stor motivasjon nå. Men trening hjelper enormt mye på angsten. Når jeg er langt nede og kjenner på mislykkethet så tenker jeg alltid at i går løp jeg 1 mil, liksom, jeg er sterk! Det gir mestringsfølelse. Takler ikke livet like godt som mange andre, men jeg er sprekere enn dem så det bygger meg opp mentalt. Pluss følelsen etter å ha trent. Jeg blir roligere, og mindre engstelig. 

Anonymkode: 4ff03...948

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga vekt,.forebygge livsstilssykdommer og forebygge belastningsskader i jobben, sykepleier med mye tunge stell 

Endret av Topsi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ha en funksjonell kropp når jeg blir eldre, og fordi det føles godt å være sterk. Rett og slett en god følelse at kroppen kjennes lett ut å bevege.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ærlig..kun fordi jeg føler jeg "må" for at kroppen skal se noenlunde ok ut. Jeg er litt for glad i søtsaker og karbohydrater😅

Men kjenner såklart på flere fordeler, som bedre psyke, motivasjon osv. Men hovedgrunnen for at jeg tvinger meg på trening er førstnevnte.

Kvinne 30 år

Anonymkode: 582dc...fd0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For helsen. Er (eller var?) lat og tjukk, og det har jeg alltid vært. Etter at jeg ble gravid og fikk barn la jeg merke til at jeg fikk mye smerter i kroppen da jeg var ut og gikk. Hadde det slik i 3,5 år før jeg begynte å trene og smertene forsvant. Etter et par mnd med trening sa plutselig mannen min til meg: du har ikke smerter når du går lenger, du 🤷‍♂️. Og da gikk det opp for meg at smertene faktisk var borte. 

Har gått ned i vekt og, men å bli kvitt smertene er den største motivasjonen! 

Anonymkode: 9caaa...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er gøy, fordi jeg liker å være sterk, fordi jeg liker å se bra ut, for helsens skyld, fordi jeg føler meg bedre etter trening.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utelukkende fordi jeg "må." Avskyr å trene! Være varm og svett, ukomfortabel osv. Påvirker huden min negativt og(har problemer med den). Men det er mye hjerteproblemer og diabetes i min familie så vil være dumt å la være.

Anonymkode: 81c37...f39

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å se så bra ut som jeg kan..Prøver å finne kjæreste

Anonymkode: f8019...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få et sterkere skjelett, en av grunnene til at eldre folk er spreke er fordi de har et ungdommelig og sterkt skjelett.  Finere kropp.  Aldri trent for å gå ned i vekt, det er jo nesten fånyttes.  Mye lettere å spise mindre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å få biceps/overarmer som blir under 30 cm🙈 Neida, eller, joda, litt derfor.

Løper mye og det gjør meg tynn, så må trene litt styrke og for å kompensere for løpinga liksom.

Løpetrening gjør jeg for jeg elsker å frihetsfølelsen det er å løpe lett og raskt😊

Anonymkode: fec63...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener for psykisk helse, har hatt depresjon før. Trener for å se bra ut, hvis ikke går jeg veldig mye opp i vekt. Trener for å bli sterkere, så jeg kan bære tunge ting. 

Anonymkode: 5674e...787

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg trener for psykisk helse, har hatt depresjon før. Trener for å se bra ut, hvis ikke går jeg veldig mye opp i vekt. Trener for å bli sterkere, så jeg kan bære tunge ting. 

Anonymkode: 5674e...787

Gode mål! Bra å kunne bære tunge ting!

Anonymkode: fec63...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg har helseplager (både slitasje og revmatisk sykdom) som blir litt bedre av trening. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir meg overskudd, lykkefølelse og en strammere kropp👌🏼 Vil ikke ende opp som førti-feit-og-ferdig😬😆

Anonymkode: b6ca7...c51

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...