Gå til innhold

Amicas nettbutikk


Interiørgla

Anbefalte innlegg

Maskopi skrev (11 timer siden):

Jeg har ikke vært en del av denne diskusjonen men ville i det minste krevd GOTS-sertifisering som sikrer full gjennomsiktighet i alle ledd av produksjonen.
 

https://www.forbrukerradet.no/merkeoversikten/miljo/gots/

Kanskje det var dette hakk i plata etterspurte, @Vinterferie

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gasellen skrev (4 minutter siden):

Noen som vet om Amicas har en Code of Conduct som ligger offentlig? 
 

Er ikke det blitt spurt om før? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vinterferie
13 hours ago, Maskopi said:

Jeg har ikke vært en del av denne diskusjonen men ville i det minste krevd GOTS-sertifisering som sikrer full gjennomsiktighet i alle ledd av produksjonen.
 

https://www.forbrukerradet.no/merkeoversikten/miljo/gots/

Amicas kjolene oppfyller ikke kravene til GOTS.  Å få klær GOTS sertifisert innebærer mye mer enn bare åpenhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterferie skrev (23 minutter siden):

Amicas kjolene oppfyller ikke kravene til GOTS.  Å få klær GOTS sertifisert innebærer mye mer enn bare åpenhet. 

Hvordan vet du det? 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misselue skrev (35 minutter siden):

Hvordan vet du det? 

Er bare til å lese og lære om GOTS og sette deg inn i ting og ikke bare lese på KG, Jodel og Discord og annet sladder. 

Endret av Sharp75!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sharp75! skrev (1 minutt siden):

Er bare til å lese og lære om GOTS og sette deg inn i ting og ikke bare lese på KG, Jodel og Discord og annet sladder. 

Hvordan vet du at disse bærekraftige kjolene ikke går under dette?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Misselue said:

Hvordan vet du at disse bærekraftige kjolene ikke går under dette?

Jeg vet ikke, men regner med de hadde reklamert for økologisk bomull om det var det. Og gots krever 70% økologisk dyrket om jeg har skjønt det rett. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Sitron skrev (3 minutter siden):

Jeg vet ikke, men regner med de hadde reklamert for økologisk bomull om det var det. Og gots krever 70% økologisk dyrket om jeg har skjønt det rett. 

Synes det er rart at noen vet så mye om hva som skjer innad i virket angående bla GOT. Er du ikke enig? 
Hva har Discord og Jodel med denne type informasjon å gjøre? 

Endret av Misselue
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Misselue said:

Synes det er rart at noen vet så mye om hva som skjer innad i virket angående bla GOT. Er du ikke enig? 
Hva har Discord og Jodel med denne type informasjon å gjøre? 

Jeg vet som sagt lite, jeg ble bare nysgjerrig på diskusjonen og leste meg litt opp på gots. Og så sjekket jeg raskt nettsidene. :)

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Sitron skrev (6 minutter siden):

Jeg vet som sagt lite, jeg ble bare nysgjerrig på diskusjonen og leste meg litt opp på gots. Og så sjekket jeg raskt nettsidene. :)

Ok, 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misselue skrev (23 minutter siden):

Hvordan vet du at disse bærekraftige kjolene ikke går under dette?

Har jeg skrevet at jeg vet? Men når man leser om GOTS så ser man vel ganske klart at de ikke går inn under de kriteriene. Og hadde de gått under der, tror du virkelig ikke at de hadde brukt det for alr det hadde vært verdt når det stormet rundt de om ordet bærekraftig? Man trenger ikke være rakettforsker for å følge med i timen eller legge samen 1 + 1

Tror de hadde det lagt fram ganske klart og tydelig hadde de vært GOTS 🤷‍♀️ men som jeg skrev, hva GOTS er finner man ikke på Jodel, KG eller Discord. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (5 minutter siden):

Har jeg skrevet at jeg vet? Men når man leser om GOTS så ser man vel ganske klart at de ikke går inn under de kriteriene. Og hadde de gått under der, tror du virkelig ikke at de hadde brukt det for alr det hadde vært verdt når det stormet rundt de om ordet bærekraftig? Man trenger ikke være rakettforsker for å følge med i timen eller legge samen 1 + 1

Tror de hadde det lagt fram ganske klart og tydelig hadde de vært GOTS 🤷‍♀️ men som jeg skrev, hva GOTS er finner man ikke på Jodel, KG eller Discord. 

Du skriver som om du vet og sauser inn Jodel og Discord. Er det der du har lest dette?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Misselue skrev (1 time siden):

Du skriver som om du vet og sauser inn Jodel og Discord. Er det der du har lest dette?

Sauser inn Jodel, KG og Discord for det er der du henter din informasjon fra har du skrevet selv, da du ikke følger noen av disse 3, trodde du forstod det 🤷‍♀️ men tydeligvis ikke

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (Akkurat nå):

Sauser inn Jodel, KG og Discord for det er der du henter din informasjon fra har du skrevet selv, da du ikke følger noen av disse 3, trodde du forstod det 🤷‍♀️ men tydeligvis ikke

Nei, jeg har ikke skrevet noe om Discord eller Jodel. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misselue skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg har ikke skrevet noe om Discord eller Jodel. 
 

Da beklager jeg og skriver KG 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sharp75! skrev (Akkurat nå):

Da beklager jeg og skriver KG 

Men, du henger der og innhenter info fra Discord og Jodel angående GOT. Hva er poenget med å nevne nettsteder en ikke har kjennskap til? 
Mye interresant å innhente der altså om info innad Sara Emilie AS. Lurer på om en finner noe om de bærekraftige kjolene og filiokus saken også? Copy & paste? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misselue skrev (4 minutter siden):

Men, du henger der og innhenter info fra Discord og Jodel angående GOT. Hva er poenget med å nevne nettsteder en ikke har kjennskap til? 
Mye interresant å innhente der altså om info innad Sara Emilie AS. Lurer på om en finner noe om de bærekraftige kjolene og filiokus saken også? Copy & paste? 

Jeg leste meg opp på GOTS enkelt og greit 🤷‍♀️ jeg følger 2 av 3 av de som har Amicas og jeg baserer meg ikke på sladder som kommer via andre sladder forum som jeg har lest flere andre gjør. En del av det som kommer på KG har folk lest på både Jodel og Discord, så det blir både andre og tredjehånds informasjon. 

Så nei, jeg har ikke innhentet inormasjon fra andre sladderforum. Det får andre ta seg av.....

 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (16 minutter siden):

Jeg leste meg opp på GOTS enkelt og greit 🤷‍♀️ jeg følger 2 av 3 av de som har Amicas og jeg baserer meg ikke på sladder som kommer via andre sladder forum som jeg har lest flere andre gjør. En del av det som kommer på KG har folk lest på både Jodel og Discord, så det blir både andre og tredjehånds informasjon. 

Så nei, jeg har ikke innhentet inormasjon fra andre sladderforum. Det får andre ta seg av.....

 

Du er jo å sladrer like mye som alle andre her. 

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misselue skrev (47 minutter siden):

Du er jo å sladrer like mye som alle andre her. 

Og det har jeg heller ikke sagt noe om, men jeg følger de iallefall 🤷‍♀️ baserer ikke min teori på andrehånds eller tredjehånds informasjon som flere andre. Men noen ser ikke eller vil ikke se forskjellen 🤷‍♀️ les heller hva som skrives og ikke legg til flere meninger eller sannheter som ikke eksisterer.... Kall ei spade for ei spade og gå ikke rundt grøten..... Eller copy paste 😝

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...