AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #41 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er enig i at begge foreldre skal betale likt for ungene de setter til verden sammen. Men virker som om mange mødre kjapper seg til Nav når de endelig tørr å bryte ut av forholdet for å få mest mulig istedenfor å ha privat avtale. Det burde være mulig å få til siden dere har valgt å få barn med disse forferdelige mennene og dere kjenner de godt. Og når du sitter å koser deg når du får inn pengene dine ser man hvor dine prioriteringer ligger. Anonymkode: 20c00...233 I TS sitt tilfelle har far prøvd å unngå å betale bidrag, selv via NAV, og må nå ha lønnstrekk for at han skal betale for barna. Noe sier meg at en privat avtale ikke hadde vært lett å få til i dette tilfellet.. Anonymkode: e80f9...c2e 3 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #42 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Altså, beløpet faren evt. hadde betalt er så latterlig lavt at det ikke er verdt det. Vi snakker om rundt 1000,- per barn per måned, grunnet hvor udugelig han er. Penger til klær, egenkapital og slikt - i et forsøk på å ikke virke veldig selvopptat, men det kommer aldri til å være noe problem for mine barn eller deres barnebarn. Med eller uten faren sine ynkelige penger. Dessuten - jeg vil ikke ha noe med han å gjøre, det vil ikke barna heller. Å skulle få pengene hans er selvsagt helt uaktuelt for noen av oss. Tanken på det gjør meg kvalm. Om dere trenger bidraget for å få ting til å gå rundt så er det selvsagt greit, men man kommer ikke unna hvor nedverdigende det er. Anonymkode: 08443...913 Nedverdigende å forvente at en far deltar i å forsørge barna sine????? Anonymkode: e08ad...b7e 3
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #43 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nedverdigende å forvente at en far deltar i å forsørge barna sine????? Anonymkode: e08ad...b7e Jeg tror noen har problemer rundt eget selvbilde med det der. Gi opp.. Anonymkode: 0bb67...8d0 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #44 Skrevet 11. januar 2023 Min eksmann endret barnebidraget til en sum han mente var riktig(ere), da jeg fant det ut ga jeg han en uke på å betale meg det som manglet og opplyste at jeg ellers ville be NAV beregne bidraget og stå for innkrevingen. Det som manglet kom ikke og NAV ble involvert, jeg angrer nesten på at jeg ikke gjorde det tidligere. Jeg fikk kopier av de utallige klagene han sendte inn for å få redusert barnebidraget, jeg bidro med dokumentasjon og opplysninger når etterspurt. Endelig var det en objektiv part som kunne ta dette så jeg slapp, og faren måtte betale det han skulle okke som. Men, han fortsatte å klage og klaget til og med videre etter at NAV Klageinstans hadde gjort en vurdering. Noen er bare kranglefanter. Så, det var ikke det at jeg var så skadefro men veldig godt å slippe dette selv og at hans frustrasjon på sett og vis gikk utover noen andre. Jeg var så langt nede på den tiden at jeg ikke hadde evner eller overskudd til å smile i skjegget en gang, men i ettertid kan jeg vel egentlig gjøre det. Han klaget til alt og alle, ikke bare på dette med barnebidrag - og kom ingen vei.. likevel mener både han og familien hans at det var jeg som var/er gal... Anonymkode: cd935...982 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #45 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Min eksmann endret barnebidraget til en sum han mente var riktig(ere), da jeg fant det ut ga jeg han en uke på å betale meg det som manglet og opplyste at jeg ellers ville be NAV beregne bidraget og stå for innkrevingen. Det som manglet kom ikke og NAV ble involvert, jeg angrer nesten på at jeg ikke gjorde det tidligere. Jeg fikk kopier av de utallige klagene han sendte inn for å få redusert barnebidraget, jeg bidro med dokumentasjon og opplysninger når etterspurt. Endelig var det en objektiv part som kunne ta dette så jeg slapp, og faren måtte betale det han skulle okke som. Men, han fortsatte å klage og klaget til og med videre etter at NAV Klageinstans hadde gjort en vurdering. Noen er bare kranglefanter. Så, det var ikke det at jeg var så skadefro men veldig godt å slippe dette selv og at hans frustrasjon på sett og vis gikk utover noen andre. Jeg var så langt nede på den tiden at jeg ikke hadde evner eller overskudd til å smile i skjegget en gang, men i ettertid kan jeg vel egentlig gjøre det. Han klaget til alt og alle, ikke bare på dette med barnebidrag - og kom ingen vei.. likevel mener både han og familien hans at det var jeg som var/er gal... Anonymkode: cd935...982 Samme er her, jeg er/var gal for stakkars barnefar må være med å bidra til barna. Han har sykemeldt seg, ikke møtt på jobb i perioder, byttet jobb og ikke meldt fra til nav om ny arbeidsgiver enda han allerede hadde trekk i lønn. Fortsatt jeg som er slem som ikke lager en privat avtale med han om bidraget som ble foreslått til å være 2000kr for to barn i den alderen der det så vidt dekker halve matbudsjettet dems i mnd. Jeg burde fortalt hans foreldre og kone om at han har gjeld på godt over 50.000, når han trenerer saker rundt barna, stjeler kontakter fra de og ikke overfører/gir de det familiemedlemmer har overført for at han skal gi de til barna, men jeg prøver å holde konfliktnivået nede i motsetning til han. Undrer på når bidragspliktige skal forstå at de også skal bidra til barnas liv Anonymkode: 1ec58...f88 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #46 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Livsopphold =/= undeholdningsbidrag. Anonymkode: 08443...913 Eller kanskje underholdsbidrag. Kjekt å få litt penger til andre ting enn kino etc. 🙂 Anonymkode: e723d...d55
BobbySocks Skrevet 11. januar 2023 #47 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Åpenbart en tråd for å prøve å provosere. Uansett, fint at dere koser dere. Personlig så takket jeg blankt nei til barnebidrag da jeg er voksen og oppegående - og klarer å ta vare på meg selv og mine barn uten å måtte få penger av barnefaren. Anonymkode: 08443...913 Å være martyr er ikke akkurat noe å klappe i hendene for, ass. 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #48 Skrevet 11. januar 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Altså, beløpet faren evt. hadde betalt er så latterlig lavt at det ikke er verdt det. Vi snakker om rundt 1000,- per barn per måned, grunnet hvor udugelig han er. Penger til klær, egenkapital og slikt - i et forsøk på å ikke virke veldig selvopptat, men det kommer aldri til å være noe problem for mine barn eller deres barnebarn. Med eller uten faren sine ynkelige penger. Dessuten - jeg vil ikke ha noe med han å gjøre, det vil ikke barna heller. Å skulle få pengene hans er selvsagt helt uaktuelt for noen av oss. Tanken på det gjør meg kvalm. Om dere trenger bidraget for å få ting til å gå rundt så er det selvsagt greit, men man kommer ikke unna hvor nedverdigende det er. Anonymkode: 08443...913 Da må jeg bare si at dette kan jeg forstå (jeg som skrev at man ikke skulle være egoist) at det er nedverdigende i dette tilfellet. Heier på deg og mammaer som klarer å forsørge sine barn, når pappaene gjør en udugelig jobb på alle måter. Selv er jeg skilt og har sønn fra tidligere ekteskap. Bidrag har aldri vært en diskusjon, da vi tjener likt og har 50/50. Vi deler alle utgifter likt. Jeg har derimot flere venninner som har stått i skikkelig harde stormer grunnet fedre som ikke vil bidra med sin del. Dette er mødre som på ingen måte lever et liv i sus og dus, som mange men her er dumme nok til å tro. Mødre som har høye utgifter på dyr mat, dyre vinterklær og alt som vi vet det koster å ta vare på våre kjære barn. Barn som plutselig ikke var så kjære for fedrene lenger, så fort de måtte betale for dem. Stå på, mamman! Anonymkode: 83a7e...25a
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #49 Skrevet 11. januar 2023 Kompetent skrev (7 timer siden): Barnebidrag er jo den eneste måten kvinner lovlig kan få betalt for å ha hatt sex med menn, så er klart det er noe å glede seg over, spesielt når Staten hjelper til med innkreving. Flere menn burde skjønne hvor viktig vasektomi er og hvor mye penger de kan spare på det. Du har kanskje ikke fått med deg at barnebidraget er til barnet ikke til kvinnen. Kanskje du heller ikke har fått med deg at også kvinner betaler barnebidrag til menn? Anonymkode: b7668...080 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #50 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er enig i at begge foreldre skal betale likt for ungene de setter til verden sammen. Men virker som om mange mødre kjapper seg til Nav når de endelig tørr å bryte ut av forholdet for å få mest mulig istedenfor å ha privat avtale. Det burde være mulig å få til siden dere har valgt å få barn med disse forferdelige mennene og dere kjenner de godt. Og når du sitter å koser deg når du får inn pengene dine ser man hvor dine prioriteringer ligger. Anonymkode: 20c00...233 Du aner ikke hva du snakker om. Her var det privat avtale på ca. en tredjedel i mange år. Alt for å unngå konflikter. Da jeg endelig turte å gå til nav dro han meg gjennom et helvette. Det klages på alt. Betalinger utsettes lengst mulig. Det skrives lange brev til alle instanser om hvor fæl jeg er. Jeg har heldigvis fått meg advokat som hjelper meg å sette grenser. Så ja, etter mange års emosjonell utpressing, dårlig økonomi (for meg), enorm omsorgsbyrde på meg (barn med ekstra behov) så GODTER JEG MEG SKIKKELIG over at han til slutt nå etter alt han har dratt meg gjennom, må betale nesten 10 000 kr i mnd. Det betyr ikke at man prioriterer penger over ungene. Ingen penger i verden er verdt det helvette jeg og ungene har hatt siden jeg kom meg ut av det forholdet. Anonymkode: 6b86a...a04 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #51 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er enig i at begge foreldre skal betale likt for ungene de setter til verden sammen. Men virker som om mange mødre kjapper seg til Nav når de endelig tørr å bryte ut av forholdet for å få mest mulig istedenfor å ha privat avtale. Det burde være mulig å få til siden dere har valgt å få barn med disse forferdelige mennene og dere kjenner de godt. Og når du sitter å koser deg når du får inn pengene dine ser man hvor dine prioriteringer ligger. Anonymkode: 20c00...233 Å ta bidraget via nav er av og til det mest fornuftige. Da er det en mindre ting å krangle om. Dersom jeg ikke hadde tatt bidraget via nav, hadde jeg ikke fått fem øre. Jeg får jo selvsagt se hva han har svart til Nav, og når han mener han ikke har forsørgeransvar fordi han hadde saksøkt meg og forventet å få hovedomsorgen (for baby 6 mnd) viser jo at jeg gjorde rett i ta det via Nav. Han betalte ikke, og det ble tvangstrekk. Nå har jeg bedt om en ny beregning, for han har ikke informert at hans inntekt har gått vesentlig opp. Han tjener mer enn 10 ganger mer enn meg, og det er så aboslutt ikke synd på han. Samvær, nei det gidder han ikke å ha. Anonymkode: 654df...345 2
Eva-Lena Skrevet 11. januar 2023 #52 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å ta bidraget via nav er av og til det mest fornuftige. Da er det en mindre ting å krangle om. Dersom jeg ikke hadde tatt bidraget via nav, hadde jeg ikke fått fem øre. Jeg får jo selvsagt se hva han har svart til Nav, og når han mener han ikke har forsørgeransvar fordi han hadde saksøkt meg og forventet å få hovedomsorgen (for baby 6 mnd) viser jo at jeg gjorde rett i ta det via Nav. Han betalte ikke, og det ble tvangstrekk. Nå har jeg bedt om en ny beregning, for han har ikke informert at hans inntekt har gått vesentlig opp. Han tjener mer enn 10 ganger mer enn meg, og det er så aboslutt ikke synd på han. Samvær, nei det gidder han ikke å ha. Anonymkode: 654df...345 Hovedomsorgen for en baby på 6 mnd ja. Hva faen trur han om seg selv? Min eks var også er artig sak som ikke så behovet for bidrag siden han ikke så barna våre. Han sto fritt til å møte de når som helst, men nye dama og hennes barn var viktigere i fuckings 10 år. Er så glad jeg tok bidrag via NAV med en gang. 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #53 Skrevet 11. januar 2023 Eva-Lena skrev (2 timer siden): Hovedomsorgen for en baby på 6 mnd ja. Hva faen trur han om seg selv? Min eks var også er artig sak som ikke så behovet for bidrag siden han ikke så barna våre. Han sto fritt til å møte de når som helst, men nye dama og hennes barn var viktigere i fuckings 10 år. Er så glad jeg tok bidrag via NAV med en gang. Han har alltid hatt høye tanker om seg selv, det har han enda. Han mener enda at barnet heller bør være i fosterhjem enn her hos meg. Har det svart på hvitt fra han. Men ja, han skulle da ha hovedomsorgen på en baby som han så vidt sa god morgen og god natt til. Ikke stått opp en eneste gang med babyen, verken på morgen eller på natta. Ingen bleiebytte eller noe som helst. Han holdt henne ikke daglig en gang. For å si det sånn, han fikk gjennomgå i den sakkyndige rapporten. Anonymkode: 654df...345 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå