Gå til innhold

Barnebidrag og grinete bf

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er enig i at begge foreldre skal betale likt for ungene de setter til verden sammen. Men virker som om mange mødre kjapper seg til Nav når de endelig tørr å bryte ut av forholdet for å få mest mulig istedenfor å ha privat avtale. Det burde være mulig å få til siden dere har valgt å få barn med disse forferdelige mennene og dere kjenner de godt. 

Og når du sitter å koser deg når du får inn pengene dine ser man hvor dine prioriteringer ligger.

Anonymkode: 20c00...233

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg syns det høres ut som tvert om, du er ikke oppegående i det hele tatt om du ikke ønsker å gi barna det de har krav på fra sin far. Det er ikke bare dine barn hvis du trodde det.

Anonymkode: b7668...080

Jo, det er nettopp det de er. Dersom en forelder, uavhengig om det er moren eller faren, ikke ønsker å være en del av livet til barnet så er det helt ok.

Anonymkode: 08443...913

• Nyttig 1
Skrevet
Kompetent skrev (45 minutter siden):

Barnebidrag er jo den eneste måten kvinner lovlig kan få betalt for å ha hatt sex med menn, så er klart det er noe å glede seg over, spesielt når Staten hjelper til med innkreving. Flere menn burde skjønne hvor viktig vasektomi er og hvor mye penger de kan spare på det.

Eller forstå at barn koster penger??😂

• Liker 5
Skrevet

Å kose meg på andres vegne, er noe jeg synes er tragisk og sier mye om en person! Uansett grunn. Utenom det, så er jeg enig i at far skal betale bidrag. 

Anonymkode: 38529...645

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er enig i at begge foreldre skal betale likt for ungene de setter til verden sammen. Men virker som om mange mødre kjapper seg til Nav når de endelig tørr å bryte ut av forholdet for å få mest mulig istedenfor å ha privat avtale. Det burde være mulig å få til siden dere har valgt å få barn med disse forferdelige mennene og dere kjenner de godt. 

Og når du sitter å koser deg når du får inn pengene dine ser man hvor dine prioriteringer ligger.

Så enig! Kjenner endel mødre som sitter og spekulerer i alt de kan trekke fra far, utenom det de allerede har :( Istedet for å ta ansvar for egen økonomi! 

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Åpenbart en tråd for å prøve å provosere.

Uansett, fint at dere koser dere. Personlig så takket jeg blankt nei til barnebidrag da jeg er voksen og oppegående - og klarer å ta vare på meg selv og mine barn uten å måtte få penger av barnefaren.

Denne her skjønner jeg virkelig ikke. Du mener altså at dine barns far ikke skal støtte DEM økonomisk? Er der ikke deres barn da? Du fratar jo barna dine penger de har krav på, og som kan komme dem til gode til klær ol. Dersom du velger å bruke kun dine penger på dette, bør du da i det minste spare bidrag fra far på egen konto til f.eks. egenkapital til hus. Her er det faktisk du som er egoistisk. 

Anonymkode: 83a7e...25a

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Åpenbart en tråd for å prøve å provosere.

Uansett, fint at dere koser dere. Personlig så takket jeg blankt nei til barnebidrag da jeg er voksen og oppegående - og klarer å ta vare på meg selv og mine barn uten å måtte få penger av barnefaren.

Det klarer jeg også helt fint, men barnebidraget er ikke mine penger, de er barna sine. Ville vært dårlig gjort av meg, ovenfor barna, å gi avkall på disse pengene og dermed også en mer behagelig livsstil og en bedre start på voksenlivet. Med bidrag har jeg mulighet til å spare mer til dem, dra på ferie og rett og slett ikke leve på et minimum hele tiden. Det er hans eget valg å ikke ha samvær. Dessuten, pga manglende betaling over lang tid, kommer ungene til å få utbetalt barnebidrag til seg selv når de fyller 18. Det unner jeg dem. 

Anonymkode: 6ea08...08d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så enig! Kjenner endel mødre som sitter og spekulerer i alt de kan trekke fra far, utenom det de allerede har :( Istedet for å ta ansvar for egen økonomi! 

Hvis dere har lest det jeg skrev, så skjønner dere nok hvorfor jeg tar bidraget gjennom NAV. Hadde vi hatt privat avtale, så måtte jeg har kranglet med han om de pengene. Jeg orker ikke å diskuterer penger med han, så derfor fortjener han å få alt trekt fra lønnen. Jeg hadde vært flau om min arbeidsgiver måtte trekke meg i lønn og barnebidrag er vel det verste at arb.giver får vite om.

Anonymkode: b6e17...14b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og hva er de fantastiske tingene man kan trekke fra far utenom barnebidraget da? Er det en mystisk hemmelighet og store summer?

Patetiske menn som sutrer over bidrag er jo helt utrolig, ikke mye menn

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det klarer jeg også helt fint, men barnebidraget er ikke mine penger, de er barna sine. Ville vært dårlig gjort av meg, ovenfor barna, å gi avkall på disse pengene og dermed også en mer behagelig livsstil og en bedre start på voksenlivet. Med bidrag har jeg mulighet til å spare mer til dem, dra på ferie og rett og slett ikke leve på et minimum hele tiden. Det er hans eget valg å ikke ha samvær. Dessuten, pga manglende betaling over lang tid, kommer ungene til å få utbetalt barnebidrag til seg selv når de fyller 18. Det unner jeg dem. 

Nei, barnebidrag er ikke barnets penger, de er til hus, mat, klær, sfo osv 

hvordan er det mulig å ikke vite dette?

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jo, det er nettopp det de er. Dersom en forelder, uavhengig om det er moren eller faren, ikke ønsker å være en del av livet til barnet så er det helt ok.

Men far har likevel forsørgerplikt! De bærer da hans gener og selv om faren er en idiot med svekkede sjelsevner som ikke ønsker å treffe sitt eget kjøtt og blod, så får han i det minste vise ansvar økonomisk. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dessuten, pga manglende betaling over lang tid, kommer ungene til å få utbetalt barnebidrag til seg selv når de fyller 18. Det unner jeg dem. 

Trur du barna dine vil få utbetalt en gedigen sum når de blir 18? Om far ikke har blitt krevd for bidrag i 18 år, så er det ikke opparbeidet noen stor gjeld som blir utbetalt da barna fyller 18.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trur du barna dine vil få utbetalt en gedigen sum når de blir 18? Om far ikke har blitt krevd for bidrag i 18 år, så er det ikke opparbeidet noen stor gjeld som blir utbetalt da barna fyller 18.

Det blir så klart opparbeidet gjeld jo. Han betaler nå både gjeld og bidrag til meg. Når barna fyller 18 utbetales resterende gjeld til dem. Ikke som en engangssum, men det blir trukket på vanlig måte slik som bidraget blir nå. Da er ikke pengene "mine" lenger, men gjelda skal fortsatt betales.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det blir så klart opparbeidet gjeld jo. Han betaler nå både gjeld og bidrag til meg. Når barna fyller 18 utbetales resterende gjeld til dem. Ikke som en engangssum, men det blir trukket på vanlig måte slik som bidraget blir nå. Da er ikke pengene "mine" lenger, men gjelda skal fortsatt betales.

Jeg siterte feil person. Unnskyld.

Jeg mente hun som ikke tok imot bidrag, men sparte 5000.- mnd til barna. For meg er det helt feil å ikke kreve inn bidrag. Klarer folk seg uten de pengene, så spar de for barna.

Jeg er avhengig av bidraget. Derfor er det er fin dag da far atter en gang har lønnstrekk.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner ikke at noen velger bort å betale for egne barn. Du skal ha det rimelig trangt før det skal bli et økonomisk problem.

At de ikke tenker på egne barns respekt for deg i fremtiden, skjønner jeg ikke.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Altså fars gjeld er til deg, ikke barna.Normalt sett opphører bidragsplikt på 18 års dag, men barna kan søke om videre til fullført vgs feks. Da går det rett til dem

Skrevet

Det som provoserer meg er mødre som belager seg på bidraget og ikke tenker at de også har et forsørgeransvar. De søker om alt de kan hos Nav, mange får redusert bhg/sfo betaling osv. 

Og jeg skjønner at barn koster men hvis barnefar betaler 7800,- så betaler ikke du lik sum for barna i mnd, men mye mindre.

Og som voksen må du faktisk passe på å ha et sted å bo, mor eller ikke. Er ikke riktig at far skal betale huslånet ditt fordi du har barnet mer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Denne her skjønner jeg virkelig ikke. Du mener altså at dine barns far ikke skal støtte DEM økonomisk? Er der ikke deres barn da? Du fratar jo barna dine penger de har krav på, og som kan komme dem til gode til klær ol. Dersom du velger å bruke kun dine penger på dette, bør du da i det minste spare bidrag fra far på egen konto til f.eks. egenkapital til hus. Her er det faktisk du som er egoistisk. 

Altså, beløpet faren evt. hadde betalt er så latterlig lavt at det ikke er verdt det. Vi snakker om rundt 1000,- per barn per måned, grunnet hvor udugelig han er. Penger til klær, egenkapital og slikt - i et forsøk på å ikke virke veldig selvopptat, men det kommer aldri til å være noe problem for mine barn eller deres barnebarn. Med eller uten faren sine ynkelige penger.

Dessuten - jeg vil ikke ha noe med han å gjøre, det vil ikke barna heller. Å skulle få pengene hans er selvsagt helt uaktuelt for noen av oss. Tanken på det gjør meg kvalm.

Om dere trenger bidraget for å få ting til å gå rundt så er det selvsagt greit, men man kommer ikke unna hvor nedverdigende det er.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Stemmer at det blir opparbeidet. Da jeg fylte 18 fikk jeg brev fra NAV om at faren skyldte meg rundt 80 000 i barnebidrag, uten at NAV har klart å kreve det inn pga lav/ingen inntekt. De overførte da kravet til meg og ga meg ansvaret for å evt. kreve det inn.

Noe jeg ikke gadd å bruke tid på, for øvrig.

Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (1 minutt siden):

Altså fars gjeld er til deg, ikke barna.Normalt sett opphører bidragsplikt på 18 års dag, men barna kan søke om videre til fullført vgs feks. Da går det rett til dem

Ja, jeg vet de kan søke videre bidrag når de går på vgs etter fylte 18, men den gjelda som er opparbeidet før fylte 18 tilfaller ikke meg når de fyller 18. Den gjelda tilfaller barnet.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...