Gå til innhold

Ny begynner og løping på tredemølle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nettopp begynt å løpe på tredemølle  og lurer på om det er andre som er nybegynner her inne? Hvor ofte trener dere? Tenker på belastning og over trening

Anonymkode: 75e07...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trener 3 ganger pr uke og begynte med løping. Gikk etterhvert over til gange i ulikt tempo i varierende motbakke fordi som nybegynner så fikk jeg problemer med skuldre og knær.

Vet ikke i hvor god form du er eller hvordan fysikken din er, men det er bedre å begynne rolig og heller øke enn motsatt.

Effektivitetsmessig synes jeg gåing i kraftig motbakke i høyt tempo er bedre enn å løpe. Pleier å brenne ca 550 kalorier pr økt og formen er helt fin etterpå uten smerter noe sted.

Anonymkode: 7c426...21b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løper 3 ganger i uken, men det gjør jeg ute 🙂 Blir mindre statisk og mindre skader for min del 🙂

Endret av mjau87
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være god hvis du belaster deg for mye på tredemølle fordi det består ofte bare av ren løping eller gåing. Kommer selvsagt an på i hvor god form man er, men jeg tenker at så lenge man blir sliten, og pusher seg til sitt ytterste av og til (forutsatt at det ikke gjør skadelig vondt, men kun melkesyre-"ubehagelig"). Da blir også progresjonen mye bedre, fordi bare gåing eller løping der man ikke oppnår makspuls, er jo nesten nytteløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det 3 ganger i uka. Går fort og med stigning.

Anonymkode: 432c1...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jogger i 9km/t mot 11 km/t før. Da holder jeg lenger og får mestring. 
Tar gjerne gåpauser innimellom for å klare å holde på lenger. 

Anonymkode: 7ae44...cc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...