AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #61 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du har jo ikke solgt sjelen til den mannen håper jeg? En trenger ikke bo sammen for kunne betale ned på gjeld. Det sier seg selv at du må finne en jobb på dagtid sånn at du er i stand til å ta vare på sønnen din. Det er mange andre aleneforeldre som klarer det , og det burde du. Er du er seriøs og tenker på ditt barns beste så greier du dette, men stol ikke et sekund på den drukkenbolter Anonymkode: 69bec...6b8 Og disse stillingene vokser på trær? Typisk virkelighetsfjernt kvinneguiden svar. Hun blir sannsynlig å gå på sosialhjelp, vær nå litt realistisk og ærlig. For å få dagjobb må hun nok ta noe utdanning eller kurs om hun har utdanning innen et yrke der det er kveldsjobb. Anonymkode: c318c...496
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #62 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Jeg forstår ikke tankegangen din. Man kan ikke drikke fordi man har ett problem så fort man gjør det. Anonymkode: 476d8...673 Men man har ikke et problem når man ikke gjør det! Det kan da umulig være godt for en person å gå rundt å definere seg som syk hele livet på grunn av en periode. Anonymkode: e191e...25f
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #63 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Men man har ikke et problem når man ikke gjør det! Det kan da umulig være godt for en person å gå rundt å definere seg som syk hele livet på grunn av en periode. Anonymkode: e191e...25f Man har jo ett problem som gjør at man ikke kan drikke, har man ikke ? Det betyr jo ikke at man må gå rundt å dvele på det konstant. Anonymkode: 476d8...673
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #64 Skrevet 9. januar 2023 Jeg har 4 unger med en alkoholiker. Det vanskeligste jeg måtte gjøre var å forlate dem og dra på jobb. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke dro før! Det ordner seg! Du får overgangsstønad, barnebidrag og utvidet barnetrygd! Du vil klare deg! Har ikke lest alt i tråden men skaff deg en advokat når det gjelder det du skylder han. Kanskje er det ikke så ille som du tenker. Kanskje har han ikke rett på det han mener han skal ha. Min eks var ekspert på å kun se sin egen side. Jeg betalte absolutt alt når det gjaldt barna så da burde det gjevnes ut en annen plass. Anonymkode: c8f65...477 1
minister-mio Skrevet 9. januar 2023 #65 Skrevet 9. januar 2023 Hva sier han selv om problemet? Skal du bli må ha inn til noe form for behandling.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #66 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man har jo ett problem som gjør at man ikke kan drikke, har man ikke ? Det betyr jo ikke at man må gå rundt å dvele på det konstant. Anonymkode: 476d8...673 Nei, det er jo ikke et problem, et symptom eller en plage å ikke kunne drikke? Hvorfor må man gå rundt å dvele på det konstant? Hva med å bare leve uten alkohol? Det er mange tidligere alkoholikere og helt vanlige folk som gjør det. Min mann går ikke rundt og dveler ved det, det er et tilbakelagt kapittel. Alkohol kan ikke være en del av livet hans, men det å leve uten alkohol er da ingen sykdom eller et symptom? Anonymkode: e191e...25f 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #67 Skrevet 9. januar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Min mann går ikke rundt og dveler ved det, det er et tilbakelagt kapittel. Akkurat dette vet du faktisk ikke... Både han og du minnes vel hans alkoholproblem hver gang alkohol er et tema, eller tilbys? Så det vil alltid henge ved han. Anonymkode: f22be...589
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #68 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, det er jo ikke et problem, et symptom eller en plage å ikke kunne drikke? Hvorfor må man gå rundt å dvele på det konstant? Hva med å bare leve uten alkohol? Det er mange tidligere alkoholikere og helt vanlige folk som gjør det. Min mann går ikke rundt og dveler ved det, det er et tilbakelagt kapittel. Alkohol kan ikke være en del av livet hans, men det å leve uten alkohol er da ingen sykdom eller et symptom? Anonymkode: e191e...25f Det var da voldsomt til tjat på deg! Som ikke vedkommer tråden. Din mann er det man kaller tørrlagt alkoholiker, dvs en alkoholiker som ikke lenger drikker. Det er akkurat som å ha diabetes 2 og det de kaller «spise seg frisk». Man blir ikke egentlig frisk, men fordi man spiser bra og holder seg i form er man fri for symptomer og skadevirkninger. Men insulinproduksjonen er varig svekket og man må holde vekta og kosten. Anonymkode: 9df6c...da0
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #69 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Akkurat dette vet du faktisk ikke... Både han og du minnes vel hans alkoholproblem hver gang alkohol er et tema, eller tilbys? Så det vil alltid henge ved han. Anonymkode: f22be...589 Jo vi har snakket masse om det opp igjennom, og nei han tenker ikke på det hver gang alkohol er et tema langer, det har gått så mange år. Han snakker om seg selv som «avholds» ikke alkoholiker. Anonymkode: e191e...25f
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2023 #70 Skrevet 9. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var da voldsomt til tjat på deg! Som ikke vedkommer tråden. Din mann er det man kaller tørrlagt alkoholiker, dvs en alkoholiker som ikke lenger drikker. Det er akkurat som å ha diabetes 2 og det de kaller «spise seg frisk». Man blir ikke egentlig frisk, men fordi man spiser bra og holder seg i form er man fri for symptomer og skadevirkninger. Men insulinproduksjonen er varig svekket og man må holde vekta og kosten. Anonymkode: 9df6c...da0 FOR en holdning! Hvorfor i all verden skal man ikke kunne få lov til å legge noe bak seg!? Virker som du har en slags syk glede av å stemple folk. Glad vi ikke omgås folk som deg. Anonymkode: e191e...25f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå