AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #21 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For det første skylder jeg han mye penger, han har et økonomisk overtak på meg. For det andre så jobber jeg mye ettermiddag og helg og vil ikke ha noen til å passe min sønn da. Har ingen familie i nærheten. Anonymkode: 929c0...f84 Herregud, du sitter i akkurat samme situasjon som meg. Hadde faktisk tenkt å opprette tråd om det selv her for ikke lenge siden. Følger denne tråden og de råd du får👍 Anonymkode: 6d05a...1cb 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #22 Skrevet 8. januar 2023 Du skader barnet ditt mer for hver dag du blir. Du tror 8 åringen ikke skjønner hva som foregår..! Vær en voksen mamma og kom dere vekk! Hilsen en som vokste opp med en far som han du beskriver, og en mor som var mer opptatt av penger og fasade enn å beskytte oss barna! Anonymkode: dab22...9d6 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #23 Skrevet 8. januar 2023 Hva er det du skylder han penger for? Hvor mye er det? Er dette gjeld han kommer til å kreve tilbake med én gang hvis du går fra han? Anonymkode: f549a...32f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #24 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er det du skylder han penger for? Hvor mye er det? Er dette gjeld han kommer til å kreve tilbake med én gang hvis du går fra han? Anonymkode: f549a...32f Han nedbetalte min gjeld for en tid tilbake. Skylder han rundt 200 000 kroner. Anonymkode: 929c0...f84
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #25 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Han nedbetalte min gjeld for en tid tilbake. Skylder han rundt 200 000 kroner. Anonymkode: 929c0...f84 Men hvis du ikke er i stand til å flytte og beskytte barnet ditt mot alkolisme i hjemmet så får vel barnet flytte i fosterhjem da? Barnets trygge oppvekst blir byttet mot 200 000 jr ? Anonymkode: 69bec...6b8 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #26 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor vil du ikke klare deg økonomisk alene Les en gang til hva hun skriver. Anonymkode: edfb4...8bd
Lorieen Skrevet 8. januar 2023 #27 Skrevet 8. januar 2023 Du går til fastlegen din og forteller alt du skriver her. Så får du deg en rådgivningstime på NAV. Å etterlate barnet sovende sammen med en overstadig beruset voksenperson er grov omsorgssvikt! 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #28 Skrevet 8. januar 2023 Jeg får være kjerringa mot strømmen jeg da, og si at det kan gå bra. Mannen min var også alkoholisert og det var noen år med helvete. Jeg gav han et ultimatum, enten slutter du eller så tar jeg barna og går, så sluttet han faktisk. Selv alkoholikere KAN bli friske. Det er ikke sånn at en gang alkoholiker, alltid alkoholiker. Nå har han ikke rørt alkohol på 13 år. Anonymkode: e191e...25f 3 1 1
Thyra Skrevet 8. januar 2023 #29 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har vært i dine sko, og vet alt om hvor vanskelig det er! Jeg så ikke hvor mye det påvirket og hva barna faktisk fikk med seg før lenge etter at jeg brøt opp. Men det er utrolig vanskelig når man står midt oppe i det. Om du ikke har noen i familie eller venner du tør å være ærlige med, så søk opp hjelpelinjer hvor du kan snakke anonymt. Da er det ikke skummelt å være helt ærlig, og det kan hjelpe deg å sette ting i perpektiv. for min del måtte det gå så langt at jeg begynte å bli redd for at det skulle bli stilt spørsmål ved min omsorgsevne hvis «boblen sprakk» og jeg lot barna mine leve i dette. Når denne redselen ble stor nok, og jeg virkelig følte at det bare var et spørsmål om tid før noen ville forstå, DA klarte jeg å manne meg opp til å gå. Ikke stolt av at det tok så lang tid, men jeg klarte det ikke før. Og det kommer et hav av nye problemer når man går, så det er på ingen måte slik at det løser alt - også avhengig av hvilken type personlighet din mann har. Det kan bli kjempetøft! Men, likevel bedre enn å leve slik du gjør nå hvor du både må ta deg av barn og mann og forsøke å ikke bli fullstendig gal av frustrasjon og å hele tiden være på vakt ved siden av. Anonymkode: 3608a...d0d Hvordan ble det med samvær da du gikk? Det skal vel mye til å få eneomsorgen for et barn, og å sende barnet på samvær alene med en alkoholiker er vel ikke noe bedre enn å bo sammen med en alkoholiker med barnet? 3
Thyra Skrevet 8. januar 2023 #30 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Da tenker jeg du er dun som et brød. Å la ungen være hjemme på ettermiddagen når du er på jobb med en som sitter og supre når ungen er komt i seng. Hva faen feiler deg? Har du skrevet under på at du skylder han så og så mye penger? All gjeld kan betales ned også til tidlige partner i avdrag. Anonymkode: ed70e...05c Hun lar ungen være alene med far noen timer mens hun er på jobb og kommer hjem til kvelden. Alternativet er kanskje å måtte la barnet være alene med far annenhver uke. Dette er ikke nødvendigvis så enkelt som enkelte tror. 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #31 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg får være kjerringa mot strømmen jeg da, og si at det kan gå bra. Mannen min var også alkoholisert og det var noen år med helvete. Jeg gav han et ultimatum, enten slutter du eller så tar jeg barna og går, så sluttet han faktisk. Selv alkoholikere KAN bli friske. Det er ikke sånn at en gang alkoholiker, alltid alkoholiker. Nå har han ikke rørt alkohol på 13 år. Anonymkode: e191e...25f Jo, en gang alkoholiker alltid alkoholiker, men jeg skjønner hvor du vill. Og det er jeg enig i, det er de som klarer og slutte, og bli der! Selvom mange sprekker, finnes det også de som klarer seg. Det er en livslang jobb, og man jobber for det hver dag. Men er du er alkoholiker, kan du aldri drikke igjen, nettopp fordi du er alkoholiker Anonymkode: 476d8...673
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #32 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jo, en gang alkoholiker alltid alkoholiker, men jeg skjønner hvor du vill. Og det er jeg enig i, det er de som klarer og slutte, og bli der! Selvom mange sprekker, finnes det også de som klarer seg. Det er en livslang jobb, og man jobber for det hver dag. Men er du er alkoholiker, kan du aldri drikke igjen, nettopp fordi du er alkoholiker Anonymkode: 476d8...673 Det var da veldig fordomsfullt. Hvis man ser på alkoholisme som en sykdom er man ikke da kvitt sykdommen når symptomene ikke er der? Jeg tenker heller at min man er tidligere alkoholiker og derfor ikke kan drikke fir da kan hans sykdom blusse opp igjen. Per nå i dag så er han jo ikke syk og har ingen problemer. Da syntes jeg det er ganske urettferdig å måtte gå rundt med en merkelapp som var gjeldende for over et tiår siden. Anonymkode: e191e...25f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #33 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var da veldig fordomsfullt. Hvis man ser på alkoholisme som en sykdom er man ikke da kvitt sykdommen når symptomene ikke er der? Jeg tenker heller at min man er tidligere alkoholiker og derfor ikke kan drikke fir da kan hans sykdom blusse opp igjen. Per nå i dag så er han jo ikke syk og har ingen problemer. Da syntes jeg det er ganske urettferdig å måtte gå rundt med en merkelapp som var gjeldende for over et tiår siden. Anonymkode: e191e...25f Nei, jeg syns ikke det er voldsomt, ja det er absolutt en sykdom, som man kan holde i sjakk, så lenge man ikke drikker. Man kan også si man har våt alkoholiker som fortsatt drikker eller tørrlagt, som ikke drikker. Aktiv alkoholiker eller ikke.. Man er ikke kvitt alkoholismen selvom man ikke drikker. Jeg er alkoholiker, jeg drikker ikke lengre. Jeg kan ikke. Jeg kommer alltid til å være en alkoholiker, og kan aldri drikke igjen. Anonymkode: 476d8...673 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #34 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg får være kjerringa mot strømmen jeg da, og si at det kan gå bra. Mannen min var også alkoholisert og det var noen år med helvete. Jeg gav han et ultimatum, enten slutter du eller så tar jeg barna og går, så sluttet han faktisk. Selv alkoholikere KAN bli friske. Det er ikke sånn at en gang alkoholiker, alltid alkoholiker. Nå har han ikke rørt alkohol på 13 år. Anonymkode: e191e...25f Du har vel kanskje ikke vokst opp med en alkoholisert far som gjorde hverdagen utrygg? Det er noe helt annet for en voksen å ha en full mann rundt seg enn hva et varn føler og tenker . Den dag i dag så hater jeg fyll Anonymkode: 69bec...6b8 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #35 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg syns ikke det er voldsomt, ja det er absolutt en sykdom, som man kan holde i sjakk, så lenge man ikke drikker. Man kan også si man har våt alkoholiker som fortsatt drikker eller tørrlagt, som ikke drikker. Aktiv alkoholiker eller ikke.. Man er ikke kvitt alkoholismen selvom man ikke drikker. Jeg er alkoholiker, jeg drikker ikke lengre. Jeg kan ikke. Jeg kommer alltid til å være en alkoholiker, og kan aldri drikke igjen. Anonymkode: 476d8...673 Han må aktivt velge å ikke drikke. Anonymkode: 476d8...673 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #36 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg syns ikke det er voldsomt, ja det er absolutt en sykdom, som man kan holde i sjakk, så lenge man ikke drikker. Man kan også si man har våt alkoholiker som fortsatt drikker eller tørrlagt, som ikke drikker. Aktiv alkoholiker eller ikke.. Man er ikke kvitt alkoholismen selvom man ikke drikker. Jeg er alkoholiker, jeg drikker ikke lengre. Jeg kan ikke. Jeg kommer alltid til å være en alkoholiker, og kan aldri drikke igjen. Anonymkode: 476d8...673 Hvorfor kan man ikke si at man er frisk, men kan ikke drikke alkohol på grunn av tidligere sykdom? Hvorfor må man tviholde på diagnosen og merkelappen? Hvorfor skal man aldri kunne betegne seg selv som «frisk?» Vikrer veldig selvpiskende. Anonymkode: e191e...25f 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #37 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor kan man ikke si at man er frisk, men kan ikke drikke alkohol på grunn av tidligere sykdom? Hvorfor må man tviholde på diagnosen og merkelappen? Hvorfor skal man aldri kunne betegne seg selv som «frisk?» Vikrer veldig selvpiskende. Anonymkode: e191e...25f Man må ikke tviholde på noe som helst. Men er man alkoholiker blir man ikke frisk i den grad at man kan drikke igjen. Anonymkode: 476d8...673 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #38 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har vel kanskje ikke vokst opp med en alkoholisert far som gjorde hverdagen utrygg? Det er noe helt annet for en voksen å ha en full mann rundt seg enn hva et varn føler og tenker . Den dag i dag så hater jeg fyll Anonymkode: 69bec...6b8 Hva har det du skriver her med mitt innlegg å gjøre? Jeg hater også fyll, men jeg er uenig i at man for evig og alltid må bære merkelappen «alkoholiker» hvis man på et tidspunkt i livet har vært avhengig av alkohol. Man pålegger ikke andre diagnosegrupper dette selv om også andre sykdommer som man er kvitt gjør at man må ta visse livsstilsvalg. Anonymkode: e191e...25f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #39 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man må ikke tviholde på noe som helst. Men er man alkoholiker blir man ikke frisk i den grad at man kan drikke igjen. Anonymkode: 476d8...673 Nei, men så lenge man ikke drikker så er man jo ikke alkoholiker. Man er jo ikke avhengig av et stoff man ikke inntar. Man er tidligere avhengig, derav tidligere alkoholiker. Hvis man begynner på igjen så er man avhengig, men ikke hvis man lar være. Er det fordi du er så redd for å begynne igjen at du vil fortsette å kalle deg alkoholiker? Anonymkode: e191e...25f
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2023 #40 Skrevet 8. januar 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg får være kjerringa mot strømmen jeg da, og si at det kan gå bra. Mannen min var også alkoholisert og det var noen år med helvete. Jeg gav han et ultimatum, enten slutter du eller så tar jeg barna og går, så sluttet han faktisk. Selv alkoholikere KAN bli friske. Det er ikke sånn at en gang alkoholiker, alltid alkoholiker. Nå har han ikke rørt alkohol på 13 år. Anonymkode: e191e...25f Dette, og at dere evt blir enige om at du har tillatelse til å kaste all alkohol som du måtte finne, til enhver tid, i vasken. Hvis han ikke går med på dette, må han selv betale for leie av eget husrom OG se til at du får tid på deg til å ordne det økonomiske slik at du kan ivareta barnets behov. Anonymkode: 4c4a6...a3a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå