Gå til innhold

Kjøpe min første el-bil, hva se etter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det blir nok en bruktbil BMW I3, tenker maks 200K

Hva er fallgruvene på en elbil, hva er viktig å se etter?

Alle tips og råd mottas med takk :) som nevnt det blir min første el-bil, og jeg har 0 peiling på dem. 

Anonymkode: 8af98...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tesla og rekkevidde.

Ingenting annet enn Tesla duger. Har ikke Tesla selv, og angrer litt på det. Ville ikke ha en så brei og stor bil som Tesla, men ladenettverk er tingen å gå for. Ingenting kan konkurrere med dette. 

Det er greit nok her i landet, men skal du ut i verden, må du ha Tesla.

Anonymkode: 9d6fa...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unngå Tesla. Mye feil på desse bilene og lite hjelp å få med forhandler. Kjenner 4 som har vert innom Tesla og kvittet seg med bilen. Honda har en liten fin bil, og ett godt nettverk av forhandlere.

Anonymkode: 8f355...b0b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først må du si hva bruksbehovet ditt er..

Jobber du som selger og bruker bilen 50 000km i året, eller jobber du i nærheten av hjemmet? Har du lademuligheter på jobb? Har du mulighet til hjemmelading eller bor du i blokk?

Trenger du god bagasjeplass? Trenger du 5 eller 7 seter? Trenger du plass til 2 barneseter? Hundebur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har bmw i3, funker veldig fint. Men det er en nummer to bil siden en ikke har mulighet for ski på taket og lignende. Og den er litt vinglete i høy fart. 

Hadde det bare vært to i familien og den hadde hatt mulighet for ski på taket hadde den vært super som nummer en bil også for min del.

Rust på bremser er det primære å se på, spesielt bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...