Kar på 035 Skrevet 6. januar 2023 #1 Del Skrevet 6. januar 2023 Jeg mener akkurat det jeg skriver.... Er det nedtur å tilpasse farten etter føre eller? Eller forstår sjåførene sin egen vurderingsevne? For en ser hvordan folk kjører som når jeg setter på blinke i god tid for å svinge og må bremse ned så kommer de nærmere og nærmere....og det er mange ganger jeg er livredd for å få en bil i ræva bak...... Kan noen forklare meg dette så hadde jeg satt pris på å få høre hva tenker med? OM de tenker i det heltatt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 6. januar 2023 #2 Del Skrevet 6. januar 2023 Dessverre er det mange som tror du er udødelig og at de kan kjøre likt på tørt føre som i snø og is...tror de kan beherske bilen godt nok...ja det er mye skummelt kjøring ute nå 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #3 Del Skrevet 6. januar 2023 Jeg tror folk regner med at når du blinker og bremser ned, så forsvinner du snart fra veien hvis det ikke kommer biler imot. Hvis du kjører som forventet, trenger ikke den bak å bremse så mye. Det er mest miljøvennlig og behagelig. Anonymkode: c5f01...4f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 6. januar 2023 #4 Del Skrevet 6. januar 2023 Har noen kjørt på deg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kar på 035 Skrevet 6. januar 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 6. januar 2023 TheHairyToothfairy skrev (5 minutter siden): Har noen kjørt på deg da? Nei heldigvis ikke.... men jeg ser hvordan folk kjører.....totalt idiioti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 6. januar 2023 #6 Del Skrevet 6. januar 2023 Kar på 035 skrev (2 minutter siden): Nei heldigvis ikke.... men jeg ser hvordan folk kjører.....totalt idiioti Så ergo. Du sier nå at du holder såpass mye øye på det som skjer bak deg når du kanskje heller burde ha fokus foran? Når ikke noen har truffet deg så KAN det jo hende at du egentlig er litt i overkant stresset? Du vet jo helt ærlig ikke noe om hva som foregår i bilen bak deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 6. januar 2023 #7 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg tror folk regner med at når du blinker og bremser ned, så forsvinner du snart fra veien hvis det ikke kommer biler imot. Hvis du kjører som forventet, trenger ikke den bak å bremse så mye. Det er mest miljøvennlig og behagelig. Anonymkode: c5f01...4f3 Man bør jo alltid holde god avstand til bilen foran i tilfelle noe uventet skjer, spesielt på vinterføre. Da slipper man også å bremse så mye. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kar på 035 Skrevet 6. januar 2023 Forfatter #8 Del Skrevet 6. januar 2023 TheHairyToothfairy skrev (52 minutter siden): Så ergo. Du sier nå at du holder såpass mye øye på det som skjer bak deg når du kanskje heller burde ha fokus foran? Når ikke noen har truffet deg så KAN det jo hende at du egentlig er litt i overkant stresset? Du vet jo helt ærlig ikke noe om hva som foregår i bilen bak deg! Er du en de kaller liten kverrulant???? Også tror jeg du er en av den typen som liker å kjøre fort og blaffen i både vær og føre... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 6. januar 2023 #9 Del Skrevet 6. januar 2023 Kar på 035 skrev (2 minutter siden): Er du en de kaller liten kverrulant???? Også tror jeg du er en av den typen som liker å kjøre fort og blaffen i både vær og føre... Du, stumpen. Om du sliter med at andre kommer med andre poenger, så kan du pakke sammen pissprat om kverulering og finne deg en annen hobby. Jeg sier akkurat det jeg vil, og poengterer det jeg vil. Om det ikke behager deg så kan du velge av et assortert utvalg av hvetebakst, personlig anbefaler jeg deg å ta deg en bolle. Du kan dro hva søren du vil, men jeg VET at du skal følge med på veien foran deg som DU kjører på. Det bak deg kontrollerer eller vet du ikkeno om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 6. januar 2023 #10 Del Skrevet 6. januar 2023 Kar på 035 skrev (7 minutter siden): Er du en de kaller liten kverrulant???? Også tror jeg du er en av den typen som liker å kjøre fort og blaffen i både vær og føre... Problemstillingen er at du dømmer de som kjører bak deg som aldri har vært et reelt problem basert på ditt personlige inntrykk av andres handlinger. Vi har ikke generelt et problem med at det kjøres for fort på glatta, mer at det kjøres for sent. Dette er i og for seg helt greit gitt kjørekapasiteten på mange sjåfører, men sutringen din fremstår latterlig. : " JEG synes det går for fort, så da er alle andre idioter". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kar på 035 Skrevet 6. januar 2023 Forfatter #11 Del Skrevet 6. januar 2023 Druid skrev (57 minutter siden): Problemstillingen er at du dømmer de som kjører bak deg som aldri har vært et reelt problem basert på ditt personlige inntrykk av andres handlinger. Vi har ikke generelt et problem med at det kjøres for fort på glatta, mer at det kjøres for sent. Dette er i og for seg helt greit gitt kjørekapasiteten på mange sjåfører, men sutringen din fremstår latterlig. : " JEG synes det går for fort, så da er alle andre idioter". Her har vi typisk ego-tenking....det jeg som er problemet og ikke de dette angår som har alt vett i hue og eller mellom beina.... MEN VI ER VEL ENIGE OM AT ALLE ER IDIOTER INKL. DU OG JEG.... SÅ DA ER PROBLEMET LØST....HÅPER JEG:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kar på 035 Skrevet 6. januar 2023 Forfatter #12 Del Skrevet 6. januar 2023 PS! Jeg forstår ikke hvorfor folk gidder å skrive dersom de sier det er "piss" som folk har på hjertet. Hadde de vært lure så hadde ikke brukt tid på å svare på "pisset"... Hilsen Trådstarter og god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåjojo Skrevet 6. januar 2023 #13 Del Skrevet 6. januar 2023 Kar på 035 skrev (2 timer siden): Jeg mener akkurat det jeg skriver.... Er det nedtur å tilpasse farten etter føre eller? Eller forstår sjåførene sin egen vurderingsevne? For en ser hvordan folk kjører som når jeg setter på blinke i god tid for å svinge og må bremse ned så kommer de nærmere og nærmere....og det er mange ganger jeg er livredd for å få en bil i ræva bak...... Kan noen forklare meg dette så hadde jeg satt pris på å få høre hva tenker med? OM de tenker i det heltatt... Selv om bilene kommer nært deg når du bremser ned, så er det jo ikke ensbetydende med at sjåførene har dårlig vurderingsevne. Og så lenge ingen har kjørt på deg, så ser det jo ut til at den er ganske bra. Nå er det jo ikke automatisk sånn at selv om det er snø ute så er det glatt. Hold fokuset på veien foran deg. Så lenge du blinker i god nok tid, så har du gjort alt riktig. Det som skjer i bilen bak deg kan du uansett ikke kontrollere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #14 Del Skrevet 6. januar 2023 Nå er det som regel slik at de som er redd i trafikken er farilege enn de som kjører etter forholdene fordi forholdene ofte ikke er så ille som den som er redd tror.. Anonymkode: d71d1...2a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå