Gå til innhold

Oss Perfekte


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Det med innsamlingaksjonen var faktisk et eksempel på hvor godt du vet hva andre bør gjøre og ikke gjøre. Dette er et fritt land og jeg kan skjønne at enkelte blir litt provosert av innleggene dine.

Det er faktisk mulig å ikke ha råd til den 20-kroningen.

Det er faktisk mulig at folk velger å støtte andre saker enten med penger eller ved å gjøre en innsats.

Ønsker ikke å starte en ny debatt om dette. Vi er vel voksne mennesker (de fleste av oss) og klarer fint å avgjøre hva som er best for oss m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med Lea der Milla. Det var akkurat det jeg mente. Du kan aldri vite helt sikkert om folk har råd, selv om du MENER de har det. Det går faktisk an å ha pc eller mac selv om man har dårlig råd. Min mor har ikke noen god økonomi, akkurat, men hun har Mac da hun trenger det via joben (og har fått en grei betalingsordning via jobben)

Hva med å ha litt empati ?

Sette seg litt inn i andres situasjon ?

P.S. Milla,- du så det var flere der som hadde meg og Lea`s synspunkter i den debatten og.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo atter en gang bestemt meg for å la være å komme med kommentarer, men jeg klarer det ikke denne gangen heller.

I begynnelsen så syntes jeg det var merkelig at du fikk fortsette å skrive slik som du gjør her inne - for faktisk så kommer du med så kvasse innlegg mot enkelte personer at jeg får frysninger. Så får jeg følelsen av at så snart noen kommer med kritiske bemerkninger MOT denne Milla, så blir diskusjonen stengt. Det er klart at Milla er med på å dra opp besøkstallet på Kvinneguiden - man kan jo bare se hvor mange som leser disse diskusjonene som hun starter eller tar del i. Problemet er bare at mange av oss andre får nok av dette - det er liksom ikke så morsomt å lese om hennes "wannabe-life" lenger. Og komme her å påstå at vi andre rakker ned på henne på grunn av misunnelse ??? Hallo - hva vet hun om oss andre ? Det er faktisk et motto som heter: "Stillest vann har dypest grunn" - tenk litt over det før du skriver neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får jeg følelsen av at så snart noen kommer med kritiske bemerkninger MOT denne Milla, så blir diskusjonen stengt.

Må le litt, hehe..

Samme regler gjelder for alle. Grunnen til at noen tråder blir stengt er at de utvikler seg til usaklige persondebatter og store avsporinger fra det opprinnelige temaet. Hvem som har ansvaret for at de utvikler slik kan jo diskuteres, men det er ikke moderatorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så vanskelig å skjønne disse reglene da?

Om noen synes at jeg går over streken, så steng gjerne tråden.

Det går jo an å oppføre seg litt da!

Helt ærlig, så har jeg ikke engang lest disse reglene jeg, men har jo skjønt hva de går ut på. (Er jo ikke såååå dum da!) :ler:

MEN hvis man er for stor i kjeften får man tilbake nøyaktig det samme. Det gjelder både her og ute i den stooore verden. Noen lar seg provosere og blir sinte eller lei seg, andre slenger tilbake eller gir blanke.

Vil bare minne noen på at det er enkelte ting som kan såre mer enn andre. En kveld så jeg f.eks at en person sa noe sånt som "Jeg vet at du er bæl****!" på chatten. Og dette helt uprovosert. At personen som fikk dette slengt etter seg blir provosert og lei seg skjønner jeg godt!

Synes forøvrig at moderatorene er flinke til å følge med og sette grenser jeg. (Dette er selvfølgelig smisk på HØYT plan!! :hoho: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg, for min del, har oppdaget det at enkelte her inne har vanskelig for å godta det at man skal respektere andres meninger. For det er MANGE meninger her inne og på chatten som ikke alltid blir respektert!! Jeg har selv blitt utsatt for dette, og det viser bare på andre hvor lite imøtekommende de faktisk er mot mange andre rundt seg. Som et voksent menneske, og forhåpentligvis fornuftig sådan, så ser jeg på det som direkte barnslig å sette seg ned på bakbeina og mene at man selv er den som har mest rett, og alle andre vet bare ikke bedre. Jeg skjemmes på de vedkommendes vegne over å oppføre seg slik!

Jeg oppfordrer ALLE til å ta seg 2 minutter for å lete fram ordet "respekt" i leksikonet. Og les nøye hva som står der!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Milla.

Jeg tror du får mye mer støtte og respekt i dette forumet hvis du viser litt respekt tilbake. Det å bruke uttrykk som fitte, bælfeit, dum, idiot osv. om andre mennesker som har andre meninger enn deg er direkte uhøflig og virker veldig fordummende.

Mitt tips til deg er: Med vanlig høflighet vil du komme mye lengre Milla!

Mente dette bare i beste mening (hvis du var i tvil.)

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Jeg vet at du er bæl****!" på chatten. Og dette helt uprovosert. At personen som fikk dette slengt etter seg blir provosert og lei seg skjønner jeg godt

Uprovosert var det ikke. Pludre (som var den som jeg kalte for bæl****) drev og hetset meg fordi jeg ikke la om til vinterdekk selv. Min forklaring på at Bilsenteret oppbevarte dekkene mine i sitt "Dekkhotell" fikk hun visst ikke med seg selv etter x- antall gjentagelser fra min side.

Perser kalte jeg ei f****kjerring fordi hun drev og spredte rykter om at ett bilde av min forlovede lå ute på nrk.no. At personen ikke var min forlovede ville hun ikke høre på. Jeg startet en egen tråd om saken samme kveld og da endelig sank det inn hos alle.

Så når jeg kaller folk stygge ting er det for å forsvare meg. At Lea her velger å se bort fra grunnen til at jeg brukte disse ordene sier vel nok.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

vet du ka milla nå er eg drit lei av dine løgner!

Slutt å skyld noge på meg! alle de som var på chatten den dagen vet kem som la ut hva! Og det var faktisk du sjøl som gjorde det!

Ikkje skyld noge på andre når du har sjøl dratt deg sjøl oppi det!

Og du har da ingen rett for å kalle meg eller andre for noge som helst!

Nå setter eg strek over dette her og vil aldri mer høre at du drar meg opp i noge du har startet sjøl! :evil: *sint*

------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Chatten er logget Perser, det er lett for Gry eller evt. Moderatorer å gå tilbake og se hva du skrev. Så vidt jeg husker lagde du ett kjempenummer at av at mannen på bildet hadde masse skjegg og andre lite hyggelig kommentarer om en helt uskyldig person.

Du må stå for det du har sagt, jeg må gjøre det samme. Du har fått en advarsel og saken er avsluttet.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Vet du hva jeg har faktisk lyst at Gry skal gå å se hva som ble sagt! slik at folk ser hvor lite respekt du har for andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det tror jeg nok at hun allerede har gjort. Uansett så er vi ferdige med den saken nå Perser og jeg er ikke sint :-)

Hvis noen kød*er med meg så tar jeg igjen så det suser, det har nok flere funnet ut etterhvert.

Milla- aka Dr. Evil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var der hele tiden mens denne uhøytidlige diskusjonen pågikk Milla. Pludre hetset deg ikke mer enn noen andre av oss. Og heg tror nok ikke at det kan kalles hets heller.

Vi diskuterte litt om våre kunskaper når det gjaldt bil og sånne ting. Klart Pludre kan mer enn de fleste av oss og det var ikke bare du som fikk litt småerting. Husker selvsagt ikke ordrett denne diskusjonen og jeg synes ikke at Pludre hetset noen. Hun lurte simpelthen på om du KUNNE bytte dekk selv. Vi andre fikk det samme spørsmålet. Og, for å være ærlig, var jeg litt interessert i om du kunne bytte dekk...

Hvis du ser på denne hår-diskusjonen vår, både i forumet og på chatten, hetser du noen der? Forteller du MER enn en gang hvordan ting SKAL være?

Uansett synes jeg ikke at du har noen grunn til å gå så hardt til verks når du blir provosert. Å beskrive noen som bæl**** er å gå over streken synes jeg.

Fortsett gjerne å kall meg urenslig, lesbe eller what ever. Men å ta tak i ting som folk har komplekser for synes jeg blir litt vel mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Husker selvsagt ikke ordrett denne diskusjonen og jeg synes ikke at Pludre hetset noen.

Fortsett gjerne å kall meg urenslig, lesbe eller what ever. Men å ta tak i ting som folk har komplekser for synes jeg blir litt vel mye.

Jeg husker den bildiskusjonen svært godt, nettopp fordi det er sjelden at jeg snakker om bil :-) he he. Jeg kan skifte dekk hvis jeg må, men gjør det sjelden selv av praktiske grunner. Blant annet har jeg noen aliminiumsfelger som trenger spesielt verktøy, alt dette skrev jeg i chatten med det ble bare ignorert av Pludre.

Jeg synes det er litt kvalmt at du skryter av lengden på armhulehårene dine ja.... men du er ikke traktorlesba, jeg trodde det var Rabalder jeg, men hun skjønte ironien min da, og det ble tatt som spøk fra begge sider.

Milla

PS: Perser, du må skrive, ikke bare sette inn masse smileys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest *Perser*

forstod du virkelig ikke hva dette her betydde! Så for jeg bare gjøre det engang til, kanskje du forstår det etterhvert! :ler:

:ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler:

:ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler:

:ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler:

:ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler:

:ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler:

:ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler:

:ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler:

:ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler:

:ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Når folk bare setter inn bøttevis med smileys betyr det i 99% av tilfellene at de ikke vet hva de skal si. Mangel på ord... rett og slett.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Grunnen til at jeg valgte å overse deg, Milla, var fordi JEG vet at jeg ikke er ei traktorlesbe(!). Men på en annen side så syns jeg det var en utrolig dårlig spøk fra din side, det finnes folk som ikke skjønner humoren din alltid. Syns ikke du skal bare brøle ut med alt som ramler i hodet på deg bestandig. Man kjenner ikke hverandre her inne, og aner lite om hvordan hver enkelt reagerer på hva som blir sagt. Man løper jo ikke rundt og kaller alle som ikke bor i Oslo-området for traktorlesber??!! Jeg er fra en jordbrukskommune, men skjemmes vel ikke av den grunn?? Ble og kalt harry av deg fordi jeg liker å leke meg på glattisen med bilen... Og fordi jeg opprinnelig var fra en liten plass. Var og litt vanskelig å oppfatte hva som var ren humor og hva som var ren hets fra din side. Jeg kjenner deg jo ikke i det hele tatt. Hadde vært veldig lett å tro at du faktisk hata trynet mitt, og var ute etter å "ta" meg her inne. Nok om det. Jeg velger å overse ting som jeg ikke finner interessant å diskutere, men husk på hva andre kanskje tenker. De reagerer iallefall ikke likens som meg alltid... TYDELIGVIS. Var det jeg ville fram til.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...