Gå til innhold

Oss Perfekte


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg har fått høre så ofte her på KG den siste tiden at jeg er så perfekt og at fasade er viktigere enn alt. Så jeg vil gjerne diskutere hva vi legger i begrepet "å være perfekt"? Er det å alltid re sengen før man går på jobb om morgenen, er det å tjene nok penger, er det å ha en rikholdig gaderobe eller er det å kunne lage mat eller mikse drinker? Er det å foretrekke satin fremfor flanell?

Jeg begynner å få nok av at folk trekker inn mine meninger fra andre tråder inn i nye debatter? For ett par dager siden gav jeg endel nyttige tips om sengetøy inne på Hus, hage og forbruker. Og det finnes mange andre eksempler.

Er det opplest og vedtatt at de som setter pris på kvalitet og design kun er opptatt av dette og at ingenting annet betyr noe? Eller er det bare noe som de med lite penger bruker mot oss for å forsøke å føle seg bedre. Og dermed bekjempe sin misunnelse.

Nok en gang så vil jeg si at jeg nekter å bli sett på som grunn fordi jeg er opptatt av hvilke ting jeg omgir meg med og fordi jeg ikke alltid tenker bare pris pris pris men også kvalitet. Og dette gjelder alt fra matvarer til make-up. Jeg synes også det er tåpelig at folk logger seg inn med navn som Frk Grilldress når jeg er på Chatten bare fordi de tror at jeg blir provosert at det.

Også må vi tilbake til en evig lange debatten om hårfjerning... Ja jeg synes kroppshår i uante mengder på jenter & gutter er en uting og at de som velger å gro det vilt kan holde det for seg selv. De av oss som liker å fjerne det skal få kunne diskutere hårfjerningstips i fred uten å bli belært med at vi er hysteriske, påvirket av reklame, usikre på oss selv osv.

Dette var det jeg hadde å si!

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Milla. Som man reder ligger man.

Det at folk spøker om harryting og grilldresser må vel de få lov til ?

Du gjør jo akkurat som du vil og tar ikke fem øre for å gjøre inntrykk av at du faktisk er mesteren over alt som har med design, make-up, mote, sengetøy, hårfjerning osv. Du gir i dine hårfjerningsinnlegg uttrykk om at du synes de som ikke barberer seg er ekle og uhygieniske (noe som er alldeles på viddene.....), det er litt ignorant og ufint av deg. Hårfjerning har ingenting med hygiene å gjøre. Du gir uttrykk av at DU sitter med fasiten i og med at du bl.a sier at "brynene skal være nappet og buede og tynne" osv.... I innleggene dine gjør du på en måte krav på å være perfekt, Milla. Det er sikkert ikke meningen, men slik tror jeg de fleste på KG får inntrykk av og derfor bruker dine sitater i andre sammenhenger som ironi. Det må du da skjønne.

Sånn som i din omtale av prinsesse Mârtha Louise, gir du uttrykk av at hun er vakker og flott bare fordi hun har gått ned i vekt, klippet håret og fått en annen sveis og ny designer. Har du i det hele tatt hørt om utstrålng før, Milla ? Er et et ukjent begrep for deg ? Ja, du virker (i blant) sykelig opptatt av dyre ting, utseende og hårfjerning. Du kan ikke akseptere at andre ønsker andre ting ut av livet, har en annen stil enn deg, vil fjerne mindre hår enn deg, ikke vil gi penger / ikke vil gi mye penger til tv-aksjonen, har andre meninger enn deg,da er de DUMME OG IGNORANTE OG GRISKE,- for det har du nemlig sagt Milla. Hvis du vil at folk skal få en annen oppfatning av deg, må du selv moderere noe av det du skriver. For det mistolkes veldig! (eller mistolkes det i det hele tatt ?)

Klager du på dette stempelet, bør du selv gjøre noe med det!

Hilsen Kattepus

P.S : Du er ikke så veldig hyggelig på chatten selv!

P.P.S. : En ting til ang hårfjerningsdebatten. Det er ikke DU som fjerner alt håret omtrent som blir angrepet her,- det er de som IKKE fjerner hår som blir angrepet av DEG og DINE glattbarbert og myk hud overalt prinsipper. Tror du har misforstått litt. Folk som skriver inn og lurer på hvorfor det er slik som det er, at det er "in" å fjerne alt kroppshår unntatt på hodet, får pepper av deg og blir kalt ekle fordi de ikke barberer seg. DET er usmakelig. Sorry Milla, synes ikke du er offeret her.

Det var det jeg lenge har ønsket å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Sånn som i din omtale av prinsesse Mârtha Louise, gir du uttrykk av at hun er vakker og flott bare fordi hun har gått ned i vekt, klippet håret og fått en annen sveis og ny designer. Har du i det hele tatt hørt om utstrålng før, Milla ?

Märtha har selv sagt at hun ikke var fornøyd med kroppen sin og at hun trengte å gå ned i vekt. Absolutt alle snakker om hvor flott og smakfull Märtha har blitt de siste årene, det er ikke bare meg. Og det er naivt og tro at det ikke har noe med at hun i tillegg til mange andre ting har gått kraftig ned i vekt.

Og de som velger og ikke fjerne hår.. vel, problemet er at de snakker om hvor ekle de selv er og om hvor lange hårene har blitt osv. DET er hva jeg synes gjør dem ekle og uhygieniske i mine øyne.

Jeg ser ikke på meg selv som noe offer, men jeg synes ikke at folk skal ta sitater fra meg fra mange forskjellige Forumer og sette de sammen til en temmelig ubegripelig saus.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sexysadie

Kattepus:

Og ellers da så bør vi vel alle feie for vår egen dør m.h.t å kritisere andre her inne på debatten. På seg selv kjenner man andre

Jeg er ikke enig i alt d dere sier men jeg vil forsvare deres rett til å si d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt med å gå stille i dørene mht å kalle folk dumme når de ikke har samme mening som deg, når man kaller folk ekle når de ikke barberer seg, osv. Skjønner ? Jeg finner dette fremdeles ikke stuerent SS!

Jeg gav kun Milla svar på tiltale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla, jeg er forsåvidt enig med deg i at en del folk gjør hva som helst for å være ekkel med deg, men da må jeg bare få lov til å "forsvare" lille Lea-mor... Lea ER harry, derfor kaller hun seg det!! :blunke: Hun gjør vel ikke det for å provosere deg, da! :wink: Lea har HUMOR, vettu.... En sinnsykt bra humor og! :ler: (Like harry jeg da...)

Til det ang. det perfekte... Alle har vel forskjellige synspunkter på hva de synes er perfekt og ikke... Men en ting tror jeg de fleste her er enig i:

Du har jo lagt litt opp til det selv, da, for du gir faktisk inntrykk av at du er en liten perfeksjonist, både på chatten og i innleggene dine.... Så om vi andre synes du er en perfeksjonist så er det ikke så veldig rart egentlig, altså.... No affence, girl

Jeg blander meg ikke i de andre sakene og sånn som du nevner, for jeg har ikke lest mye om dem, men jeg måtte bare nevne det andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg kaller folk dumme når de med vilje misforstår, ikke leser det jeg skriver eller unnviker spørsmålet og heller stiller andre spørsmål.

Og folk som sitter og skryter av hvor lange hår de har i armhulene er vel neppe de som oppfant kruttet eller hva mener du Kattepus?

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
men da må jeg bare få lov til å "forsvare" lille Lea-mor... Lea ER harry, derfor kaller hun seg det!!  :blunke: Hun gjør vel ikke det for å provosere deg, da

Når jeg kommer inn på chatten og en eller flere brukere da logger seg ut og kommer tilbake med navn som Frk Grilldress eller Harry Lea er det jo for å provosere.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller folk dumme når de med vilje misforstår, ikke leser det jeg skriver eller unnviker spørsmålet og heller stiller andre spørsmål.

Og folk som sitter og skryter av hvor lange hår de har i armhulene er vel neppe de som oppfant kruttet eller hva mener du Kattepus?

Milla

Milla-mor! Du har kalt meg dum og jeg synes ikke jeg noen gang har misforstått deg. Det var i debatten om tv-aksjonen. Jeg var dum fordi jeg ikke visste at tv-aksjonen var den viktigste veldedighetsbegivenheten i år. Det synes jeg er provoserende og ufint. Blande inn slike kommentarer i diskusjoner er ikke så veldig hyggelig,- du kunne godt utelatt disse kommentarene i dine innlegg. Da hadde jeg hatt et bedre inntrykk av deg. Men du er den eneste på KG som bruker disse nedverdigende ordene.....

Jeg har ikke sett at folk har skrytt av at de har laaange hår i armhulene Milla,- ærlig talt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Jeg oppfatter ikke Milla slik jeg; jeg oppfatter henne som ei helt vanlig jente i 20 årene som er opptatt av design, klær, sminke og som prøver å hjelpe folk som kanskje ikke er like opptatt av d i hverdagen når de spør om råd her inne på debatten.

Tror Milla er damen og ha med i butikker hvis man skulle kjøpe seg ny kjole og ikke helt har snøring på hva som kler en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei hei! Ikke misforstå meg nå da!

Jeg var logget inn som Harry-Lea fordi Cowboy-Torgny allerede var der i begynnelsen. Har ikke noe med kroppshår å gjøre eller noe sånt!!! Riktig nok logget jeg senere inn med BARE Lea og så gjorde jeg det om til Harry-Lea igjen fordi jeg kom på at jeg hadde innrømmet at jeg var HARRY! Dette hadde da ikke noe med Milla og gjøre.

Jeg tror at grunnen til at noen oppfatter deg som "perfekt" er at du gir inntrykk av å vite best enkelte ganger. Noen av oss er mindre tolerante enn andre.

Selv kaller jeg en spade for en spade og lar meg ikke krenke av at folk kaller meg hjernedød eller traktor-lesbe. Det vet folk ingenting om her inne på forumet uansett. Dessuten kan det jo tenkes at jeg provoserer litt tilbake mht barbering og hårvekst. For alt du vet, Milla, kan jeg være glattbarbert over hele kroppen.

Jeg innrømmer gjerne at jeg er en smule harry jeg. Ikke fordi jeg er møkkete, umoderne og hårete, men... Jeg gidder ikke å ramse opp hvor ren og velkledd jeg er. Det spiller ingen verdens rolle.

Men dette med Harry-Lea var altså ikke til ære for deg Milla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Jeg var dum fordi jeg ikke visste at tv-aksjonen var den viktigste veldedighetsbegivenheten i år. Det synes jeg er provoserende og ufint.

Når en norsk kvinne/mann tydeligvis ikke har fått med seg hva Tv-aksjonen er synes jeg det er godt jobbet. Kanskje jeg ikke skulle brukt ordet "dum" men "uopplyst", det hadde nok vært ett bedre valg. Så her får du en unnskyldning for akkurat den saken.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla, jeg er forsåvidt enig med deg i at en del folk gjør hva som helst for å være ekkel med deg, men da må jeg bare få lov til å "forsvare" lille Lea-mor... Lea ER harry, derfor kaller hun seg det!!  :blunke: Hun gjør vel ikke det for å provosere deg, da!  :wink: Lea har HUMOR, vettu.... En sinnsykt bra humor og!  :ler: (Like harry jeg da...)

Takker og bukker Lillian.. and right back at you!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

for å tilegge at jeg ikke kjenner til noe av det som skjedde på chatten da ..:) men der kan det gå litt villt for seg med internhumor og det hele til tider ...er aldri noe vondt med det..( såvidt jeg vet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Tror Milla er damen og ha med i butikker hvis man skulle kjøpe seg ny kjole og ikke helt har snøring på hva som kler en.

Jeg er ofte med andre som trenger hjelp til shoppingturen ja. Kan endel om snitt og søm og vet mye om hva som kler hvilken kroppsfasong i tilegg til at jeg på forhånd vet hva slags stil de har, og hva de allerede har hjemme i skapet som passer til det og det.

Det er også en fordel at ingen nebbete butikkdamer i "finere" forretninger tør å prøve seg på meg :-)

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla, jeg vet at tv-aksjonen var viktig. Det er ikke det saken dreier seg om egentlig. Jeg siktet mer til min spede barndom og mine foreldres økonomi og forståelse for at fattige småbarnsfamilier på "fattiggrensa" ikke behøver å ha dårlig samvittighet fordi de ikke kan gi.

Jeg håper vi snart kan begrave denne stridsøksa Milla.

Kattepus

Ha en fortreffelig lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Jeg håper vi snart kan begrave denne stridsøksa Milla.  

!

Jeg ser ikke på det som noen stridsøks men okay.

Jeg skal dog innrømme at jeg smelte til de som stod og sa at de ikke kunne gi en 20 kroning fordi de ikke ville ha til mat den dagen. Det argumentet gjelder så få mennesker i dette landet, og at de det gjalt skulle sitte bak en pc-skjerm og debattere på KG var/er en usannsynlig tanke.

Som du kan lese nedover i den tråden så var det flere som ble enige med meg etterhvert når de innså hvor sprøtt det argumentet var.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...