AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #21 Skrevet 4. januar 2023 Kunnskap. Læring. Det har det vært før og etter barn Anonymkode: 93cf8...14b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #22 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Akkurat hva jeg vil, vel! Til alle døgnets tider! Jeg er nemlig mer enn en menneskelig inkubator. Anonymkode: d1bca...761 Eh ja. Mødre er også mer enn det. Du vet at barnet er ute etter ni måneder, sant? Anonymkode: 567ef...8df
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #23 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har dere andre ting som gir dere mening med livet? Hva da? Anonymkode: 3d7e0...21d Jeg skulle ikke ha barn. Var fornøyd og fri og Frank. Reiste på lange fancy turer, fikk meg en god jobb og god lønn. Sløste vekk titusener på Michelin stjerne restauranter. Vi koste oss. Så kom vi til midten av trettiårene og fant ut at vi sikkert kunne trenge en utfordring i livet så vi bestemte oss for å få ett barn, men vi var veldig usikre. og etter det kan jeg med hånden på hjerte si at jeg tror meningen med livet er å få barn. Og nå har vi lyst på en til 😅 men er mulig det er for sent.. Anonymkode: b3a91...121
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #24 Skrevet 4. januar 2023 Dersom du ikke har lyst på barn, så er det ikke gitt at å få barn vil gi deg meningen med livet. Muligens kan det føre til at du går glipp av ev annet fint i livet ditt. Barn er altså ikke meningen med livet for alle. Anonymkode: 01a60...f71 1
always Skrevet 4. januar 2023 #25 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg er veldig sikker på at jeg ikke skal ha barn, jeg er bare redd jeg ikke skal finne meningen med livet uten.. Er i midten av 30-årene så det er vel kanskje naturlig å reflektere over dette.. TS Anonymkode: 3d7e0...21d Barn er kanskje ikke meningen med livet, men de gjør livet mer meningsfullt det kan jeg skrive under på. Men, det er et ordentlig tomrom nå når de har flyttet ut. Heldigvis har jeg barnebarn som kan lånes av og til 😄👍 Folk er forskjellige, og det som gir mening for en person kan være fullstendig meningsløst for en annen. Men det at du sier at du er redd for at du ikke skal finne mening uten barn, sier meg at du kanskje ikke er så sikker på din barnløshet som du liker å tro. Men det er et stort ansvar, en person som vil være avhengig av deg i minimum de neste 18 årene, så jeg forstår at du ønsker å være helt sikker på at du tar det riktige valget. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #26 Skrevet 4. januar 2023 Det er ingen mening med livet, den må du skape på egen hånd. Det er mange som sier at meningen med livet er å få barn, men mange angrer. Var en tråd her inne på kg for noen uker siden. Trist lesning! Verdt å lese gjennom dersom du er i tvil om barn. Jeg har ikke barn, og jeg er faktisk en av de lykkeligste jeg kjenner. Jeg lever et bekymringsløst liv med god jobb og god inntekt, og bor i et trygt fint sentrumsnabolag uten boliglån i en storby. Meningen i livet mitt skaper jeg selv gjennom reise, trening, restaurantopplevelser, fjellturer, samfunnsinteresse, historieinteresse, familie, venner, kultur osv. Man kan på mange måter si at meningen med livet mitt uten barn er frihet. Frihet er en digg tilstand! Ser at venner med barn sliter mye. Mindre penger til eget bruk, mer bekymring rundt barna (naturlig nok) feider med ektefeller, aldri uthvilt osv. Tror at også disse er lykkelige, men på en helt annen måte. En sliten måte haha neida, joda, neida. Forskning sier at de uten barn er lykkeligere, så noe mening må det jo være med livet iten barn! Anonymkode: 933d6...c27 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #27 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ingen mening med livet, den må du skape på egen hånd. Det er mange som sier at meningen med livet er å få barn, men mange angrer. Var en tråd her inne på kg for noen uker siden. Trist lesning! Verdt å lese gjennom dersom du er i tvil om barn. Jeg har ikke barn, og jeg er faktisk en av de lykkeligste jeg kjenner. Jeg lever et bekymringsløst liv med god jobb og god inntekt, og bor i et trygt fint sentrumsnabolag uten boliglån i en storby. Meningen i livet mitt skaper jeg selv gjennom reise, trening, restaurantopplevelser, fjellturer, samfunnsinteresse, historieinteresse, familie, venner, kultur osv. Man kan på mange måter si at meningen med livet mitt uten barn er frihet. Frihet er en digg tilstand! Ser at venner med barn sliter mye. Mindre penger til eget bruk, mer bekymring rundt barna (naturlig nok) feider med ektefeller, aldri uthvilt osv. Tror at også disse er lykkelige, men på en helt annen måte. En sliten måte haha neida, joda, neida. Forskning sier at de uten barn er lykkeligere, så noe mening må det jo være med livet iten barn! Anonymkode: 933d6...c27 Hvordan vet du at du er en av de lykkeligste du kjenner? Du vet da ikke hva de føler? Jeg levde akkurat som deg. Så bestemte vi oss under tvil om å få barn. Jeg er mer lykkelig nå. Selv om jeg var lykkelig før. Jeg er lykkelig selv om jeg ikke får sove hele natten, selv om ferien går til Mallorca i stedet for Maldivene og selv om jeg må spise på Egon i stedet for en tre stjernes restaurant. Og selv om livet mitt nå handler om noe helt annet. Er jeg MER lykkelig. Anonymkode: b3a91...121
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #28 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan vet du at du er en av de lykkeligste du kjenner? Du vet da ikke hva de føler? Jeg levde akkurat som deg. Så bestemte vi oss under tvil om å få barn. Jeg er mer lykkelig nå. Selv om jeg var lykkelig før. Jeg er lykkelig selv om jeg ikke får sove hele natten, selv om ferien går til Mallorca i stedet for Maldivene og selv om jeg må spise på Egon i stedet for en tre stjernes restaurant. Og selv om livet mitt nå handler om noe helt annet. Er jeg MER lykkelig. Anonymkode: b3a91...121 Så bra for deg! Kos deg på egon:-) Anonymkode: 933d6...c27 2 1
Nattero Skrevet 4. januar 2023 #29 Skrevet 4. januar 2023 Er vel ikke kun barn som er meningen med livet?! Klart for mange en berikelse, men jammen finns det MASSE annet også!!! ( og noen ganger litt enklere få tid til/ bli med på uten barn også! ) 😀😀 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #30 Skrevet 4. januar 2023 Jeg har barn, men kan gi deg mange gode grunner til hvorfor livet er veldig mye bedre for mange uten barn. Du kan styre døgnet og hviletid i stor grad selv. Der de aller fleste foreldre i flere år må opp før fuglene fiser uansett fridag, sykdom eller ferie kan du sove, ligge i sengen og sette deg i fred og ro i sofaen. Når du har barn er de der hele døgnet. De vekker deg om morningen, holder et jevnt høyt lydnivå, hjemmet er stort sett aldri helt ryddig og ethvert forsøk på å slappe av blir som regel avbrutt i mange år. Du slipper å bekymre deg døgnet rundt for alt som kan gå galt, alt du må passe på dersom det skulle bli krig, dersom barnet ditt skulle blitt alvorlig sykt, dersom barnet ditt skulle havne i feil miljø, dersom barnet ditt skulle bli mobbet, dersom barnet ditt skulle ta en overdose osv. Når du er syk kan du ta deg tid til å bli frisk. Har du barn kan du bare glemme å få tid til det og kan nesten være sikker på å gå rundt småsyk i lange perioder Hvis du liker det ryddig, rent og pent kan du puste lettet ut uten barn. Med barn er det bare å stålsette seg for en evig runddans med husarbeid, rydding, vasking, reparasjoner m.m. I tillegg blir du som regel alltid avbrutt Liker du å reise? Alene er det relativt enkelt, med et eller flere barn er det plutselig en hel masse planlegging og ikke minst brannslukking for å unngå stress, hyling på flyet, sørge for riktig barnesete om dere må kjøre bil og for ikke å snakke om all ekstra bagasje. Liker du å gå ut en tur spontant? Gå på kino, gå en tur, være med venner, dra på fest, gå en tur med hunden? Det må planlegges i flere år før du igjen bare kan gå ut, og som regel er du altfor sliten til å gjøre det uansett Jobber du fullt? Nevnte jeg at det innebærer en svært begrenset mulighet for noe som helst pusterom i hverdagen og helgene? Økonomi, barn koster! Jeg har regnet på det, for moro skyld, at jeg ville kunne ha nedbetalt hele boliglånet dersom vi ikke hadde valgt å få barn. Vi hadde ikke trengt større bolig og vi hadde hatt vesentlig friere spillerom mtp økonomien. Barnehage, SFO, klær, sko, bursdager, fritidsaktiviteter, feriekostnadene er mer en triplet siden vi fikk barn. Jeg elsker å ha barn, og ville gjort det om igjen, men jeg håper at de som ikke har barn vet å sette pris på de store godene som kommer av et liv uten barn også. Det er ikke et meningsløst liv uten barn, bare et annerledes og mye roligere liv. Anonymkode: 3e7a8...3b5 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #31 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har barn, men kan gi deg mange gode grunner til hvorfor livet er veldig mye bedre for mange uten barn. Du kan styre døgnet og hviletid i stor grad selv. Der de aller fleste foreldre i flere år må opp før fuglene fiser uansett fridag, sykdom eller ferie kan du sove, ligge i sengen og sette deg i fred og ro i sofaen. Når du har barn er de der hele døgnet. De vekker deg om morningen, holder et jevnt høyt lydnivå, hjemmet er stort sett aldri helt ryddig og ethvert forsøk på å slappe av blir som regel avbrutt i mange år. Du slipper å bekymre deg døgnet rundt for alt som kan gå galt, alt du må passe på dersom det skulle bli krig, dersom barnet ditt skulle blitt alvorlig sykt, dersom barnet ditt skulle havne i feil miljø, dersom barnet ditt skulle bli mobbet, dersom barnet ditt skulle ta en overdose osv. Når du er syk kan du ta deg tid til å bli frisk. Har du barn kan du bare glemme å få tid til det og kan nesten være sikker på å gå rundt småsyk i lange perioder Hvis du liker det ryddig, rent og pent kan du puste lettet ut uten barn. Med barn er det bare å stålsette seg for en evig runddans med husarbeid, rydding, vasking, reparasjoner m.m. I tillegg blir du som regel alltid avbrutt Liker du å reise? Alene er det relativt enkelt, med et eller flere barn er det plutselig en hel masse planlegging og ikke minst brannslukking for å unngå stress, hyling på flyet, sørge for riktig barnesete om dere må kjøre bil og for ikke å snakke om all ekstra bagasje. Liker du å gå ut en tur spontant? Gå på kino, gå en tur, være med venner, dra på fest, gå en tur med hunden? Det må planlegges i flere år før du igjen bare kan gå ut, og som regel er du altfor sliten til å gjøre det uansett Jobber du fullt? Nevnte jeg at det innebærer en svært begrenset mulighet for noe som helst pusterom i hverdagen og helgene? Økonomi, barn koster! Jeg har regnet på det, for moro skyld, at jeg ville kunne ha nedbetalt hele boliglånet dersom vi ikke hadde valgt å få barn. Vi hadde ikke trengt større bolig og vi hadde hatt vesentlig friere spillerom mtp økonomien. Barnehage, SFO, klær, sko, bursdager, fritidsaktiviteter, feriekostnadene er mer en triplet siden vi fikk barn. Jeg elsker å ha barn, og ville gjort det om igjen, men jeg håper at de som ikke har barn vet å sette pris på de store godene som kommer av et liv uten barn også. Det er ikke et meningsløst liv uten barn, bare et annerledes og mye roligere liv. Anonymkode: 3e7a8...3b5 Takk, dette understreker at jeg hadde rett da jeg valgte bort barn. Anonymkode: 933d6...c27 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #32 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Takk, dette understreker at jeg hadde rett da jeg valgte bort barn. Anonymkode: 933d6...c27 Du virker å ha er veldig behov for å overbevise deg selv om at du har tenkt rett? Anonymkode: b3a91...121
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #33 Skrevet 4. januar 2023 Hundene mine, trening, livet med samboer og det er vel det. Anonymkode: 1760f...883
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #34 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hundene mine, trening, livet med samboer og det er vel det. Anonymkode: 1760f...883 Hunder og dyr generelt kan gi mye glede ❤️ Anonymkode: 933d6...c27 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #35 Skrevet 4. januar 2023 Jobben min, jeg lærer masse interessant og møter nye fine mennesker hele tiden. Kjæresten min ❤️ Familie og venner. Mammas hund. Reising og fantastiske ferier. Anonymkode: d10a7...5f5 1
Anonymbruker*** Skrevet 5. januar 2023 #36 Skrevet 5. januar 2023 Lykkedykker skrev (7 timer siden): Ja Så kjipt da.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #37 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er veldig sikker på at jeg ikke skal ha barn, jeg er bare redd jeg ikke skal finne meningen med livet uten.. Er i midten av 30-årene så det er vel kanskje naturlig å reflektere over dette.. TS Anonymkode: 3d7e0...21d Jeg tenkte mye det samme som deg, og endte opp med å få barn. Fant ikke meningen med livet gitt. Tror faktisk jeg hadde opplevd mer mening med livet uten barn. Rekker lite av det som jeg følte ga mening til livet, og bidrar mindre til samfunnet nå. Jobber jo, men gjør en dårligere jobb nå enn før (jobber innen helse) fordi jeg ikke har sjangs til å være like på og like oppdatert. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg skulle ikke ha barn. Var fornøyd og fri og Frank. Reiste på lange fancy turer, fikk meg en god jobb og god lønn. Sløste vekk titusener på Michelin stjerne restauranter. Vi koste oss. Så kom vi til midten av trettiårene og fant ut at vi sikkert kunne trenge en utfordring i livet så vi bestemte oss for å få ett barn, men vi var veldig usikre. og etter det kan jeg med hånden på hjerte si at jeg tror meningen med livet er å få barn. Og nå har vi lyst på en til 😅 men er mulig det er for sent.. Anonymkode: b3a91...121 Mens jeg tror, med hånden på hjertet, at meningen med livet er individuell og noe man må finne ut selv, og at barn langt fra er noen fasit på meningen med livet Anonymkode: 039e2...424 2 1
herzeleid Skrevet 5. januar 2023 #38 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Forskning sier at de uten barn er lykkeligere, så noe mening må det jo være med livet iten barn! Anonymkode: 933d6...c27 Har du kilde til dette?
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #39 Skrevet 5. januar 2023 herzeleid skrev (3 minutter siden): Har du kilde til dette? Ikke den du spør, men Google klarer å hoste opp relativt mange artikler om saken! https://psykologtidsskriftet.no/fagartikkel/2013/07/myter-og-fakta-om-foreldrelykke Anonymkode: 039e2...424 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #40 Skrevet 5. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har dere andre ting som gir dere mening med livet? Hva da? Anonymkode: 3d7e0...21d Om barn er meningen med livet ditt, da begynner jeg å lure litt 😳 Jeg er lykkelig. Er ikke det godt nok det? Er er fri og kan gjøre hva jeg vil. Ta en spontantur til Spania, ingen problem, for det er bare meg å tenke på. Anonymkode: 052f0...05d 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå