AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #1 Skrevet 4. januar 2023 Har dere andre ting som gir dere mening med livet? Hva da? Anonymkode: 3d7e0...21d 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #2 Skrevet 4. januar 2023 Tenk på alt du kunne gjort uten barn... Akkurat, der har du det. Anonymkode: 253c9...b48 30 3
Anonymbruker*** Skrevet 4. januar 2023 #3 Skrevet 4. januar 2023 Var livet ditt meningsløst før du fikk barn? 23 2 9
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #4 Skrevet 4. januar 2023 Jeg jobber med barneonkologi, og det er mye mening i å hjelpe så mange barn med å bli frisk fra en sykdom de ellers ville dødd av. For meg gir det mening å hjelpe andre og jeg tror det er min hovedoppgave her på jord. Anonymkode: c7f4d...f0f 5 7 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #5 Skrevet 4. januar 2023 Akkurat hva jeg vil, vel! Til alle døgnets tider! Jeg er nemlig mer enn en menneskelig inkubator. Anonymkode: d1bca...761 24 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #6 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har dere andre ting som gir dere mening med livet? Hva da? Anonymkode: 3d7e0...21d Meningen med livet er å være lykkelig, hva det enn måtte være for den enkelte. Barn er ikke livet, de har eget liv. Anonymkode: e3ad8...d9e 22 1 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #7 Skrevet 4. januar 2023 Før flere svarer må jeg bare skyte inn at jeg er barnløs selv. Ts. Anonymkode: 3d7e0...21d 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #8 Skrevet 4. januar 2023 Total frihet utenom jobb. Kan disponere pengene mine, tiden min, energien min akkurat der jeg vil- når jeg vil. Har en jobb som gir meg mye og som jeg målrettet har skaffet. Gode venner både med barn og uten barn. Hobbyer som gjør at jeg ikke hadde kjedet meg et sekund om jeg pensjonerte meg i morgen. Tid til å lage god mat etter jobb, trene, pleie meg selv. Legge meg tidlig og være opplagt stort sett alltid. Kan være med de eldre i familien uten at det velter lasset hverken energi, tid eller pengemessig. Økonomisk frihet. God råd og mulighet til å bruke pengene på meg selv og spandere på mine nærmeste. Anonymkode: 1eca4...e27 9 1
always Skrevet 4. januar 2023 #9 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Før flere svarer må jeg bare skyte inn at jeg er barnløs selv. Ts. Anonymkode: 3d7e0...21d Vurderer du barn selv TS? Eller er du redd for at du ikke vil finne mening med livet uten barn? Alle har en egenverdi, man trenger ikke barn for å fungere i samfunnet, ha et bra liv. Jeg har barn selv, men nå er alle voksne. Livet stopper ikke fordi alle barna har flyttet ut (selv om det noen ganger kan føles sånn). 😄 Poenget mitt. Barn er noe man fokuserer veldig mye på i en periode av livet (sånn 20 - 30 år av livet). Men man har et innholdsrikt liv både før og etter barna. Og det går veldig fint an å være barnløs. Da fokuserer man heller på andre ting som venner og fritidsinteresser 🙂 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #10 Skrevet 4. januar 2023 Før jeg fikk barn var det musikk, litteratur, filmer, naturen, opplevelser. Å utvikle meg selv, sette meg mål som jeg jobbet mot, ha større fokus på storfamilien enn jeg har mulighet til nå. Jeg hadde lyst på barn, men livet mitt var aldri meningsløst før de kom. Anonymkode: cd2e4...675 1
Tulla25j Skrevet 4. januar 2023 #11 Skrevet 4. januar 2023 (endret) Jeg kan bruke tiden min på akkurat det jeg vil, når jeg vil. Sove så lenge jeg bare kan de dagene jeg har fri. Være oppe så lenge jeg vil. Bruke fritiden på egne hobbyer og kose meg med det. Jeg kan reise på tur til venner/familie og kun tenke på meg selv. Ikke minst med tanke på det økonomiske. Kan kjøpe ting kun til meg selv, eller dra på tur når jeg ønsker det uten problem. Jeg er i slutten av 20 årene og har vært singel hele livet. Trives veldig godt i eget selskap og det å kunne styre mitt eget liv. Sikkert fordi at det er det jeg er vandt med etter så lang tid. Føler livet mitt har en mening for akkurat meg og trenger ikke mann/barn for at det skal fylles med noe. Klarer fint å få dagen til å gå uten å tenke at jeg savner noe. Har venner/familie med små barn og synes det er hyggelig å tilbringe tid med de. Både et par timer, en dag eller en helg. Samtidig er det godt å vite at jeg kan dra hjem igjen og føle på «friheten» igjen. Endret 4. januar 2023 av Tulla25j 2
Topsi Skrevet 4. januar 2023 #12 Skrevet 4. januar 2023 Jobb, og ikke minst katter, haha tragisk.... 2 2
drue Skrevet 4. januar 2023 #13 Skrevet 4. januar 2023 Jeg elsker å kunne gjøre nøyaktig hva jeg vil! Jeg driver med tidkrevende sport og friluftsliv, og er ikke villig til å endre på dette for verken mann eller barn. Kan gjerne ha en mann i livet, men da må han like å drive med mye av det samme som meg - ellers kommer vi aldri til å se hverandre Barn har jeg ikke lyst på uansett, og jeg tviler på at jeg kommer til å endre mening.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #14 Skrevet 4. januar 2023 Jeg føler ikke livet har fått mer mening med barn. Før barn hadde jeg hunder. Anonymkode: fb74b...55e 2
Gjest vilkåret Skrevet 4. januar 2023 #15 Skrevet 4. januar 2023 Føler ikke at jeg trenger noen mening, egentlig. Livet er det det er, med alle oppturer og nedturer. Livet er bra, og det er alt jeg trenger
Anonymburker Skrevet 4. januar 2023 #16 Skrevet 4. januar 2023 Ja, jeg trener når jeg vil, tar meg en blund på ettermiddagen om ønskelig, ser serier, koser meg med øl når jeg måtte ønske det, spiser det jeg har lyst på til middag.
Iterion Skrevet 4. januar 2023 #17 Skrevet 4. januar 2023 (endret) Hvem har sagt at man må få barn for å ha en mening med livet? Synes det blir for simpelt tenkt spør du meg. Livet gir fortsatt masse mening, man kan dyrke hobbyene sine så mye man ønsker, bidra i samfunnet med det man kan, jobbe mye, henge med venner, reise rundt omkring i verden og oppleve nye kulturer, mennesker ++. Eneste minuset med ikke få barn er det uendelige maset om det og om det er noe nytt på kjærlighetsfronten. Det kan komme fra folk man såvidt kjenner har jeg lagt merke til. Å få barn er uansett ikke for alle, ikke alle klarer å finne kjærligheten, eller å få barn heller. Det verste er det uendelige maset man får om spørsmål på damefronten, da spesielt av mennesker som har barn. Det sagt, vil tro at de med barn får en annen «mening» med livet enn de uten som er forståelig nok. Endret 4. januar 2023 av Iterion 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #18 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Før flere svarer må jeg bare skyte inn at jeg er barnløs selv. Ts. Anonymkode: 3d7e0...21d Savner mitt liv. Nå har jeg ikke liv, men ‘holder i livet’ barnet mitt. Anonymkode: e3ad8...d9e 1 2
Gjest Lykkedykker Skrevet 4. januar 2023 #19 Skrevet 4. januar 2023 Anonymbruker*** skrev (52 minutter siden): Var livet ditt meningsløst før du fikk barn? Ja
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #20 Skrevet 4. januar 2023 always skrev (46 minutter siden): Vurderer du barn selv TS? Eller er du redd for at du ikke vil finne mening med livet uten barn? Alle har en egenverdi, man trenger ikke barn for å fungere i samfunnet, ha et bra liv. Jeg har barn selv, men nå er alle voksne. Livet stopper ikke fordi alle barna har flyttet ut (selv om det noen ganger kan føles sånn). 😄 Poenget mitt. Barn er noe man fokuserer veldig mye på i en periode av livet (sånn 20 - 30 år av livet). Men man har et innholdsrikt liv både før og etter barna. Og det går veldig fint an å være barnløs. Da fokuserer man heller på andre ting som venner og fritidsinteresser 🙂 Jeg er veldig sikker på at jeg ikke skal ha barn, jeg er bare redd jeg ikke skal finne meningen med livet uten.. Er i midten av 30-årene så det er vel kanskje naturlig å reflektere over dette.. TS Anonymkode: 3d7e0...21d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå