Gå til innhold

Hvordan gjør dere det?


Gjest Helene1

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på hvordan dere gjør det når det kommer til størrelsen på julegaven. Dersom du har en søster som er ugift og en som er gift, får de like mye i julegave fra deg? Gir du det dobbelte til de som er to, eller får den som er alene egentlig dobbelt så mye som den som er gift, fordi sistnevnte "må dele" beløpet med sin mann?

Mye man skal lure på i denne førjulstid.

Jeg gir mer til de som er to, nettopp fordi de er to, men gaven til de begge hver for seg har ca samme verdi som til hun som er singel. Er jeg helt på bætur da eller? Er dette urettferdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg bare en bror, og han er ugift. Men samboeren min har to brødre, den ene gift, den andre ugift. Vi gir gaver til samme pris til alle tre voksne, så paret får til sammen dobbelt så dyr gave, men de får jo hver sin som er like mye verdt som den enslige lillebroren sin gave. De årene vi har kjøpt fellesgave til paret har vi brukt omtrent dobbelt så mye som til han som er enslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Søsteren min er samboer for første året i år. Jeg gir en gave til henne og samboeren som har omtrent samme verdi som den jeg gir til broren min som er singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er hverken min bror eller sambos søstre samboere da, men altså: jeg og min samboer for tilsammen likemye fra mine foreldre som min bror får alene. (når vi har bursdager får vi jo hver vår gave, så i løpet av året vår vi jo mer da) Jeg gir min bror en gave, og om han blir samboer får paret en gave, og verdien varierer ikke med om han er samboer eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gir ikke gave til svogere og svigerinner. Mao: søsknene får det samme.

Forsto ikke den helt.....Ikke til svoger/svigerinne,men din mann da? gir han til sine søsken som er dine svoger/svigerinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsto ikke den helt.....Ikke til svoger/svigerinne,men din mann da? gir han til sine søsken som er dine svoger/svigerinne?

Han gir til sine søsken, og jeg gir til mine. Og så skriver vi fra begge på lappene. De som våre søsken er gift/samboer med får ingenting fra noen av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge søstrene mine får omtrent samme beløp. I år får faktisk hun som er singel litt mer enn hun som er samboer, fordi hun snart skal til å flytte inn i egen leilighet for første gang. Hun som er samboer får enten gave til bare seg eller en fellesgave, f.eks. noe til huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...