Adrenalina1 Skrevet 3. januar 2023 #21 Del Skrevet 3. januar 2023 Carrot skrev (1 time siden): fader alt dritt man skal lese?! At noen i det hele tatt kommer på slikt er skremmende.. Enig. Mange folk er faen meg så syke i hodet at de må beskyttes mot seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 3. januar 2023 #22 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Den så altså ikke du? OK.. Anonymkode: 4a459...bfd er du dum eller bare gjør du deg dum for trådens skyld? Det er da helt urimelig å sette el-bil produksjon og evt forrurensing fra dette, vedlikeholdsproblematikk, levetid osv osv opp mot noe så marginalt som tomgangskjøring på nyere lastebiler eller biler? Hadde du snakket om et kjøretøy som var 30 pluss år kunne jeg kanskje med mye godvilje se at de kunne brukes som en slags argumentasjon mot / for osv, men nei.. Jeg tenker denne tråden som mange andre viser at de som har flest meninger om miljø også er de som er minst opplyst.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #23 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Praktiske årsaker? Anonymkode: 4a459...bfd Drivstoffbruk, oppstart vs tomgang. Stor motor, høye drivstoffpriser og en presset bransje. Du får slutte å bestille ting med gratis frakt fra Kina, dersom du synes dette er så plagsomt. Anonymkode: af862...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 3. januar 2023 #24 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): som for eksempel holde drift i et kjøleanlegg? Hvis TS hadde minimalt med tanker for annet enn sitt fikse påfunn ville TS klart å skjønne at sjåføren ikke gjør det for å provosere TS tenker jeg, verre den andre veien.. vil påstå TS har et større problem enn det TS beskriver egentlig.. Anonymkode: 3548c...90b Det er ikke alle som har kjøleanlegg, men de gjør det likevel. Er så vanlig her at jeg ikke gidder bry meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 3. januar 2023 #25 Del Skrevet 3. januar 2023 Carrot skrev (8 minutter siden): er du dum eller bare gjør du deg dum for trådens skyld? Det er da helt urimelig å sette el-bil produksjon og evt forrurensing fra dette, vedlikeholdsproblematikk, levetid osv osv opp mot noe så marginalt som tomgangskjøring på nyere lastebiler eller biler? Hadde du snakket om et kjøretøy som var 30 pluss år kunne jeg kanskje med mye godvilje se at de kunne brukes som en slags argumentasjon mot / for osv, men nei.. Jeg tenker denne tråden som mange andre viser at de som har flest meninger om miljø også er de som er minst opplyst.. Javel. Ja til tomgangskjøring på alle biler som har euro 5 eller 6 standard. Ingen betydning lenger. Har euro 6 på min egen så jeg skal sannelig benytte meg av dette overfor naboene og henvise til innlegget ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 3. januar 2023 #26 Del Skrevet 3. januar 2023 Litt artig at dette ble tatt opp nå. Jeg fikk blå eksos(noe galt), mitt i trynet her om dagen fra bil på tomgang. Likte det heller dårlig. Sjåføren var ikke å se noe sted, kunne sikkert rappet bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #27 Del Skrevet 3. januar 2023 PITTY skrev (10 minutter siden): Javel. Ja til tomgangskjøring på alle biler som har euro 5 eller 6 standard. Ingen betydning lenger. Har euro 6 på min egen så jeg skal sannelig benytte meg av dette overfor naboene og henvise til innlegget ditt. Så fint at du bekrefter at du er dum og ikke bare gjør deg dum 🤣 fantastisk! Anonymkode: 3548c...90b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #28 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Drivstoffbruk, oppstart vs tomgang. Stor motor, høye drivstoffpriser og en presset bransje. Du får slutte å bestille ting med gratis frakt fra Kina, dersom du synes dette er så plagsomt. Anonymkode: af862...a39 Så du mener virkelig at én stk. oppstart på en 14 liters motor bruker mer drivstoff enn 15 minutters tomgang? Anonymkode: 4a459...bfd 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 3. januar 2023 #29 Del Skrevet 3. januar 2023 PITTY skrev (11 minutter siden): Javel. Ja til tomgangskjøring på alle biler som har euro 5 eller 6 standard. Ingen betydning lenger. Har euro 6 på min egen så jeg skal sannelig benytte meg av dette overfor naboene og henvise til innlegget ditt. Hmm, du understreker på en måte argumentet mitt for at enkelte som påberoper seg miljøfokus kanskje ikke er så opplyste som de selv ønsker tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #30 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS kan lese seg opp på lastebiler med Euro 5 og 6 motorer. Luften som kommer ut er renere enn den som går inn. Anonymkode: 3ba46...fee Som du sier. Euro teknologi har gjort betydelige fremskritt for diesel. Men den har enda ikke fått has på alt av konsekvenser fra eksos. Anonymkode: 4a459...bfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 3. januar 2023 #31 Del Skrevet 3. januar 2023 Carrot skrev (3 minutter siden): Hmm, du understreker på en måte argumentet mitt for at enkelte som påberoper seg miljøfokus kanskje ikke er så opplyste som de selv ønsker tro. Miljøopplyst jeg? Kjører diesel selv fortalte jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #32 Del Skrevet 3. januar 2023 Carrot skrev (38 minutter siden): er du dum eller bare gjør du deg dum for trådens skyld? Det er da helt urimelig å sette el-bil produksjon og evt forrurensing fra dette, vedlikeholdsproblematikk, levetid osv osv opp mot noe så marginalt som tomgangskjøring på nyere lastebiler eller biler? Hadde du snakket om et kjøretøy som var 30 pluss år kunne jeg kanskje med mye godvilje se at de kunne brukes som en slags argumentasjon mot / for osv, men nei.. Jeg tenker denne tråden som mange andre viser at de som har flest meninger om miljø også er de som er minst opplyst.. Jeg tenker paradoksalt nok at du hadde reagert hvis personbilen ved siden av deg sto med motoren på mens han fylte drivstoff. Ganske sikker!! Anonymkode: 4a459...bfd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #33 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Så du mener virkelig at én stk. oppstart på en 14 liters motor bruker mer drivstoff enn 15 minutters tomgang? Anonymkode: 4a459...bfd Står ingenting om antall minutter, og å kjøpe en kaffe tar ikke et kvarter. Anonymkode: af862...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 3. januar 2023 #34 Del Skrevet 3. januar 2023 MyMichelle skrev (3 timer siden): Det er ikke alle som har kjøleanlegg, men de gjør det likevel. Er så vanlig her at jeg ikke gidder bry meg. Ikke alle har kjøleanlegg nei, men de som har, er det egen separat motor som driver de. Men svært få har sett den svarte stripa bakover taket på ei kjølevogn. Sitter en løftkjølt Deutz motor der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 3. januar 2023 #35 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tenker paradoksalt nok at du hadde reagert hvis personbilen ved siden av deg sto med motoren på mens han fylte drivstoff. Ganske sikker!! Anonymkode: 4a459...bfd ikke mitt problem, ikke mitt ansvar - men nå skrive ikke TS at de fyller mens lastebilen står og går akkurat så veldig urelevant.. En gang har jeg reagert, en tydelig beruset mann med sneipen hengende i munnviken kom ramlende ut av en bil for å fylle drivstoff på et lite sted langt inni en bygd i sogn 😝 da tenkte jeg det kunne være greit å flytte seg og si fra til betjeningen.. Men ellers er jeg en person som lar folk være folk selv om de gjør, eller sier ting jeg er uenig i osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #36 Del Skrevet 4. januar 2023 Carrot skrev (13 timer siden): ikke mitt problem, ikke mitt ansvar - men nå skrive ikke TS at de fyller mens lastebilen står og går akkurat så veldig urelevant.. En gang har jeg reagert, en tydelig beruset mann med sneipen hengende i munnviken kom ramlende ut av en bil for å fylle drivstoff på et lite sted langt inni en bygd i sogn 😝 da tenkte jeg det kunne være greit å flytte seg og si fra til betjeningen.. Men ellers er jeg en person som lar folk være folk selv om de gjør, eller sier ting jeg er uenig i osv... Les bedre. Bruk et par sekunder.. Nettopp en slik situasjon jeg beskrev og var poenget. Vi andre, offer for både pest og brannfare. Og sant, som typisk truckers, manglet bare sneipen i kjeften.. noe som du selv ikke synes er så kult på en bensinstasjon. TS Anonymkode: 4a459...bfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #37 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Les bedre. Bruk et par sekunder.. Nettopp en slik situasjon jeg beskrev og var poenget. Vi andre, offer for både pest og brannfare. Og sant, som typisk truckers, manglet bare sneipen i kjeften.. noe som du selv ikke synes er så kult på en bensinstasjon. TS Anonymkode: 4a459...bfd Du har en utrolig nedlatende holding til de som transporterer varene du er avhengig av. Anonymkode: 99c50...9e1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #38 Del Skrevet 4. januar 2023 tdm900 skrev (14 timer siden): Ikke alle har kjøleanlegg nei, men de som har, er det egen separat motor som driver de. Men svært få har sett den svarte stripa bakover taket på ei kjølevogn. Sitter en løftkjølt Deutz motor der. Bra. Og da kan de vel lett droppe tomgangen på lastebilens motor for oss andres del. Tror batteriet fikser det temmelig greit. Atter en gang; en fordømt harry ukultur. Anonymkode: 4a459...bfd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #39 Del Skrevet 4. januar 2023 Uansett hva du syntes om tomgangskjøring så er det ulovlig å ta andres nøkler, tisse i andres senger etc. Uansett om det så hadde blitt strengt forbudt med tomgangskjøring så er faktisk politiet mer opptatt av å ta de som tar loven i egne hender. Fordi utgjør fare for seg selv og andre. Hvordan tror du det ville blitt her om alle skulle gjort faenskap mot andre fordi de så det som sin oppgave å straffe noe de ikke liker? Eks: naboen forstyrret helligdagsfreden med gressklipperen sin. Skal jeg da tenne på garasjen hans som hevn? Tror du naboen da tror at han får straff for gressklippingen? Eller tror du at naboen da tror jeg er gal? For det som er tilfelle og faktum blir da sistnevnte. Hissige uforutsigbare mennesker er større fare enn gressklipping og tomgangskjøring. Du burde vært låst inne et sted. Anonymkode: 91034...531 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #40 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har en utrolig nedlatende holding til de som transporterer varene du er avhengig av. Anonymkode: 99c50...9e1 Fint du nevner det. Jeg har selv kjørt tungbil i flere år, tidligere. Kjørte LPG(propan i tank), hadde en Scania 143. Og ja, syntes også da det var en totalt unødvendig og tankeløs ukultur.. med tomgangskjøring. Og nei, er ikke egentlig nedlatende til bransjen. Synes faktisk synd på norsk transport. Totalt bortglemt og bortprioritert. Resultatet er baltiske vogntog med slitte sommerhjul på våre vinterveger. To-akslet semi, som det går mest av, gjør ikke saken tryggere.. Trafikksikkerhet vs samfunnsøkonomi, ikke mye å lure på hvem som er 100% vinneren her. Anonymkode: 4a459...bfd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå