Gå til innhold

Ukultur hos lastebil/trailersjåfører. Politianmeldes?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du vært vitne til dette selv? en bensinstasjon står en lastebilsjåfør og fyller diesel eller går inn på stasjonen og kjøper kaffe eller en trailer-grill med rekesalat for den saks skyld. Utenfor står motoren på kjøretøyet og går på tomgang. Dette gjelder eldre som nye lastebiler. Vi andre som er i nærheten blir offer for eksosen pga denne tullingen. Synes de selv det er tøft eller noe? Denne ukulturen har jeg vært vitne til hele livet. Irriterer meg..

Gikk en gang for mange år siden, da jeg var ung og bøllete, inn i førerhytta på én og slo av motoren for deretter å hive nøkkelen hans faen i vold.. Ja, jeg skulle sikkert vært politianmeldt ja.

Men denne ukulturen med tomgangskjøring pågår fortsatt med moderne lastebiler og burde også politianmeldes etter min mening, for dette finnes det vel en lov på?.

Anonymkode: 4a459...bfd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, her ble man nesten fristet å kalle deg både det ene og det andre.

Håper for guds skyld du ikke får noen barn.

  • Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den loven gjelder ikke en lastebil som har motoren i gang av praktiske årsaker på en besinstasjon….

Anonymkode: d7a35...0ae

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skulle prøvd å gjort det her i området, hadde prylt deg hvis du tok nøkkelen! 😂

 

Anonymkode: 16204...807

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den loven gjelder ikke en lastebil som har motoren i gang av praktiske årsaker på en besinstasjon….

Anonymkode: d7a35...0ae

Praktiske årsaker?

Anonymkode: 4a459...bfd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ufiltrert skrev (10 minutter siden):

Oi, her ble man nesten fristet å kalle deg både det ene og det andre.

Håper for guds skyld du ikke får noen barn.

Ha-ha, saklig. 

Anonymkode: 4a459...bfd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du skulle prøvd å gjort det her i området, hadde prylt deg hvis du tok nøkkelen! 😂

 

Anonymkode: 16204...807

Kanskje dra det enda litt lenger i nettopp dette området ditt da. Opp og inn i førerhytta å tisse litt i senga...😇

Anonymkode: 4a459...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Praktiske årsaker?

Anonymkode: 4a459...bfd

som for eksempel holde drift i et kjøleanlegg? Hvis TS hadde minimalt med tanker for annet enn sitt fikse påfunn ville TS klart å skjønne at sjåføren ikke gjør det for å provosere TS tenker jeg, verre den andre veien.. :P vil påstå TS har et større problem enn det TS beskriver egentlig.. 

Anonymkode: 3548c...90b

  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje dra det enda litt lenger i nettopp dette området ditt da. Opp og inn i førerhytta å tisse litt i senga...😇

Anonymkode: 4a459...bfd

fader alt dritt man skal lese?! At noen i det hele tatt kommer på slikt er skremmende.. 
 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

som for eksempel holde drift i et kjøleanlegg? Hvis TS hadde minimalt med tanker for annet enn sitt fikse påfunn ville TS klart å skjønne at sjåføren ikke gjør det for å provosere TS tenker jeg, verre den andre veien.. :P vil påstå TS har et større problem enn det TS beskriver egentlig.. 

Anonymkode: 3548c...90b

Ok, det var ett unntak. Aggregat. To kompiser med hver sin lastebil som frakter pukk. Eller alt annet enn kjølevogn, praktiske årsaker? Overhodet ikke. 

Anonymkode: 4a459...bfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Si fra? Si til personen at eksosen kommer inn til dere og spør om han kan skru av bilen mens han venter på mat?

Anonymkode: f6e97...040

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ok, det var ett unntak. Aggregat. To kompiser med hver sin lastebil som frakter pukk. Eller alt annet enn kjølevogn, praktiske årsaker? Overhodet ikke. 

Anonymkode: 4a459...bfd

du kverulerer - det er turnoff.. 

Anonymkode: 3548c...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare meld det til politiet og drit deg ut du.

Anonymkode: 99c50...9e1

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

TS kan lese seg opp på lastebiler med Euro 5 og 6 motorer. Luften som kommer ut er renere enn den som går inn. 

Anonymkode: 3ba46...fee

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg støtter å gå inn i og skru av biler på tomgang.

Men vi må ikke glemme de største problemene her. Og det er for det første alt det unødvendige rælet vi bestiller og kjøper som gjør at vi har så mange lastebiler langs veiene i utgangspunktet. Og for det andre at mange av de kjører halvfulle. De kunne altså kjørt sjeldnere men fulle og da bare halvparten så mange. Ulempen er at folk da måtte ventet lenger på leveransene. Og for det tredje at togene er så lite effektive og billige at de konkurrerer godt med lastebilene. Det kunne altså vært langt færre lastebiler. Personbiler, og jeg tipper det samme gjelder lastebiler, på tomgang bruker ca 10% av bensinen de ville brukt på like lang tid kjørende langs veien. Mer på vinteren med varmeapparatene på. Så tomgang er et stykke nede på listen over problemer med lastebiler.

Anonymkode: 21bec...120

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har for mildhetens skyld ved anledninger spurt om hvorfor de lar lastebilmotoren stå på tomgang. Har da på vinterstid hørt argumentet om at motoren blir fort kald. Hva? Ingeniør? 

"Din motor er på 7 ganger større enn min personbil på 2 liters sylindervolum. En større motor bruker lenger tid på å bli varm, ja. Men da tar det også vesentlig lenger tid til å bli kald også. Tåpelige argumenter.

Litt merkelig hvis noen sverger til miljø og el-bil og samtidig synes dette fenomenet med tomgangskjøring er et ubetydelig problem.

Anonymkode: 4a459...bfd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har for mildhetens skyld ved anledninger spurt om hvorfor de lar lastebilmotoren stå på tomgang. Har da på vinterstid hørt argumentet om at motoren blir fort kald. Hva? Ingeniør? 

"Din motor er på 7 ganger større enn min personbil på 2 liters sylindervolum. En større motor bruker lenger tid på å bli varm, ja. Men da tar det også vesentlig lenger tid til å bli kald også. Tåpelige argumenter.

Litt merkelig hvis noen sverger til miljø og el-bil og samtidig synes dette fenomenet med tomgangskjøring er et ubetydelig problem.

Anonymkode: 4a459...bfd

og du mener de er direkte sammenlignbare argumenter som kan sesttes opp mot hverandre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg støtter å gå inn i og skru av biler på tomgang.

Men vi må ikke glemme de største problemene her. Og det er for det første alt det unødvendige rælet vi bestiller og kjøper som gjør at vi har så mange lastebiler langs veiene i utgangspunktet. Og for det andre at mange av de kjører halvfulle. De kunne altså kjørt sjeldnere men fulle og da bare halvparten så mange. Ulempen er at folk da måtte ventet lenger på leveransene. Og for det tredje at togene er så lite effektive og billige at de konkurrerer godt med lastebilene. Det kunne altså vært langt færre lastebiler. Personbiler, og jeg tipper det samme gjelder lastebiler, på tomgang bruker ca 10% av bensinen de ville brukt på like lang tid kjørende langs veien. Mer på vinteren med varmeapparatene på. Så tomgang er et stykke nede på listen over problemer med lastebiler.

Anonymkode: 21bec...120

Det du nevner om halvfulle biler får selskaper til langt bedre idag, dette  for å unngå tapt lønnsomhet. En tom bil er null penger. De baltiske vogntogene opererer internt i landet vårt over lengre tid med fulle biler hit og dit. Dette er forøvrig ikke innenfor lovverket.

Men å begrense tungtransport på veiene har myndigheten aldri fått til. Tyskland er nærmest transit-land nr.1 og der er veinettet så og si sprengt. Tre felt i samme retning, og trailere i samtlige. Enkelte steder kommer du deg ikke frem på en bensinstasjon. Alt er overfylt av vogntog. Noe må gjøres.

Anonymkode: 4a459...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler de fleste kjører ganske fort rundt pumpene i hvert fall. Jeg og datteren min holdt på å bli påkjørt av en for 3 år siden utenfor en bensinstasjon, han hadde voldsom fart i det vi skulle gå ut fra bensinstasjonen og bort til bilen. Nummeret før jeg tok tak i ungen og kasta henne bort på gresset.😳 var sikker på det skulle smelle..

Anonymkode: e821e...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Carrot skrev (12 minutter siden):

og du mener de er direkte sammenlignbare argumenter som kan sesttes opp mot hverandre? 

Den så altså ikke du? OK..

Anonymkode: 4a459...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...