Gå til innhold

Hvordan er det smartest å legge opp turgåing på ski med eldre utstyr og null kondis, eller er det umulig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg likte veldig godt å gå på ski før men nå har jeg ganske så null kondis og for en gang skyld er det en vinter med fint skiføre. 

Så har ett par gamle smørfrie ski fra 90 tallet og kjøpte meg nye skisko i fjor. 

Er det noe man bør tenke på. Hvor langt er lurt å starte med? Er så redd jeg skal bli så sliten at jeg ikke kommer meg hjem.. ha ha ha

Jeg syns det er tungt å ploge i nedoverbakke er litt pingle blitt der. 

Og blir fort sliten av fiskebein og. Liker når det fine spor da jeg ikke kan skøyting. 

Kom med tips andre som er blitt mosjonister midt i livet???

 

Anonymkode: ccdba...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å finn en fin og flat løype, hvor langt du kan gå før du må snu kommer jo an på hvor god skoa er og hvor god gli og feste sporet gir. Jeg er totalt utrent men går glatt 6-8 km på ski om føret og skoa føles grei.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mt3 skrev (1 time siden):

Prøv å finn en fin og flat løype, hvor langt du kan gå før du må snu kommer jo an på hvor god skoa er og hvor god gli og feste sporet gir. Jeg er totalt utrent men går glatt 6-8 km på ski om føret og skoa føles grei.

ja det var trått i kveld da men det var nå helt greit for jeg vil ikke ha sånn fart heller. Men det er en -8-9 her nå da. Ja vet det er kjørt opp flate spor ett sted her men jeg er jo på jobb når det er dagslys og da blir det vanskelig men skal prøve ett annet sted neste gang. Jeg har da vært med på tur renn før på 15 km og  lengste var på 25 km .. dit er vel vanskelig å komme men bestandig syns ski er ok måte å røre seg på da når det er fine løyper. 

Anonymkode: ccdba...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ja det var trått i kveld da men det var nå helt greit for jeg vil ikke ha sånn fart heller. Men det er en -8-9 her nå da. Ja vet det er kjørt opp flate spor ett sted her men jeg er jo på jobb når det er dagslys og da blir det vanskelig men skal prøve ett annet sted neste gang. Jeg har da vært med på tur renn før på 15 km og  lengste var på 25 km .. dit er vel vanskelig å komme men bestandig syns ski er ok måte å røre seg på da når det er fine løyper. 

Anonymkode: ccdba...2a3

Kjøp ei god hodelykt. 

Om du vil gå lenger og lenger kan du øke med 10%, og da runder du  kanskje15 km allerede denne vinteren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke lysløyper i området?

Spør deg litt for, fantes løyper her jeg ikke ante eksisterte. Selv om jeg har bodd her hele mitt liv.

Lysløypene er ofte en passelig liten runde.

Anonymkode: d710f...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...