Gå til innhold

Innlegg som må forhåndsgodkjennes av moderator.


SVK
Gå til løsning Løst av Matas,

Anbefalte innlegg

Jeg postet nettopp et bilde i en tråd og da fikk jeg beskjed om at moderator måtte forhåndsgodkjennes av moderato posten før den ble synlig. 

Hvordan er reglene her? Skal alle bilder forhåndsgodkjennes før de postes? Når jeg postet nå ble postet godkjent i løpet av sekunder. Men kan jeg risikere at det tar et døgn fra jeg poster til innlegget mitt blir synlig?

Det var dette innlegget som måtte forhåndsgodkjennes:

 

Endret av SVK
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Løsning

Hei!

Nye brukere må ha postet 15 innlegg før de kan poste bilder på forumet, i tillegg er det lagt inn godkjenning for å legge ut bilder med imgur. Grunnen til dette er at forumet har problemer med spam-brukere som er utestengt og kommer tilbake med nye brukere. Når du må få godkjent bilder blir det godkjent så raskt som mulig. Alle i teamet kan godkjenne det, så det går som regel raskt fra det blir postet til det blir godkjent da de fleste av oss får epost-varsel om å godkjenne. Eneste gangen det kan ta tid er om natta da de fleste av oss sover, men ellers skal det gå ganske raskt.

- Matas, mod. 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Matas said:

Hei!

Nye brukere må ha postet 15 innlegg før de kan poste bilder på forumet, i tillegg er det lagt inn godkjenning for å legge ut bilder med imgur. Grunnen til dette er at forumet har problemer med spam-brukere som er utestengt og kommer tilbake med nye brukere. Når du må få godkjent bilder blir det godkjent så raskt som mulig. Alle i teamet kan godkjenne det, så det går som regel raskt fra det blir postet til det blir godkjent da de fleste av oss får epost-varsel om å godkjenne. Eneste gangen det kan ta tid er om natta da de fleste av oss sover, men ellers skal det gå ganske raskt.

- Matas, mod. 

Takk, men jeg har postet nesten 12 000 innlegg på forumet. Jeg kan jo ikke være "ny bruker".  Likevel fikk jeg beskjed om at moderator måtte godkjenne bildet før det ble postet . Og hva er "imgur"?

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget over må også forhåndsgodkjennes av moderator. 

Endret av SVK
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (2 minutter siden):

Takk, men jeg har postet nesten 12 000 innlegg på forumet. Jeg kan jo ikke være "ny bruker".  Likevel fikk jeg beskjed om at moderator måtte godkjenne bildet før det ble postet . Og hva er "imgur"?

Imgur er en bildedelingstjeneste hvor du har hentet bildet du deler i første innlegg, derfor måtte det godkjennes. 

- Matas, mod. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Matas said:

Imgur er en bildedelingstjeneste hvor du har hentet bildet du deler i første innlegg, derfor måtte det godkjennes. 

- Matas, mod. 

Tusen takk, men hvorfor måtte innlegget mitt in denne tråden forhåndsgodkjennes?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SVK skrev (6 minutter siden):

Tusen takk, men hvorfor måtte innlegget mitt in denne tråden forhåndsgodkjennes?

Årsaken er at godkjenningen må ligge inne på ordet Imgur for at det skal fungerer, og vi må da godkjenne alle innlegg som inneholder ordet eller siteringer av det. 

- Matas, mod. 

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Matas said:

Årsaken er at godkjenningen må ligge inne på ordet Imgur for at det skal fungerer, og vi må da godkjenne alle innlegg som inneholder ordet eller siteringer av det. 

- Matas, mod. 

Skjønner! Tusen takk!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Matas said:

Årsaken er at godkjenningen må ligge inne på ordet Imgur for at det skal fungerer, og vi må da godkjenne alle innlegg som inneholder ordet eller siteringer av det. 

- Matas, mod. 

Lurer også på hvorfor innlegg med lenker til imgur må forhåndsgodkjennes. Er det noe spesielt med bilder derfra sammenlignet med andre steder?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SVK skrev (10 timer siden):

Lurer også på hvorfor innlegg med lenker til imgur må forhåndsgodkjennes. Er det noe spesielt med bilder derfra sammenlignet med andre steder?

Siterer fra @Matas sitt svar:

Matas skrev (11 timer siden):

Grunnen til dette er at forumet har problemer med spam-brukere som er utestengt og kommer tilbake med nye brukere.

Vi måtte dessverre se oss nødt til å opprette forhåndsgodkjenning for bruk av imgur da vi har problemer med spambrukere som poster bilder og/ eller bruker imgur. Først så la vi inn en sperre på at nye brukere måtte ha et visst antall innlegg før man kan poste bilder. Spambrukere og utestengte brukere omgikk dette ved å bruke imgur - derfor må innlegg med imgur nå forhåndsgodkjennes som et tiltak mot disse spambrukerne.

Vi beklager at ulempene dette medfører for våre brukere, men vi gjør vårt beste for at disse innleggene godkjennes raskest mulig.

Edie, adm.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Edie said:

Siterer fra @Matas sitt svar:

Vi måtte dessverre se oss nødt til å opprette forhåndsgodkjenning for bruk av imgur da vi har problemer med spambrukere som poster bilder og/ eller bruker imgur. Først så la vi inn en sperre på at nye brukere måtte ha et visst antall innlegg før man kan poste bilder. Spambrukere og utestengte brukere omgikk dette ved å bruke imgur - derfor må innlegg med imgur nå forhåndsgodkjennes som et tiltak mot disse spambrukerne.

Vi beklager at ulempene dette medfører for våre brukere, men vi gjør vårt beste for at disse innleggene godkjennes raskest mulig.

Edie, adm.

Tusen takk!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Cid skrev (8 timer siden):

Jeg postet link til en YouTube video og det kom opp at det må godkjennes

90E8D085-EFF2-4E5C-850A-345278D4BB20.thumb.png.347c91173cacf1d1341cb6fce9cdc731.png

Har du lenke til det innlegget? Har sjekket sperrelista nå og er ingenting som tilsier at det innlegget der skulle måttet bli manuelt godkjent. Da må jeg evt inn og se hva som kan være årsaken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forumansvarlig skrev (1 minutt siden):

Har du lenke til det innlegget? Har sjekket sperrelista nå og er ingenting som tilsier at det innlegget der skulle måttet bli manuelt godkjent. Da må jeg evt inn og se hva som kan være årsaken. 

Det ble godkjent til slutt men lurer på hvorfor det skjedde

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (11 minutter siden):

Det ble godkjent til slutt men lurer på hvorfor det skjedde

 

Takk, jeg skal undersøke. Vi har også gjort om slik at det gjelder nye brukere også, som betyr at denne har blitt snappet opp av andre, gamle ordfiltre og da må jeg undersøke hvorfor. Kan ikke love at jeg får kommet med ett fornuftig svar, men jeg skal prøve. 

Glem det, det fant jeg ut langt fortere enn jeg trodde. Ett av symoblene på navnet i videoen var sperret fra gammel av fra når vi slet mye med spammere fra Asia. Symbolet 스 var nemlig der. Jeg skal gå over og gjøre om fra å alltid sperre ordet, til at det kun gjelder nye brukere. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...