Gå til innhold

Kan mor nekte stemor.....?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Snok1 skrev (11 minutter siden):

Selvsagt. Det er fordi det er klart spesifikt og relevant i sammenhengen.

Hvis du mener det finnes andre grunner, så opplys meg gjerne. Jeg kjenner ingen…

Hvordan er det relevant?

Anonymkode: aad46...d31

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Hvordan er det relevant?

Bare svar på spørsmålet dersom det overhodet finnes et svar.

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hvordan er det relevant?

På hvilken måte er det relevant.

Ingen årsak og godt nyttår!

AnonymBruker
Skrevet
On 12/31/2022 at 12:34 AM, AnonymBruker said:

Hva er biomor? Slutt med sånne tullete oppdiktede ord. 

Selvfølgelig kan ikke MOR nekte stemor å dukke opp på ett offentlig arrangement. Men om det er til barnas beste å lage en konflikt bare for å hevde sin rett er jo noe stemor må vurdere. Hun burde ha vært oppegående og normalt høflig fra start, så hadde dette ikke vært ett problem. 

Det lyser jo igjennom at hun etter hun selv ble MOR så skjønner hun hvor tullete teit hun oppførte seg. Men igjen, nå kommer jo konsekvensene av dritt oppførselen da. 

Anonymkode: 27783...2aa

Nå er det mor som tydeligvis har oppført seg mest dritt og umodent. Venninna er voksen, svelger kameler og ønsker fred. Mor ønsker splid, konflikt og jævelskap. Skal hun ta konsekvensene av at en idiot mor ikke klarer å vokse opp? Nei, det synes jeg ikke. Bare å overse den kjipe moren, dra på tilstelninger med god samvittighet så sant man er involvert og berørt av bonusbarna på alle aspekter i livet, og gjør det fordi man er glad i dem. 

Anonymkode: ce56f...4b9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Nå er det mor som tydeligvis har oppført seg mest dritt og umodent. Venninna er voksen, svelger kameler og ønsker fred. Mor ønsker splid, konflikt og jævelskap. Skal hun ta konsekvensene av at en idiot mor ikke klarer å vokse opp? Nei, det synes jeg ikke. Bare å overse den kjipe moren, dra på tilstelninger med god samvittighet så sant man er involvert og berørt av bonusbarna på alle aspekter i livet, og gjør det fordi man er glad i dem. 

Anonymkode: ce56f...4b9

Stemor begynte ikke å oppføre seg, og prøvde å bli "venner" før hun selv ble gravid. Før det hadde begge vært ufin. Hvorfor skal stemor legge føringer for når mor skal "tilgi og gå videre"? Det er ikke sagt at mor ønsker splid, konflikt og jævelskap, det kan like gjerne være at mor bare ikke orker å forholde seg til noen hun har vært i konflikt med? 

Om stemor virkelig ønsker å få et bedre forhold til mor bør hun gå stille i dørene, og ikke legge opp til mer bråk. Mor vil se på det som en provokasjon om stemor tvinger igjennom sine ønsker og krav. 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje på tiden at barna får bestemme dette? De er vel store nok nå til å ha meninger som teller?
Jeg hadde selv skilte foreldre og høyt konfliktnivå i begynnelsen da jeg var 11 år. Selv om det roet seg og de ble «venner», fikk jeg vondt i magen når de var i samme rom. Spesielt om de skulle begynne å diskutere mens vennene mine var i nærheten. Så JEG valgte å ha konfirmasjon uten min far til stede (selv om jeg er pappajente). Så han måtte ta en for laget og gav min stefar sin plass uten å bli fornærmet. 
Disse unge jentene skal spille håndball og score mål. Da er ikke trykket stemning på tribunene noe de må bekymre seg for. Ei heller drama etterpå på hjemmebane. Uansett om fredspipa er røykt mellom mor og stemor eller ikke, sitter det nok i ryggmargen tidligere konflikter og vondt i magen flere år etterpå. 
At stemor lager drama med å ringe venninnen sin og klage, forteller meg at det er et stykke igjen å gå før støvet har lagt seg. Far og døtrene skal drøfte dette. Alle andre skal holde seg på respektfull avstand.  

Anonymkode: 13267...69c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...