AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #41 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er en ekte unnskyldning da? Hvorfor kan ikke denne være ekte selv om vedkommende her har fått et barn? Utfra HI har vi heller ikke nok info til å vite om situasjonen var utilgivelig... Anonymkode: e8807...8d4 Det var vel utroskap inne i bildet, tenker jeg... Anonymkode: a2852...c33 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #42 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var vel utroskap inne i bildet, tenker jeg... Anonymkode: a2852...c33 Only at kvinneguiden 🙄 Anonymkode: e265b...3e9 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #43 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Går helt fint å si bio for å poengtere noe. Det er ikke det samme som at noen heter bio(mor)…. Anonymkode: f00ae...3e6 «Biomor» er ikke et begrep. Mor/far/stemor derimot.. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes denne stemoren skal forholde seg til det barnas mor ønsker. Hvis hun starter å respektere at barna har sine foreldre, så kan det hende at dette fører til noe positivt i fremtiden. Stemødre som sutrer og klager, og som manipulerer og prøver å lage bråk med barnas mor, vil til slutt oppnå at også barna etter hvert vender seg mot henne. Kjenner et par stemødre som etter mange år ble enker, men der barna til mannen kuttet all kontakt etterpå. Anonymkode: a2852...c33 Enig. Stemor i overvurderer egen rolle, og bør sette egne behov til side. Hun er stemor. Anonymkode: a8ea6...9d5 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #44 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min venninne er stemor til 2 jenter. De er 14 og 16. Hun har vært stemor i 8 år. I begynnelsen var det litt uenighet mellom de og det ble sagt litt vonde ord frem og tilbake. Men for 3 år siden ble min venninne mamma og følte at for jentene og lillebror burde hun og mor til jentene kunne snakke sammen. Siden da har hun prøvd. Sagt unnskyld for det som skjedde for mange år siden. Men mor vill ikke. Hun bare ordner bråk. I romjulen og nyttårsaften er jentene hos min venninne og far. I dag skulle minste jentea på håndballcup. Alle 5 skulle dra, men så ringer mor til far og sier at stemor skal ikke vise seg på cupen. Hun har ikke noe der å gjøre. Hun ble hjemme og ringte gråtende til meg. Hun lurte på om mor kan bestemme sånt? Det går jo utover jentene. Og det er vondt synes hun Anonymkode: 2f5cf...835 Forøvrig, tipper jentene driter i det. Som sagt; hun er stemor. Hun bør ta seg sammen. Anonymkode: a8ea6...9d5 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #45 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Only at kvinneguiden 🙄 Anonymkode: e265b...3e9 Det er dessverre mye utroskap, og det er en av de tingene som virkelig får følelsene i sving, og som mange synes er utilgivelig. Det er ikke bare å si "unnskyld" for at du har ligget med mannen hennes i lang tid... og så skal alt være glemt. Anonymkode: a2852...c33
Snok1 Skrevet 31. desember 2022 #46 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Om biomor er ett ord som du sier, hvorfor sier du ikke biofar? Anonymkode: 27783...2aa Det ville jeg absolutt vurdert dersom det var nevnt flere som aktivt utøver en farsrolle i dette scenariet. Det er det ikke. Far er far er far i alle sammenhenger. Hadde kjønnene vært byttet i scenariet ville jeg selvsagt skrevet bonusfar og biofar for å unngå misforståelser. Bare hyggelig å kunne avklare dette.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #47 Skrevet 31. desember 2022 Snok1 skrev (3 minutter siden): Det ville jeg absolutt vurdert dersom det var nevnt flere som aktivt utøver en farsrolle i dette scenariet. Det er det ikke. Far er far er far i alle sammenhenger. Hadde kjønnene vært byttet i scenariet ville jeg selvsagt skrevet bonusfar og biofar for å unngå misforståelser. Bare hyggelig å kunne avklare dette. Det er jo bare en mor i denne sammenhengen. Anonymkode: 27783...2aa 5 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #48 Skrevet 31. desember 2022 Vi fikk klinkende klart råd fra familievernkontoret om lignende situasjoner ift hvem som skal delta på hva: er det konfliktfylt mellom mor og far, burde bonusforeldre ha en veldig tilbaketrukket rolle - av hensyn til barna. Og foreldrene burde prøve å finne ut av om de kan dele noen ting mellom seg slik at ikke både mor og far kommer begge to på absolutt alt - skille mellom kamp og trening, for eksempel. Anonymkode: 0b816...36b 4 1 1
Snok1 Skrevet 31. desember 2022 #49 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er jo bare en mor i denne sammenhengen. Anonymkode: 27783...2aa Søtt. 😘
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #50 Skrevet 31. desember 2022 Snok1 skrev (2 minutter siden): Søtt. 😘 Er mer søtt hvordan du tror du irriterer folk, men egentlig er vi bare oppgitt over at du velger å formulere deg klomsete. Anonymkode: 2acdb...59b 4 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #51 Skrevet 31. desember 2022 29 minutter siden, AnonymBruker said: Enig. Stemor i overvurderer egen rolle, og bør sette egne behov til side. Hun er stemor. Du vurderer at hun overvurderer egen rolle fordi hun vil dra på håndballcup? Hva i tittelen stemor er det som gjør stemødre uegnet til å se en håndballkamp eller befinne seg i en idrettshall? 34 minutter siden, AnonymBruker said: Det var vel utroskap inne i bildet, tenker jeg... Anonymkode: a2852...c33 Ja, det får mor ta med far. Den som faktisk har vært utro. Men siden HI ikke nevner utroskap er det tross alt kun noe du spekulerer i. Anonymkode: e8807...8d4 1
Snok1 Skrevet 31. desember 2022 #52 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er mer søtt hvordan du tror du irriterer folk, men egentlig er vi bare oppgitt over at du velger å formulere deg klomsete. Anonymkode: 2acdb...59b Det heter klumsete. Du blander kanskje med klossete som er et tilnærmet synonym. Hvem er klumsete her?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #53 Skrevet 31. desember 2022 Snok1 skrev (52 minutter siden): Biomor er en vanlig forkortelse for biologosk mor, som altså skiller seg fra bonusmor, stemor, bestemor og så videre. Dette vet du også, men av ukjente grunner så henger du deg opp i det som for andre er dagligspråk. Vel, kos deg med det. Over og ut for denne irrelevante undertråden. "Biomor" er et tullete begrep her, "mor" holder i feks slike tråder. Biomor brukes når det bla er snakk om adopsjon el. Snok1 skrev (49 minutter siden): ….og biomor virker å være helt på rockern. Stakkar far og barn. Godt at barna har ham midt oppe i dette. Hvorfor skriver du ikke biofar? AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Går helt fint å si bio for å poengtere noe. Det er ikke det samme som at noen heter bio(mor)…. Anonymkode: f00ae...3e6 Poengtere hva? Det er bare en mor🤷♀️ Snok1 skrev (18 minutter siden): Det ville jeg absolutt vurdert dersom det var nevnt flere som aktivt utøver en farsrolle i dette scenariet. Det er det ikke. Far er far er far i alle sammenhenger. Hadde kjønnene vært byttet i scenariet ville jeg selvsagt skrevet bonusfar og biofar for å unngå misforståelser. Bare hyggelig å kunne avklare dette. Hvordan hadde det vært misforståelser om man brukte "mor" og "stemor" her? Jeg regner med at absolutt alle forstår hvem det er snakk om når man skriver "mor", og at ingen trenger den spesifiseringen "biomor"? Anonymkode: aad46...d31 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #54 Skrevet 31. desember 2022 Snok1 skrev (14 minutter siden): Det heter klumsete. Du blander kanskje med klossete som er et tilnærmet synonym. Hvem er klumsete her? Var nok en blanding ja. Takk. Vi har nok begge forbedringspotensial. Anonymkode: 2acdb...59b 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #55 Skrevet 31. desember 2022 Din venninne burde være glad for at hun slipper å dra på håndball. Om noen år begynner deres felles barn på fritids aktiviteter og hun får nok sin dose sport eller annet hvor hun må stille opp. Det kan være kjedelig nok å se eget barn spille, å se andres barn er bortkastet tid. Hun burde takke mor og så kan hun heller bruke tiden med deres lille hjemme, det er mye koseligere 🥰 Anonymkode: f70fb...b8a 1 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #56 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi fikk klinkende klart råd fra familievernkontoret om lignende situasjoner ift hvem som skal delta på hva: er det konfliktfylt mellom mor og far, burde bonusforeldre ha en veldig tilbaketrukket rolle - av hensyn til barna. Og foreldrene burde prøve å finne ut av om de kan dele noen ting mellom seg slik at ikke både mor og far kommer begge to på absolutt alt - skille mellom kamp og trening, for eksempel. Anonymkode: 0b816...36b Når det er er konfliktfylt etter mange år bør fe voksne ta seg sammen for barnas beste. Ørlig talt Anonymkode: 61a96...d14
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #57 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Din venninne burde være glad for at hun slipper å dra på håndball. Om noen år begynner deres felles barn på fritids aktiviteter og hun får nok sin dose sport eller annet hvor hun må stille opp. Det kan være kjedelig nok å se eget barn spille, å se andres barn er bortkastet tid. Hun burde takke mor og så kan hun heller bruke tiden med deres lille hjemme, det er mye koseligere 🥰 Anonymkode: f70fb...b8a Det er din mening, noen sv oss synes det er morsomt å se på Anonymkode: 61a96...d14
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #58 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): «Biomor» er ikke et begrep. Mor/far/stemor derimot.. Enig. Stemor i overvurderer egen rolle, og bør sette egne behov til side. Hun er stemor. Anonymkode: a8ea6...9d5 Herregud , hun er stemor ha så fint at hun da vil se på stebarn spille Anonymkode: 61a96...d14
MyMichelle Skrevet 31. desember 2022 #59 Skrevet 31. desember 2022 Moren kan si hva hun ønsker, men hun kan ikke bestemme det. Jeg synes at faren og barna skulle sagt hva de ønsker.
Snok1 Skrevet 31. desember 2022 #60 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Var nok en blanding ja. Takk. Vi har nok begge forbedringspotensial. Anonymkode: 2acdb...59b Det er nok bare du som må ta deg sammen. Du surrer og er upresis idet du beskylder meg dor å surre med begreper. Det er en slags poetisk ironi over dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå