Gå til innhold

Kan mor nekte stemor.....?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tja... Jeg er langsint. Hadde noen behandlet meg jævlig i mange år hadde det ikke nyttet å komme med noen krokodille tårer og en unnskyldning. Hun bør holde seg hjemme. 

Anonymkode: 27783...2aa

Bitter Bitch

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er biomor? Slutt med sånne tullete oppdiktede ord. 

Selvfølgelig kan ikke MOR nekte stemor å dukke opp på ett offentlig arrangement. Men om det er til barnas beste å lage en konflikt bare for å hevde sin rett er jo noe stemor må vurdere. Hun burde ha vært oppegående og normalt høflig fra start, så hadde dette ikke vært ett problem. 

Det lyser jo igjennom at hun etter hun selv ble MOR så skjønner hun hvor tullete teit hun oppførte seg. Men igjen, nå kommer jo konsekvensene av dritt oppførselen da. 

Anonymkode: 27783...2aa

Dette er nå strengt tatt biomor sitt ansvar også. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Snok1 skrev (6 timer siden):

Det er nok bare du som må ta deg sammen. Du surrer og er upresis idet du beskylder meg dor å surre med begreper. Det er en slags poetisk ironi over dette.

Vi alle her vet hvorfor du bruker begrepet biomor.

Anonymkode: 2acdb...59b

• Liker 1
Skrevet

Når det er er konfliktfylt etter mange år bør fe voksne ta seg sammen for barnas beste. Ørlig talt 

Anonymkode: 61a96...d14

Egentlig helt enig med deg i det. Men, noen ganger er ting innfløkt, og det er lettere sagt enn gjort å «ta seg sammen». Da er det fint å kunne få noen gode råd fra nøytralt hold i det minste. 

Anonymkode: 0b816...36b

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det var vel utroskap inne i bildet, tenker jeg...

Anonymkode: a2852...c33

Nei. Mor og far hadde vært skilt i mange år...

Anonymkode: 2f5cf...835

Skrevet

Nei mor kan ikke nekte. Bonusmor er jo en del av livene til jentene hun også. Er jo viktig å ha et bra samarbeid og en god tone for barnas skyld. 

Men om de tror mor kommer til å lage trøbbel på kampen så er det vel lurt å vere hjemme. Ellers burde hun bare dra hun også(så lenge det er på godt grunnlag) så kan de heller sitte litt unna mor. 

Skrevet

Det er jo ikke et lukket arrangement. Men jeg ville vurdert konaekvenser opp mot gevinst.

Anonymkode: 1e8fb...e7b

Skrevet

Her er mor en drittkjærring. Hun vil ikke ha en god tone. Hun vil bare ødlegge. Hun forstår ikke at hun ødlegger for barna, så burde ikke hatt barn. Slike folk må en bare ha minst mulig med å gjøre. Ikke ha kontakt med mor, om det provoserer hun. Og far bør banke i bordet her også. En mor skal ikke oppføre seg slik! 

Anonymkode: ef8a1...af2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Her er mor en drittkjærring. Hun vil ikke ha en god tone. Hun vil bare ødlegge. Hun forstår ikke at hun ødlegger for barna, så burde ikke hatt barn. Slike folk må en bare ha minst mulig med å gjøre. Ikke ha kontakt med mor, om det provoserer hun. Og far bør banke i bordet her også. En mor skal ikke oppføre seg slik! 

Nå har jo det vært noe greier mellom mor og stemor, der stemor også var deltagende, så jeg skjønner ikke at du kan kalle mor en drittkjærring? Du virker veldig sint, er du stemor selv, kanskje?

Det er stemor som er "ny", og om hun har behandlet mor dårlig, er det fullt forståelig at hun ikke ønsker at stemor er tilstede. 

Anonymkode: aad46...d31

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nå har jo det vært noe greier mellom mor og stemor, der stemor også var deltagende, så jeg skjønner ikke at du kan kalle mor en drittkjærring? Du virker veldig sint, er du stemor selv, kanskje?

Det er stemor som er "ny", og om hun har behandlet mor dårlig, er det fullt forståelig at hun ikke ønsker at stemor er tilstede. 

Anonymkode: aad46...d31

Jeg er ikke stemor. Men synes det er merkelig at det er stemor som alltid skal tilpasse seg etter mor. Mor er et hellig vesen som kan oppføre seg som hun vil. En mor burde da oppføre seg som et normalt menneske, ikke som en premenstruell tenåring i opprør. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er ikke stemor. Men synes det er merkelig at det er stemor som alltid skal tilpasse seg etter mor. Mor er et hellig vesen som kan oppføre seg som hun vil. En mor burde da oppføre seg som et normalt menneske, ikke som en premenstruell tenåring i opprør. 

Når stemor er glad i barna og behandler de bra, bør mor være glad. Kunne fått en stemor som ikke bryr seg 

• Nyttig 1
Skrevet

Syns det er litt vanskelig å uttale meg om hvem som har «rett» her, uten å ha hørt de involverte sine historier om bakgrunnen for at situasjonen er som den er nå. 

Men det er klart mor ikke har noen rett på å nekte stemor å komme på håndballcup, men om det fortsatt er krig mellom mor og stemor, er det kanskje likså greit at de ikke møtes. Det er jo ikke sikkert at den unnskyldningen venninna di ga mor stakk så veldig dypt, heller. 

Anonymkode: 6dc46...caf

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror man vil vurdere det ulikt både ut i fra om man selv er mor/far eller bonusmor/bonusfar. Og, hvordan man selv opplever at relasjonen til barnas foreldre/bonusforeldre er. 

Det er bare foreldrene som er foreldrene til barna. Bonusforeldre er - en bonus (forhåpentligvis). Jeg tror det alltid vil være viktigst for barna at foreldrene er til stede og delaktige og at det funker på en god måte for alle parter. Får man til at det fungerer godt at andre også er deltakende, så er det en bonus? Fungerer det ikke godt er det viktigst å fokusere på foreldrene og ikke bonusforeldre. 

Jeg tror at hvis jeg ble bonusforelder, så ville jeg fort kunne ha ønsket å vært en morsfigur, og at det hadde betydd mye for meg at det ble akseptert både av barna og dets foreldre - sørlig hvis jeg ikke hadde egne barn. Men, jeg vil jo aldri kunne helt bli en morsfigur, og det er kanskje ikke det som er meningen heller? Og allerede der tenker jeg at det er mye som kolliderer. Og jeg hadde nok vært lei meg for det fordi jeg hadde så gjerne villet at det skulle være sånn. 

mulig jeg tenker helt feil 🤔

for en forelder vil det veldig fort kunne bli provoserende/irriterende å føle at en bonus kanskje også ubevisst forsøker å ta din plass? Tror også disse følelsene vil kunne være ubevisste for forelderen. Og om forholdet til den andre forelderen er vanskelig også, så blir bonus forelder veldig fort en forlengelse av den forelderen du har veldig vanskelig for å forholde deg til på en grei måte 🤷‍♀️

Anonymkode: 0b816...36b

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Du må få banket inn i hodet ditt at her har både mor og stemor vært tosk. Hva du har hørt om en gang i fortiden er ikke relevant.

Skrevet

Det opplyses ikke om hva jenta vil. Det er jo høyst relevant. Hvis jenta ikke har en mening ville jeg holdt meg unna og latt mor få denne. 

Anonymkode: dfa64...a26

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Syns det er litt vanskelig å uttale meg om hvem som har «rett» her, uten å ha hørt de involverte sine historier om bakgrunnen for at situasjonen er som den er nå. 

Men det er klart mor ikke har noen rett på å nekte stemor å komme på håndballcup, men om det fortsatt er krig mellom mor og stemor, er det kanskje likså greit at de ikke møtes. Det er jo ikke sikkert at den unnskyldningen venninna di ga mor stakk så veldig dypt, heller. 

Anonymkode: 6dc46...caf

Mor skulle ikke på cup. Hun stiller ikke ofte opp på sånt. Reiser mye i jobben. Hun stiller av og til på sine uker, men ikke på far sine uker. Så hvorfor stemor ikke kunne bli med da er uforståelig 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

(har lagt merke til at når steforeldre er tilstede på slikt, er de voksne gjerne sterkt representert: mor, stefar, far og farmor pluss noen halvsøsken for eksempel. Alle vi andre krangler om hvem som er den ene som må gå denne gangen, vi tar det selvfølgelig på skift. Det virker demonstrativt)

Anonymkode: 2b200...6a5

Dette.

Er både mor og stemor selv. Nå er barna våre unge voksne, men vi har alltid hatt nok med å følge våre egne barn på fritidsaktiviteter og cuper. Jeg har faktisk aldri vært med på en cup til ett av mine stebarn. Det er det min mann og deres mor som har gjort. Høres sikkert ut som jeg ikke liker stebarna eller er engasjerte i dem, men med 3 barn hver hadde både jeg og mannen nok med vårt. Vi dro sammen på avslutninger osv på skolen da. Hvis det passet. 

Anonymkode: 2af25...0ab

• Nyttig 1
Skrevet

Med mindre hele greia er en eller annen form for "lukket" opplegg hvor utelukkende de biologiske foreldrene (og barna deres, selvfølgelig) skal være med, så kan moren selvfølgelig aldri "nekte" noen å være til stede på sånne ting. 

Det står vel neppe noen vakter i døren, for å undersøke om samtlige blant publikum faktisk er familie liksom... 

Anonymkode: dd219...c9b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Dette.

Er både mor og stemor selv. Nå er barna våre unge voksne, men vi har alltid hatt nok med å følge våre egne barn på fritidsaktiviteter og cuper. Jeg har faktisk aldri vært med på en cup til ett av mine stebarn. Det er det min mann og deres mor som har gjort. Høres sikkert ut som jeg ikke liker stebarna eller er engasjerte i dem, men med 3 barn hver hadde både jeg og mannen nok med vårt. Vi dro sammen på avslutninger osv på skolen da. Hvis det passet. 

Anonymkode: 2af25...0ab

Stemor får ikke delta på noe avslutninger eller 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi alle her vet hvorfor du bruker begrepet biomor.

Selvsagt. Det er fordi det er klart spesifikt og relevant i sammenhengen.

Hvis du mener det finnes andre grunner, så opplys meg gjerne. Jeg kjenner ingen…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...