AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #1 Skrevet 30. desember 2022 Min venninne er stemor til 2 jenter. De er 14 og 16. Hun har vært stemor i 8 år. I begynnelsen var det litt uenighet mellom de og det ble sagt litt vonde ord frem og tilbake. Men for 3 år siden ble min venninne mamma og følte at for jentene og lillebror burde hun og mor til jentene kunne snakke sammen. Siden da har hun prøvd. Sagt unnskyld for det som skjedde for mange år siden. Men mor vill ikke. Hun bare ordner bråk. I romjulen og nyttårsaften er jentene hos min venninne og far. I dag skulle minste jentea på håndballcup. Alle 5 skulle dra, men så ringer mor til far og sier at stemor skal ikke vise seg på cupen. Hun har ikke noe der å gjøre. Hun ble hjemme og ringte gråtende til meg. Hun lurte på om mor kan bestemme sånt? Det går jo utover jentene. Og det er vondt synes hun Anonymkode: 2f5cf...835
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #2 Skrevet 30. desember 2022 Slik jeg har forstått det så var din venninne like deltakende som mor på drittoppførsel. Det skinner veldig igjennom at hun endret seg fordi hun selv ble mor og av egne praktiske grunner sa unnskyld. Det er ikke en ekte unnskyldning. Enkelte ting blir aldri tilgitt. At slik oppførsel går ut over barna burde de begge ha tenkt på for 8 år siden. Nei mor kan ikke bestemme det nei. Anonymkode: 2acdb...59b 18 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #3 Skrevet 30. desember 2022 Tja... Jeg er langsint. Hadde noen behandlet meg jævlig i mange år hadde det ikke nyttet å komme med noen krokodille tårer og en unnskyldning. Hun bør holde seg hjemme. Anonymkode: 27783...2aa 15 4
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #4 Skrevet 30. desember 2022 Mor kan ikke bestemme det. Men om Stemor møter, risikerer hun at det går ut over barna. Det blir en vurderingssak om bør/bør ikke. Anonymkode: 421ef...967 2 1
Kattugla Skrevet 30. desember 2022 #5 Skrevet 30. desember 2022 Det er vanskelig å gjøre seg en mening om mor er urimelig, uten å vite hvem som egentlig er den "forurettede parten" i denne saken. 3 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #6 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Min venninne er stemor til 2 jenter. De er 14 og 16. Hun har vært stemor i 8 år. I begynnelsen var det litt uenighet mellom de og det ble sagt litt vonde ord frem og tilbake. Men for 3 år siden ble min venninne mamma og følte at for jentene og lillebror burde hun og mor til jentene kunne snakke sammen. Siden da har hun prøvd. Sagt unnskyld for det som skjedde for mange år siden. Men mor vill ikke. Hun bare ordner bråk. I romjulen og nyttårsaften er jentene hos min venninne og far. I dag skulle minste jentea på håndballcup. Alle 5 skulle dra, men så ringer mor til far og sier at stemor skal ikke vise seg på cupen. Hun har ikke noe der å gjøre. Hun ble hjemme og ringte gråtende til meg. Hun lurte på om mor kan bestemme sånt? Det går jo utover jentene. Og det er vondt synes hun Anonymkode: 2f5cf...835 Selvfølgelig har ikke mor noen rett til å nekte noen som helst å møte opp på et offentlig arrangement. Om stemningen blir så mye bedre av at stemor ikke jenker seg, er en annen sak. Helt utrolig at to voksne folk ikke evner å prate sammen og løse slike toskete situasjoner som siviliserte mennesker. Det er så egoistisk - av begge! Det er snakk om å etablere en relasjon som gjør at de kan fungere overfor de straks voksne barna, ikke at de skal bli bff. Anonymkode: e265b...3e9 4 7
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #7 Skrevet 30. desember 2022 Kattugla skrev (3 minutter siden): Det er vanskelig å gjøre seg en mening om mor er urimelig, uten å vite hvem som egentlig er den "forurettede parten" i denne saken. Nei, det er det virkelig ikke. Hun har ingen rett til å nekte noen adgang til et offentlig arrangement på grunn av egne feider. Anonymkode: e265b...3e9 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #8 Skrevet 30. desember 2022 Jeg har svigermor som har stjålet av meg, hun har løyet, hun har skapt splid mellom meg og mannen. Hun har prata dritt til andre familiemedlemmer og de har trodd henne.. Jeg er blitt så urettferdig behandlet og jeg har rett og slett traumer som følge av det. Men jeg valgte å få barn med mannen min, etter alt dette. Og barna våre like henne. Hun har regler å forholde seg til når det gjelder dem. Jeg følte at jeg tapte den dagen hun fikk ta dem med seg alene, det gjorde vondt å la henne, hun som har vært så stygg mot meg få ta med seg det mest dyrebare i mitt liv.. Men jeg elsker dem over alt på jord og så lenge det ikke er farlig for dem så skal de få lov til å ha det gøy med sin farmor. Men jeg liker det fortsatt ikke.. Kanskje noen andre også burde se hva barna har behov for, enn at det stopper ved deres egen nesetipp. Anonymkode: f81be...337 9 3
Snok1 Skrevet 30. desember 2022 #9 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tja... Jeg er langsint. Hadde noen behandlet meg jævlig i mange år hadde det ikke nyttet å komme med noen krokodille tårer og en unnskyldning. Hun bør holde seg hjemme. Anonymkode: 27783...2aa Dette svarer ikke på TS’ spørsmål. Dette dreier seg heller strengt tatt ikke om biomor/deg, men å være foreldre på best mulig måte for barna. TS: Biomor kan selvsagt ikke bestemme slikt. I dag er de dessuten så gamle at i praksis er det dem som selv setter sine grenser ift til deg. 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #10 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, det er det virkelig ikke. Hun har ingen rett til å nekte noen adgang til et offentlig arrangement på grunn av egne feider. Anonymkode: e265b...3e9 Det skjønner nok venninna til TS også med mindre hun er 5 år. Hun kjører nok krokodilletårer og offerrolle for å fortsette konflikten. Anonymkode: 2acdb...59b 6
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #11 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Min venninne er stemor til 2 jenter. De er 14 og 16. Hun har vært stemor i 8 år. I begynnelsen var det litt uenighet mellom de og det ble sagt litt vonde ord frem og tilbake. Men for 3 år siden ble min venninne mamma og følte at for jentene og lillebror burde hun og mor til jentene kunne snakke sammen. Siden da har hun prøvd. Sagt unnskyld for det som skjedde for mange år siden. Men mor vill ikke. Hun bare ordner bråk. I romjulen og nyttårsaften er jentene hos min venninne og far. I dag skulle minste jentea på håndballcup. Alle 5 skulle dra, men så ringer mor til far og sier at stemor skal ikke vise seg på cupen. Hun har ikke noe der å gjøre. Hun ble hjemme og ringte gråtende til meg. Hun lurte på om mor kan bestemme sånt? Det går jo utover jentene. Og det er vondt synes hun Anonymkode: 2f5cf...835 Nei, det er ett offentlig sted, så hun kan ikke nekte hun. Bare å dukke opp og oppføre seg hyggelig og høflig. Anonymkode: 7f346...c47
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #12 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Tja... Jeg er langsint. Hadde noen behandlet meg jævlig i mange år hadde det ikke nyttet å komme med noen krokodille tårer og en unnskyldning. Hun bør holde seg hjemme. Anonymkode: 27783...2aa Begge behandlet hverandre like dårlig. Ingen var bedre enn den andre der Anonymkode: 2f5cf...835 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #13 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Slik jeg har forstått det så var din venninne like deltakende som mor på drittoppførsel. Det skinner veldig igjennom at hun endret seg fordi hun selv ble mor og av egne praktiske grunner sa unnskyld. Det er ikke en ekte unnskyldning. Enkelte ting blir aldri tilgitt. At slik oppførsel går ut over barna burde de begge ha tenkt på for 8 år siden. Nei mor kan ikke bestemme det nei. Anonymkode: 2acdb...59b Hun prøvde flere ganger før det også. Men siste gang like etter hun fikk barn selv Anonymkode: 2f5cf...835 1
Kattugla Skrevet 30. desember 2022 #14 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, det er det virkelig ikke. Hun har ingen rett til å nekte noen adgang til et offentlig arrangement på grunn av egne feider. Anonymkode: e265b...3e9 Jeg er enig i det, men det spiller vel liten rolle i en sak som dette? For det er jo til syvende og sist pga mors følelser at stemor ble hjemme - og ikke pga at mor hadde juridisk grunnlag for å nekte henne å være tilstede.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #15 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det skjønner nok venninna til TS også med mindre hun er 5 år. Hun kjører nok krokodilletårer og offerrolle for å fortsette konflikten. Anonymkode: 2acdb...59b Joda. Det er uten tvil minst to idioter i situasjonen ts beskriver. Anonymkode: e265b...3e9 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #16 Skrevet 30. desember 2022 Kattugla skrev (Akkurat nå): Jeg er enig i det, men det spiller vel liten rolle i en sak som dette? For det er jo til syvende og sist pga mors følelser at stemor ble hjemme - og ikke pga at mor hadde juridisk grunnlag for å nekte henne å være tilstede. Det har du nok rett i, men det var ikke det ts spurte om. Anonymkode: e265b...3e9
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #17 Skrevet 30. desember 2022 Snok1 skrev (4 minutter siden): Dette svarer ikke på TS’ spørsmål. Dette dreier seg heller strengt tatt ikke om biomor/deg, men å være foreldre på best mulig måte for barna. TS: Biomor kan selvsagt ikke bestemme slikt. I dag er de dessuten så gamle at i praksis er det dem som selv setter sine grenser ift til deg. Hva er biomor? Slutt med sånne tullete oppdiktede ord. Selvfølgelig kan ikke MOR nekte stemor å dukke opp på ett offentlig arrangement. Men om det er til barnas beste å lage en konflikt bare for å hevde sin rett er jo noe stemor må vurdere. Hun burde ha vært oppegående og normalt høflig fra start, så hadde dette ikke vært ett problem. Det lyser jo igjennom at hun etter hun selv ble MOR så skjønner hun hvor tullete teit hun oppførte seg. Men igjen, nå kommer jo konsekvensene av dritt oppførselen da. Anonymkode: 27783...2aa 9 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #19 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Begge behandlet hverandre like dårlig. Ingen var bedre enn den andre der Anonymkode: 2f5cf...835 En var MOR til barna og den andre var fars kjæreste. Vil si at jeg mener den som er ny burde gå litt stille i dørene i starten når det gjelder ungene og heller ta sin plass når vedkommende er godt integrert i familien. Dette har stemor gjort mot seg selv. Anonymkode: 27783...2aa 8 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #20 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun prøvde flere ganger før det også. Men siste gang like etter hun fikk barn selv Anonymkode: 2f5cf...835 Hun får velge om hun vil møte opp eller ikke. Også spørre seg om hun egentlig har interesse av å være på denne cup'en. Om det bare er for å provosere mor så bør hun finne på noe annet hyggelig i stedet. Den andre parten er ikke klar for eller interessert i å legge ned stridsøksen, så om venninna di virkelig mente unnskyld før bør hun gå frem som et eksempel på hvordan hun vil ha det i fremtiden. Anonymkode: 2acdb...59b 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå