Gå til innhold

Melodi grand prix 2023

Highhopes

Anbefalte innlegg

roomba skrev (15 timer siden):

Det stemmer

Visste ikke det før i går, da hadde jo ikke Atle/Elsie B og kanskje heller ikke Ulrikke hatt sjans til å gå til finalen (uten jurystemmer). Tror også det med bare 1 stemme falt godt ut faktisk, selv om jeg gjerne skulle hatt 3 i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opi skrev (1 time siden):

Jeg er også lei av å bli forsøkt manipulert av en tragisk bakgrunnshistorie - Men det er likevel en vesentlig forskjell mellom de som åpenbart er presset frem av produksjonen og de artistene som selv melker historien sin for alt det er verdt. 

F.eks. i Jones tilfelle var mobbing relevant for hvordan musikkarrieren hans startet, men det var likevel en positiv vibe med fokus på nåtiden og hvordan han elsket å lage partymusikk. Elines historie om sceneskrekk var også relevant, selv om det gjerne kunne blitt fokusert mer på andre aspekter av bakgrunnen hennes.

Atle P. derimot kjørte en grundig kampanje i SoMe for å appellere til publikums følelser og høste sympatistemmer. Bl.a. videoer av datteren som ser han på TV og kjenner han igjen, at han ringer mamma som er syk og gir han beskjed om at hun ikke kan komme opp til Tr.heim og se han opptre, giveaway av gratisbilletter til hans «supporterfelt» osv…

Dette er jo uansett subjektive betraktninger, og ikke store forskjellen på hva produksjonen ønsker, og hva den enkelte artist prøver å melke ut. Alle ønsker å selge - uansett. Så får hver enkelt tenke, tro og tolke ut i fra en promotert salgsbusiness.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valyria83 skrev (33 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg. Har virkelig tro på top 5 plassering. Har sett flere YouTube reaction videoer og folk elsker den. 

Bryr meg ikke om 1. plass, eller hvilken plassering. Spør oppriktig; kommer artister med deltakelse innenfor plass 5, seg opp og frem? Fint for de da tenker jeg, i noe som er så fraværende lyttbar og god musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (1 time siden):

Jeg reagerte litt på det samme. Men på en måte var det ganske fint og. Fint at artister som forbilder kan fortelle at alt ikke bare har vært rosenrødt. 

'Forbilder'? Nå må vi snart slutte med det. Det går jo ikke lenger å puste svakt på andre, før de tipper over, og har en sååå lei og traumatisk forhistorie. Give me a brake - vi har jo, stort sett, alle vårt. For et sirkus.

• Liker 17
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå høres jeg ut som en sur, gammel kjerring 🙃. Har ikke noe i mot at Alessandra vant, men håper hun skal ha på seg noe annet i ESC. Pleier bare å le av de som stiller i badedrakt/bikinitruse i sangkonkurranser. Og den hun hadde, gikk jo ikke helt ut på sidene en gang. Har absolutt ikke noe i mot at de kler seg sexy, men sånne sceneantrekk ser jo bare ikke ut!

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (4 minutter siden):

Nå høres jeg ut som en sur, gammel kjerring 🙃. Har ikke noe i mot at Alessandra vant, men håper hun skal ha på seg noe annet i ESC. Pleier bare å le av de som stiller i badedrakt/bikinitruse i sangkonkurranser. Og den hun hadde, gikk jo ikke helt ut på sidene en gang. Har absolutt ikke noe i mot at de kler seg sexy, men sånne sceneantrekk ser jo bare ikke ut!

Enig. Men, Norge pleier ikke å endre på så mye før finalen. I går hadde hun cape, det hjalp noe. Synes forøvrig hun var fin på Vixen.

0F97DBC6-1BAE-4CD6-9CF0-1B6189A47479.jpeg

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viki6 skrev (28 minutter siden):

Enig! Men mgp/esc er jo slik. I min verden har jo denne konkurransen lite med musikk å gjøre. Se og hør 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekla0 skrev (1 time siden):

'Forbilder'? Nå må vi snart slutte med det. Det går jo ikke lenger å puste svakt på andre, før de tipper over, og har en sååå lei og traumatisk forhistorie. Give me a brake - vi har jo, stort sett, alle vårt. For et sirkus.

Enig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (3 timer siden):

Ja, dessverre.

I dag presenterer ikke folk seg lenger med hva de kan, hva de har oppnådd og hva de ønsker å bli, gjennom energi og humør.

I dag presenterer folk seg med psykologepikrisen, og så har det blitt en konkurranse å ha det verst, gjennom å gråte og sippe. 

Er klar over at jeg fremstår empatiløs når jeg skriver dette. Men det jeg mener er at MGP er ingen psykologtime, og det er rart at både produksjon og deltakere velger å gå den vei. Liksom "Okei, Atle, nå starter jeg å filme introduksjonen din til musikk-konkurransen og familieprogrammet MGP, så fortell om noe skikkelig jævlig". 

Henger ikke på greip.

Det handler jo ikke om å være empatiløs, det bare oppleves som feil sted å spille på sørgelige opplevelser. Bruke det for å «selge» et produkt. Forstår at musikk er et sted å få utløp for følelser men syns at låten burde kunne stå alene. Kan godt si hva den handler om men det blir rett og slett for mye når det skal brukes for å få mest mulig sympati for en låt.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (1 time siden):

Så lenge sangen er bra spiller det ingen rolle. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke hørt noen av låtene, men gleder meg tiI ESC i mai! :juhu: Alessandra sang veldig bra i the Voice, husker jeg. ESC er gøy, selv om det meste av musikken ikke er min smak.

Drøye 3 mnd igjen nå, det går fort :danse2:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (9 timer siden):

Jeg mener at hvis du ønsker å se at noen er populær og godt likt i Europa, så det er akkurat det du ser, og samtidig ignorerer at de andre låtene også er godt likt. 

Det er vel bare èn låt som kan ligge øverst på en kåring, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Valyria83 said:

Jeg er helt enig med deg. Har virkelig tro på top 5 plassering. Har sett flere YouTube reaction videoer og folk elsker den. 

Jeg har sett det samme. Folk elsker den både på youtube og TikTok :)

Jeg håper på at Ulrikke, Atle og de andre deltakerne stiller på ny grand prix neste år. De var dyktige alle sammen. Jeg er fornøyd med vinneren i år, men jeg synes at de andre var kjempeflinke også. 💖

Endret av Eloise12345
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Keiino - Alt du kan se ❤️ 

Synd de ikke valgte delta med den i år, for det er sangen vi burde sendt til Liverpool. Inneholder litt av alt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (19 timer siden):

Kan bekrefte at bestemor på 80 + delte din oppfatning😉 Jeg er heller ikke overbegeistret for bodysuits, men kappen «dempet» antrekket litt😊 Synes ikke det tippet over til å bli vulgært, oppfattet det slik at det var musikken og budskapet som var i fokus. Koreografien har mye å si, det er bare å sammenligne med Chanel og SloMo fra i fjor…

Det var gøy å se hvor trygg og komfortabel Alessandra var på scenen, gleder meg til mai😀

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, shab said:

Keiino - Alt du kan se ❤️ 

Synd de ikke valgte delta med den i år, for det er sangen vi burde sendt til Liverpool. Inneholder litt av alt. 

Jeg tror at Keiino hadde vunnet om utenlandske stemmer kom inn det året Tix vant. Jeg kan ta feil altså. Men Keiino var som Allesandra: veldig populær i utlandet💖

Jone var faktisk mer populær i utlandet enn jeg trodde. 💖

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (13 minutter siden):

Jeg tror at Keiino hadde vunnet om utenlandske stemmer kom inn det året Tix vant. Jeg kan ta feil altså. Men Keiino var som Allesandra: veldig populær i utlandet💖

Jeg liker måten Ulrikke takler "tapet" sitt på. Hun viser en bra personlighet med å akseptere tapet på en fin måte. 💖

Jeg har Jone, Ulrikke, Atle og Allesandra sine låter på min spilleliste. Digger musikkvideoene til Ulrikke og Jone 🥰

Helt enig angående Keiino. Jeg håper de prøver en gang til, selv om de allerede har deltatt to ganger. Med "monument" var de dømt til å tape pga måten Tix ble kjørt frem som åpenbar kandidat. "Monument" hadde nok vunnet i fjor eller i år. 

Jeg er ikke skuffet fordi Alessandra vant. Jeg synes det var vanskelig å bestemme meg for Alessandra eller Ulrikke og stemte derfor på Ulrikke. Dette fordi "man vet hva man får" med en av Norges beste vokalister. 

Jeg mener Alexandra Rotan er Norges beste vokalist. Ulrikke er blant de som er like bak.

Endret av shab
  • Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...