Gå til innhold

Melodi grand prix 2023

Highhopes

Anbefalte innlegg

Smurfii skrev (30 minutter siden):

brisen på Pepsi😂 syns hun snøvla litt bare..

Hun snøvla ja 😂🍾🍷

Tok seg nok enormt sammen, så var muligens litt mer enn bare brisen! 😅

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gaute og Ben var subwolfers.  Jeg fikk det ikke med meg i programmet. Jeg var for opptatt av selve konkurransen.  Men leser det i etterkant på Internett. 😄❤️

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonyma123 skrev (15 minutter siden):

Hun snøvla ja 😂🍾🍷

Tok seg nok enormt sammen, så var muligens litt mer enn bare brisen! 😅

jaa😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sanninga
hadet skrev (1 time siden):

Cha cha cha er den beste låten som har kommet ut av de nasjonale finalene til nå. Håper den innfrir live. Har ikke gått lei etter to uker med denne på repeat.

Enig! Elsker de litt "crazy" låtene i Eurovision som skiller seg ut og som man kan danse til 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det bare jeg som glemte alle sangene en halv times tid etter at showet var over? Er helt vanlig for meg. Jeg har «MGP-demens».

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eloise12345 skrev (2 timer siden):

Gaute og Ben var subwolfers.  Jeg fikk det ikke med meg i programmet. Jeg var for opptatt av selve konkurransen.  Men leser det i etterkant på Internett. 😄❤️

Jeg hadde lest et sted at de kom til å ta av seg maskene, så jeg fulgte med. Kjedelig at det var de som «alle» trodde. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurfii skrev (4 timer siden):

brisen på Pepsi😂 syns hun snøvla litt bare..

Det kan godt hende!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (9 timer siden):

Ikke dessverre😉 Var i Telenor Arena i 2010 og vil gjerne oppleve det igjen🙏🎉😅

Dessverre. Bortkastede penger.

Staten har ikke penger til normale priser til strøm, mat og drivstoff til folk og næringsliv. Staten har ikke penger til sykehusene, skolene, sykehjemmene, veiene, jernbane. 

Men penger til MGP finner staten?

Hykleri.

Jeg håper virkelig Norge ikke vinner. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ginny skrev (På 28.1.2023 den 20.40):

Velkommen tilbake, Stig! 

Skal ikke reggae være litt sånn glad og laidback? Jeg kan ikke nok om det, men jeg fikk ikke sånn voldsom reggae-følelse.

Ikke en sang som bemerket seg spesielt.

Mye forskjellig innen reggaesjangeren også 😀 Jeg likte den kjempegodt.  Trist han røk røk ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (3 timer siden):

Staten har ikke penger til normale priser til strøm, mat og drivstoff til folk og næringsliv. Staten har ikke penger til sykehusene, skolene, sykehjemmene, veiene, jernbane. 

Hykleri.

Enig! NRK bør privatiseres, og så kan de som ønsker å se på, betale for NRK, og vi andre kan slippe

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, rosemarin said:

Noen som vet hvordan de regnet poengene fra folkestemmene?

Jeg forstår ikke hvordan de regner poengene. 

3 hours ago, Drizzt said:

Hykleri.

Det er gjerne like greit om vi ikke vinner, med tanke på statens problemer med å finansiere strøm, mat og drivstoff til folket og bedrifter. Men i år har vi en potensiell vinnersang med, tror jeg. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev det ikke, men jeg stusset på en ting i gårdagens program, og det var presentasjonen av artistene mellom låtene. 

MGP skal være et underholdningsprogram, et musikalsk høydepunkt, og da også være et barnevennlig show med glitter og glam. En fest i beste sendetid for familien på en lørdagskveld med pizza, potetgull og noe godt i glasset, elns.

Er det da nødvendig at artistene skal rippe opp i gamle sorger og andre bekjennelser gjennom presentasjonene? 

Jone snakket om utenforskap i ungdommen.
Eline Thorp snakket om sceneskrekken som preget henne.
Atle Pettersen pratet ut om hans fraværende far i oppveksten og savn.
Brandstorp gråt over den "tøffe" tiden da hun ikke fikk opptre på ESC sist.
Skrellex snakket moren og morens betydning for han, og lot moren prate om at sønnen var homofil og hva hun tenkte om det. 
Osv.

Altså. Med all respekt. Gud så kjedelig, destruktivt og irrelevant for showet. 

Er det å ha det tøft i livet en del av deltakelsen? Er det slik at MGP handler om å ha hatt det verst? 

Endret av Bombasi
  • Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Warrior

Så ikke mgp finalen men selvfølgelig fått med meg hvem som vant og jeg er så glad for Alessandra vant, eneste sangen jeg likte og som  jeg tror har en god sjans i Eurovision🤩 men det er ikke det viktigste hvor god sjans den har. Det viktigste er at sangen er dritbra og det er den. En sang jeg har hatt på hodet og som jeg må danse til.
Flott jente med kjempebra og unik sangstemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (13 minutter siden):

Jeg skrev det ikke, men jeg stusset på en ting i gårdagens program, og det var presentasjonen av artistene mellom låtene. 

MGP skal være et underholdningsprogram, et musikalsk høydepunkt, og da også være et barnevennlig show med glitter og glam. En fest i beste sendetid for familien på en lørdagskveld med pizza, potetgull og noe godt i glasset, elns.

Er det da nødvendig at artistene skal rippe opp i gamle sorger og andre bekjennelser gjennom presentasjonene? 

Atle Pettersen brukte introduksjonen for å prate ut om hans fraværende far i oppveksten.
Brandstorp brukte introduksjonen for å grine over den "tøffe" tiden da hun ikke fikk opptre på ESC sist.
Skrellex brukte introduksjonen til å la moren prate om at sønnen var homofil og hva hun tenkte om det. 
Osv.

Er det å ha det tøft i livet en del av deltakelsen? Er det slik MGP har blitt?

Enig. Feil fokus. Traumer og depresjon. Men de ønsker sympatistemmer, vet du....

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (1 time siden):

Noen som vet hvordan de regnet poengene fra folkestemmene?

Det er egentlig ganske enkelt.

Juryen deler ut 10*(1+2+4+6+8+10+12) = 430 poeng, så seerstemmene må derfor tilsvare samme antall poeng siden det er 50/50. Man regner så om hvor mange prosent av totalstemmene hvert bidrag fikk til poeng.

Dvs. at Alessandra som fikk 129 poeng fra seerne, fikk 30 % av seerstemmene.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (19 minutter siden):

Jone snakket om utenforskap i ungdommen.
Eline Thorp snakket om sceneskrekken som preget henne.
Atle Pettersen pratet ut om hans fraværende far i oppveksten og savn.
Brandstorp gråt over den "tøffe" tiden da hun ikke fikk opptre på ESC sist.
Skrellex snakket moren og morens betydning for han, og lot moren prate om at sønnen var homofil og hva hun tenkte om det. 
Osv.

Er det å ha det tøft i livet en del av deltakelsen? Er det slik MGP har blitt?

Bringebærsyltetøy skrev (7 minutter siden):

Enig. Feil fokus. Traumer og depresjon. Men de ønsker sympatistemmer, vet du....

Enig med dere.

Tix viste vel at taktikken funker (i Norge, da, i alle fall…) så da kjører de på. Har jo ikke så mye annet å spille på…

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...