Gå til innhold

Hva ville dere gjort?? Vet ikke hva jeg skal..


Anonymbruker95

Anbefalte innlegg

Hei

Siden lille julaften ble jeg syk med omgangssyke.. Den varte til natt til 1.juledag (spyingen) og formen var slapp og dårlig i noen dager til. Ble helt bra igjen 3 juledag.

2. juledag dro familien på middag til en i familien, der har vi funnet ut nå at det var Corona smitte.. 

Veldig glad jeg ikke dro ditt, da jeg hadde det helt grusomt med spysyke og vil være frisk nå.. MEN nå kommer nyttårsaften og jeg er bedt til mine foreldre som også var på denne middagen med Corona. (5 stk, fra den middagen er hittil smittet) Det tar jo litt tid før testene kommer positivt, og jeg regner ut at rundt 2-3 januar, vil en evt, test bli positiv hos mine foreldre.

Jeg har ikke vært ute av huset å feiret noe som helst hele jula. Noe som ikke plager meg noe særlig elsker å være hjemme, introvert osv. Men selvfølgelig vært koselig å fått feiret julaften er den dagen jeg er mest trist for at jeg ikke fikk feiret. 

Men spørsmålet mitt.. Hva ville dere gjort? Dratt på besøk hos noen som mest sannsynlig er smittet av Corona (bare ikke enda??) Eller droppet den feiringen også. Jeg og kroppen min orker ikke å bli syk igjen kjenner jeg.. Men har noen foreldre som ikke er redd for smitte i det hele tatt, og sier bare at vi er friske vi så bare å komme. 

De er kanskje friske nå, men man kan jo smitte to dager før man får symptomer og det er jo for tidlig for testen å komme ut positivt..

Hater bare at det er jeg igjen som må avlyse og det virker som det er jeg som er helt hysterisk redd for smitte i den familien her.... 

Hva ville du gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal vel på jobb etter nyttår? Hva med å si du ønsker å være helt frisk for å kunne skjøtte jobben og derfor dessverre må avstå denne gangen også siden det er mye virusspredning av mange slag nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppsøker selvsagt ikke folk som sannsynligvis er smittet. Så her hadde jeg droppet feiringen. Har to venninner som ligger strak ut etter jula, etter å ha feiret med familiemedlemmer som hadde Korona. 🌲

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prioritert min egen helse. Og gitt f... i om noen kaller meg hysterisk av den grunn. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville droppet det.  Jeg er ikke typen som oppsøker sykdom (selv om det kunne vært greit å ligget hjemme og spydd når jeg skulle ha skoleeksamen😂).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville dratt så lenge de ikke har symptomer og du ikke er i risikogruppe.

Covid kommer til å være med oss lenge og jeg ønsker ikke begrense livet mitt unødvendig mye for noe jeg sikkert får snart uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg nettopp hatt corona. Sliter fortsatt med etterslepet. (Mulig det oppleves som verre for meg siden jeg er i risikogruppen.)

Hadde det vært meg, så hadde jeg pent takket nei. For å oppsøke folk som har vært i kontakt med coronasmittede, så vil jeg ikke be om trøbbel. Ville heller ikke hatt dårlig samvittighet for å bli hjemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...