Gå til innhold

Britney Spears

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
MalloryK skrev (3 timer siden):

Ojoj her er hele videoen med lyd

. Hvis dere trenger oversettelse så har noen tatt den jobben https://old.reddit.com/r/discussingbritney/comments/1tkr1wj/everything_she_said_during_her_dui_arrest_claims/

Ser at den som har oversatt, innledningsvis sier at hun lyver om ditt og datt. Det virker jo ikke som om hun lyver bevisst. Hun virker jo til å være i en tilstand der hjernen koker ihop ting hun selv tror er sant i øyeblikket. Så blir hun så redd/stressa/ukomfortabel at alt bare blir ei smørje. Hun trenger skikkelig hjelp. 

Endret av -Pusheen-
Korrigering
Skrevet (endret)

Dette er bare kjempetrist. Hvordan kan Spears ha fungert såpass normalt og godt helt frem til ca 2006-2007 hvor det plutselig bikket fullstendig over? Er det skruppelløse/pengegale agenter og alkohol/dopmisbruk som kan ha utløst en latent psykisk lidelse?

Endret av Rastebenk
  • Nyttig 3
Skrevet
Rastebenk skrev (5 minutter siden):

Hvordan kan hun ha fungert så godt helt frem til ca 2005-2006? Er det skruppelløse agenter og dopmisbruk som kan ha utløst en latent psykisk lidelse? 

Fungerte hun egentlig så godt frem til da? Tror hun har slitt med ting og traumer siden barndommen, og så har det bare blitt verre og verre. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
-Pusheen- skrev (19 timer siden):

Ser at den som har oversatt, innledningsvis sier at hun lyver om ditt og datt. Det virker jo ikke som om hun lyver bevisst. Hun virker jo til å være i en tilstand der hjernen koker ihop ting hun selv tror er sant i øyeblikket. Så blir hun så redd/stressa/ukomfortabel at alt bare blir ei smørje. Hun trenger skikkelig hjelp. 

Ja det virker som om hun mer usammenhengende rabler fordi hun ikke er helt mentalt frisk enn at hun lyver bevisst.  Jeg tror for ikke engang goddagmann økseskaft svar som I’m a dancer og this is a real car når han spør om hvor full hun selv tror hun er for å sno seg unna men heller et resultat av dårlig kognitiv og mental tilstand. 

Jeg må også si at politifolkene er veldig tålmodige med henne . Jeg  har hørt mye om fiendtlig innstilte og hardhendte politifolk i USA så bra å se at de er tålmodige og høflig mot henne. 

Endret av FruR
  • Liker 3
Skrevet
FruR skrev (9 timer siden):

Ja det virker som om hun mer usammenhengende rabler fordi hun ikke er helt mentalt frisk enn at hun lyver bevisst.  Jeg tror for ikke engang goddagmann økseskaft svar som I’m a dancer og this is a real når han spør om hvor full hun selv tror hun er for å sno seg unna men  er et resultat av dårlig kognitiv og mental tilstand. 

Jeg må også si at politifolkene er veldig tålmodige med henne . Jeg  har hørt mye om fiendtlig innstilte og hardhendte politifolk i USA så bra å se at de er tålmodige og høflig mot henne. 

Ja, synes også de var veldig tålmodig med henne. Nå kan det jo tenkes at de godt vet hvem hun er og at de derfor oppførte seg, samt at de garantert så hvor dårlig forfatning hun var i, og dermed var rolige.

Jeg så nettopp den der dokumentaren om henne og faren på HBO, og leser boken hennes nå. Det er en rekke ting som til sammen kan ha utløst alt det vi nå ser. Som f.eks påtvunget medisinbruk under formynderiet, der hun har brukt medisiner hun i utgangspunktet ikke har trengt, og så ble hun jo, hvis vi skal stole på det hun sier (og det gjør jeg), tvunget til å jobbe når hun egentlig var fullstendig utbrent og neddopet. Og barna som ble tatt ifra henne. Så da kan man jo tenke seg til hvorfor det gikk som det gikk. Har skikkelig medfølelse for henne. Jeg tror dessverre det er for sent nå til at hun noen gang kan bli normal igjen, men jeg håper hun kan bli bedre.

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
-Pusheen- skrev (21 timer siden):

Hvis man leser forbi "oversettelsen" og en del mindre hyggelige kommentarer, ser man flere diskutere et par spesifikke diagnoser og symptomer på disse. De beskriver ulike former for desorganisert tenkning og språk. Jeg vet ikke hva som gjelder i videoen/"oversettelsen". Hun selv innser ikke at det hun sier ikke gir mening for andre, mens for henne er det hun sier fullstendig logisk. Spekulasjoner om diagnoser og mental tilstand har foregått i årevis, så skal ikke bidra til det.

Registrerte også fra reddit-tråden at selv om politimannen uttalte at han luktet alkohol, hadde Spears visstnok ikke høy promille, og blodprøver viste ikke stoffer i blodet. Årevis med ekstrem berømmelse fra barndom, massiv medieforfølgelse, søvnmangel, mulig rusbruk, traumer, kontrollregime under vergemålet kan påvirke språk, impulskontroll og atferd kraftig. Jeg hørte ikke noe til fyllespråk, men helt edru var hun jo heller ikke, og sikkert stresset.

Det som er trist er hvor mentalt syk et ikon fra 2000-tallet helt tydelig er utfra hvordan hun snakker og har vært så lenge, samt at sladdermedia fortsatt benytter enhver mulighet til å bruke henne for omsetning. Det bidrar neppe positivt for hennes mentale helse.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Rastebenk skrev (21 timer siden):

Dette er bare kjempetrist. Hvordan kan Spears ha fungert såpass normalt og godt helt frem til ca 2006-2007 hvor det plutselig bikket fullstendig over? Er det skruppelløse/pengegale agenter og alkohol/dopmisbruk som kan ha utløst en latent psykisk lidelse?

Psykisk sykdom kan fint ramme i voksen alder. 

• Liker 1
Skrevet
Reverend skrev (4 timer siden):

Hvis man leser forbi "oversettelsen" og en del mindre hyggelige kommentarer, ser man flere diskutere et par spesifikke diagnoser og symptomer på disse. De beskriver ulike former for desorganisert tenkning og språk. Jeg vet ikke hva som gjelder i videoen/"oversettelsen". Hun selv innser ikke at det hun sier ikke gir mening for andre, mens for henne er det hun sier fullstendig logisk. Spekulasjoner om diagnoser og mental tilstand har foregått i årevis, så skal ikke bidra til det.

Registrerte også fra reddit-tråden at selv om politimannen uttalte at han luktet alkohol, hadde Spears visstnok ikke høy promille, og blodprøver viste ikke stoffer i blodet. Årevis med ekstrem berømmelse fra barndom, massiv medieforfølgelse, søvnmangel, mulig rusbruk, traumer, kontrollregime under vergemålet kan påvirke språk, impulskontroll og atferd kraftig. Jeg hørte ikke noe til fyllespråk, men helt edru var hun jo heller ikke, og sikkert stresset.

Det som er trist er hvor mentalt syk et ikon fra 2000-tallet helt tydelig er utfra hvordan hun snakker og har vært så lenge, samt at sladdermedia fortsatt benytter enhver mulighet til å bruke henne for omsetning. Det bidrar neppe positivt for hennes mentale helse.

Jeg leste ikke i selve tråden, skal inn å se. At den kan foreligge diagnoser, er ikke rart. At hun er traumatisert ut av en annen verden er hvert fall helt tydelig. Tror også, som du sier, at det hun sier er helt logisk for henne. Ordsalaten gir sikkert veldig mening for henne i det øyeblikket. Er det jeg mener med den tilstanden hun er i. Hjernen hennes virker helt kokt. I HBO-dokumentaren sier hun selv at hun ble tvunget til å ta litium, og i tillegg lengre enn det som er forsvarlig. Det vil nok føkke opp kjemien i hjernen hvis man går på sånne typer medikamenter, for det første uten å trenge det, og for det andre i lengre perioder enn hva som er bra. Jeg ble direkte provosert når jeg så dokumentaren. Paparazziene var så sykt pågående, også i perioder der hun var mer sårbar enn ellers. 

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...