Gå til innhold

Shabana Rehman

Babyface

Anbefalte innlegg

Baktus skrev (11 timer siden):

Merker meg at Dagbladet ikke har nevnt det med ett ord ... Definitivt årets tristeste nyhet , hun stod i mangen kamper men denne ble for tøff, håpet virkelig at hun klarte det.

Hva med krigen i Europa som pågår?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eleaelea skrev (På 30.12.2022 den 12.50):

Jeg tenker at man har lov å følge med den eller de som fanger interessen nok.  Vi som bor utenfor oslo gryta er ikke så opptatt av hvilken status alle "kjendisene" har til enhver tid. Hvem som er i vinden og er mest populær. Så ha oss unnskyldt!! Vi er ikke ufine med heller uvitende.

Jeg har aldri bod i nærheten av Oslo gryta, men jeg syntes nyheten om Sabanas død var kjempe trist. Har aldri hat noe problem med å forstå hvor viktig slike tøffe samfunnsdebattanter  er for samfunnet, jeg ser det selv her jeg sitter på landsbygda. Så ikke dra alle med i deres uvitenhet. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nettavisen.no/nyheter/shabana-rehman-far-begravelse-pa-statens-bekostning/s/5-95-829538

– Shabana var den som først turte der andre tiet, hun tok tak i betente spørsmål som negativ sosial kontroll og æresrelatert vold, og tok kampen og sto i stormen for at andre skulle få leve frie liv. Vi ønsker å hedre henne med begravelse på statens bekostning, for alt hun har betydd og bidratt med i likestillingskampen, sier kultur- og likestillingsminister Anette Trettebergstuen.

❤️❤️❤️

• Liker 6
  • Hjerte 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da absolutt ikke nok oversikt over hvor mye hun har betydd.

Ble til og med overrasket over at hun får begravelse på statens regning. Så TS er ikke alene over å ikke ha fullstendig blikk over alt hun har kjempet for! :trist:

Med dèt sagt, (og før kritikken hagler), så har hun åpenbart vært både syn og hørsel for de som har trengt en tydelig stemme og hatt behov for å bli hørt.

Hun har også ofret enormt mye og risikert enda mer! Hennes generasjon, og (mulig) verre; den over, har irritert seg blodrøde over styrken og motet. Det har til tider vært livsfarlig å være Shabana, og da tenker jeg ikke først og fremst på sykdommen.

Skulle det vært noe å kritisere rundt valget om statlig begravelse, måtte det vært i det paradoksale som ligger i at hun heller burde fått en livsforlengende medisin, når hun fremdeles var her..

Hvil i fred, Shabana :hjerte: 

Endret av Tradegy
  • Liker 10
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (20 timer siden):

Har absolutt ikke nok oversikt over hvor mye hun har betydd.

Ble litt overrasket over at hun får begravelse på statens regning, så TS er ikke alene over å ikke ha fullstendig oversikt over alt hun har kjempet for! :trist:

Med dèt sagt, (og før kritikken hagler), så har hun åpenbart vært både syn og hørsel for de som har trengt en tydelig stemme og hatt behov for å bli hørt.

Hun har nok også ofret enormt mye og risikert enda mer. Hennes generasjon, og enda verre, den over, har nok irritert seg grønne over styrken og motet. Det har til tider vært livsfarlig å være henne, og da tenker jeg ikke først og fremst på sykdommen. 

Hvil i fred, Shabana :hjerte: 

En god og riktig avgjørelse av regjeringen . 

• Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zenhouse skrev (21 timer siden):

https://www.nettavisen.no/nyheter/shabana-rehman-far-begravelse-pa-statens-bekostning/s/5-95-829538

– Shabana var den som først turte der andre tiet, hun tok tak i betente spørsmål som negativ sosial kontroll og æresrelatert vold, og tok kampen og sto i stormen for at andre skulle få leve frie liv. Vi ønsker å hedre henne med begravelse på statens bekostning, for alt hun har betydd og bidratt med i likestillingskampen, sier kultur- og likestillingsminister Anette Trettebergstuen.

❤️❤️❤️

Veldig enig i begrunnelsen for statlig påkostet begravelse. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (På 29.12.2022 den 23.54):

Handler overhode ikke om å være ufin å gjøre i det hele tatt. Jeg ble bare nysgjerrig på hva hun faktisk har holdt på med, siden det har blitt mye mediedekning. Hun har rett og slett gått under radaren min når det gjelder samfunnsengasjement, jeg har henne kun i mente som en komiker jeg ikke delte humor med pluss Mulla-løftet. Og har registrert at hun var deltager i Farmen en gang. Utover det har jeg ikke kjent til henne. 

Og nei, jeg er ikke veldig ung, men åpenbart ikke så engasjert i hennes verdensbilde.

Kondolerer til dere hun har betydd noe for. ⚘️

Hun tok imot skytset så vi andre slapp

https://www.vg.no/i/15qXMe

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler overhode ikke om å være ufin å gjøre i det hele tatt. Jeg ble bare nysgjerrig på hva hun faktisk har holdt på med, siden det har blitt mye mediedekning. Hun har rett og slett gått under radaren min når det gjelder samfunnsengasjement, jeg har henne kun i mente som en komiker jeg ikke delte humor med pluss Mulla-løftet. Og har registrert at hun var deltager i Farmen en gang. Utover det har jeg ikke kjent til henne. 

Og nei, jeg er ikke veldig ung, men åpenbart ikke så engasjert i hennes verdensbilde.

Kondolerer til dere hun har betydd noe for. 

Opprører og brobygger 

https://www.vg.no/i/pQMP1G

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer til dere hun har betydd noe for. ⚘️

Du skjønner ikke engang at du var ufin og at du bare burde google. Mullahstuntet var ikke bare humor, det var performance art og et politisk statement om at han og andre religiøse mørkemenn ikke sto over henne eller andre unge kvinner. Men det var bare noe av det hun gjorde. Poserte naken imalt norsk flagg, arrangerte markeringer, skrev kronikker osv. At hun måtte ha voldsalarm og familierestauranter ble beskutt sier noe om hvor mørke krefter hun slåss mot og hvor viktig hennes stemme var. 

Siden du er så kunnskapsløs anbefaler jeg deg å lytte til podcasten «Gnisten fra Holmlia», laget av Aftenposten, en stor norsk Oslo-basert avis.

Eller en podcast episode fra Giæver og gjengen, laget av en landsdekkende avis som heter VG. 
https://www.google.no/url?sa=t&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjL3YK6zaf8AhUNt4sKHRFUBoIQFnoECBUQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.vg.no%2Fpodkast%2Fvgtv%2Fepisode%2F254050&usg=AOvVaw0rBQMAI3tWylMZnb1vuOBw

i tillegg bør du lære deg empati og folkeskikk.

Endret av O Rakel
  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eleaelea skrev (På 30.12.2022 den 12.44):

Kremt... vi har ytringsfrihet i norge.. vi kan mene hva vi vil uten å bli bundet på hender og føtter. Eller er du i en religion så du tror du kan få kvinner til å tie?

Eh..det var ikke akkurat folkeopplysning ts drev med. Ikke misbruk ytringsfriheten som forsvar for å være lat og opptre hensynsløst. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O Rakel skrev (23 minutter siden):

Eh..det var ikke akkurat folkeopplysning ts drev med. Ikke misbruk ytringsfriheten som forsvar for å være lat og opptre hensynsløst. 

Viktigper!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eleaelea skrev (12 timer siden):

Viktigper!

Vil nå si det er den som begynner å snake om ytringsfrihet som oppfører seg som en viktigper….

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.dagbladet.no/nyheter/langet-ut-mot-avdod-rehman/7820771

Dette er selvfølgelig også en grunn til at hun bør hedres! Merkelig hvordan pakistanere som forteller om trakassering i pakistanske miljøer/familier blir utstøtt og hetset fra sitt eget miljø. Som Shabana, Noman Mobashir og Abid og Abida Raja. De er ikke så tolerante pakistanerne. 

Endret av tirben
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hottentått skrev (På 29.12.2022 den 19.44):

Hun var en kjent samfunnsdebatant. Kanskje ikke helt i din målgruppe?☺️

You dropped this: 👑

Endret av totti_1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...