Gå til innhold

Ørepropper for å sove - trange øreganger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må bruke ørepropper for å unngå å våkne av naboens lyder hele tiden, men har en utfordring med at de vanlige øreproppene gnager så mye at jeg drar de ut i søvne og får sår i øregangen.

Så jeg prøver å finne noe som er mer behagelig som samtidig er veldig effektivt. Jeg vrir meg ofte over på siden, så det vil ikke fungere med hodetelefon over hodet. 

Noen som har noen tips som har fungert?

Anonymkode: f22ce...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å dra til HøvikHørsel el.l og få ordnet med formstøpte ørepropper? Da jeg gikk på Toneheim folkehøgskole, så fikk vi ordnet med dette. Tror det koster et sted mellom 1500 og 2000 kroner, men d kan være at de har lagt på prisen nå da. Anbefales ihvertfall. 

Anonymkode: ee0af...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loop, de er rimelige, god støydemping, og kommer med ulike størrelser. Jeg har lydsensitivitet, og når jeg ikke bruker Bose bruker jeg Loop.

Anonymkode: 79ff0...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg må bruke ørepropper for å unngå å våkne av naboens lyder hele tiden, men har en utfordring med at de vanlige øreproppene gnager så mye at jeg drar de ut i søvne og får sår i øregangen.

Så jeg prøver å finne noe som er mer behagelig som samtidig er veldig effektivt. Jeg vrir meg ofte over på siden, så det vil ikke fungere med hodetelefon over hodet. 

Noen som har noen tips som har fungert?

Anonymkode: f22ce...b5b

Jeg har brukt ørepropper i snart 15 år, hver eneste natt. Jeg kjøper de på Biltema, de er best synes jeg. Jeg ruller de så hardt jeg bare klarer og dytter de inn. Det hender en gang i mellom at ene detter ut, men det merker jeg ikke før klokka ringer.  Jeg har stort sett en skorpe i øret, men det plager meg ikke lenger.

Hvor lenge har du brukt ørepropper? Jeg vil tro du venner seg til dette over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (16 minutter siden):

Jeg har brukt ørepropper i snart 15 år, hver eneste natt. Jeg kjøper de på Biltema, de er best synes jeg. Jeg ruller de så hardt jeg bare klarer og dytter de inn. Det hender en gang i mellom at ene detter ut, men det merker jeg ikke før klokka ringer.  Jeg har stort sett en skorpe i øret, men det plager meg ikke lenger.

Hvor lenge har du brukt ørepropper? Jeg vil tro du venner seg til dette over tid.

Jeg har brukt ørepropper av og på i mange år. Jeg har som sagt trange øreganger så de lager mye gnag og detter ut hver eneste natt. Jeg har sikkert vært igjennom minst 50 pakker av typen du nevner her, og de er ikke aktuelle. 

Anonymkode: f22ce...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva med å dra til HøvikHørsel el.l og få ordnet med formstøpte ørepropper? Da jeg gikk på Toneheim folkehøgskole, så fikk vi ordnet med dette. Tror det koster et sted mellom 1500 og 2000 kroner, men d kan være at de har lagt på prisen nå da. Anbefales ihvertfall. 

Anonymkode: ee0af...44d

Skal sjekkes ut, takker

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Loop, de er rimelige, god støydemping, og kommer med ulike størrelser. Jeg har lydsensitivitet, og når jeg ikke bruker Bose bruker jeg Loop.

Anonymkode: 79ff0...3e5

Er det disse du tenker på? Jeg trenger å blokkere ut lyd så mye som mulig, er mye mekanisk lyd her jeg bor (dører som slenges, tunge trinnlyd etc)

https://www.importpris.no/products/stoyreduserende-orepropper?gclid=CjwKCAiAqaWdBhAvEiwAGAQltj6kjY1EW89_nwCBZKEEI7db6ZMnl19wmfHF0xfg3YO2HCyUlKh2TxoC6hgQAvD_BwE

Anonymkode: f22ce...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker bomull. Demper ikke all lyd  men en del 

Anonymkode: 39018...0ff

Det er ikke effektivt nok

Anonymkode: f22ce...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happyears. De har 3 strl. Elsker mine. Kjøpte med 3 forskjellige strl da jeg ikke var sikker på hvilke jg burde ta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å prøve disse, siden de skal blokkere ut lyd opp til 32 db. 

Noen som har erfaring med denne typen? https://www.fruugonorge.com/oreplugger-for-a-sove-silikonstoyreduserende-oreplugg-myk-vanntett-orepropp-horselsvern-oreplugger-for-snorking-reiser-svart/p-76713972-154907258

Anonymkode: f22ce...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som egentlig er svømmepropper på apoteket eller sportsbutikk er best syns jeg. De er tynnere og mye mer tette, i gummi og ikke skumgummi. Det er også mulig å få tak i formstøpte ørepropper etter ditt øre hos en ørelege (google formstøpte ørepropper), men det koster rundt 2000 kroner 

Anonymkode: 10530...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skal sjekkes ut, takker

Er det disse du tenker på? Jeg trenger å blokkere ut lyd så mye som mulig, er mye mekanisk lyd her jeg bor (dører som slenges, tunge trinnlyd etc)

https://www.importpris.no/products/stoyreduserende-orepropper?gclid=CjwKCAiAqaWdBhAvEiwAGAQltj6kjY1EW89_nwCBZKEEI7db6ZMnl19wmfHF0xfg3YO2HCyUlKh2TxoC6hgQAvD_BwE

Anonymkode: f22ce...b5b

Aller best effekt for meg har vært Sony støydempende headset. De er egentlig til musikk men når man kun har på noisecancelling funksjonen stenger de skrik fra nabobarn og borrebråk og bilbråk ute. Ulempen er at siden det er et vanlig headset kan man kun ligge på ryggen med de, ikke på siden. Men det kan jeg uansett ikke med propper heller for syns de skjærer inn i øret da 

Anonymkode: 10530...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale «Sov i ro» som kan kjøpes fra Vitus apotekene. De er helt myke og former seg etter øregangen - er nesten tyggegummifølelse, bare mykere. Har selv så smale øreganger at propper skytes ut som prosjektiler i løpet av natten, men disse sitter veldig bra. En sekspakning holder i et par måneder, og koster en hundrelapp, sånn cirka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også formstøpte ørepropper. Investerte i de da jeg jobbet i et støyutsatt arbeidsmiljø. Bruker dem av og til for å sove gjennom nabobråk. Funker ekstremt godt. 

Anonymkode: c518f...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aller best effekt for meg har vært Sony støydempende headset. De er egentlig til musikk men når man kun har på noisecancelling funksjonen stenger de skrik fra nabobarn og borrebråk og bilbråk ute. Ulempen er at siden det er et vanlig headset kan man kun ligge på ryggen med de, ikke på siden. Men det kan jeg uansett ikke med propper heller for syns de skjærer inn i øret da 

Anonymkode: 10530...268

Hodetelefoner er som sagt uaktuelt siden jeg snur meg over på siden. Ørepropper i skumgummi er pyton for sidesoving, men har hørt at det finnes varianter som faktisk er behagelige for sidesovere også. 

Anonymkode: f22ce...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp skrev (34 minutter siden):

Kan anbefale «Sov i ro» som kan kjøpes fra Vitus apotekene. De er helt myke og former seg etter øregangen - er nesten tyggegummifølelse, bare mykere. Har selv så smale øreganger at propper skytes ut som prosjektiler i løpet av natten, men disse sitter veldig bra. En sekspakning holder i et par måneder, og koster en hundrelapp, sånn cirka. 

Har prøvd for lenge siden, likte de ikke. Kan jo prøve igjen, såklart, men husker jeg syns de var seige og fæle :ler:

Anonymkode: f22ce...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg har også formstøpte ørepropper. Investerte i de da jeg jobbet i et støyutsatt arbeidsmiljø. Bruker dem av og til for å sove gjennom nabobråk. Funker ekstremt godt. 

Anonymkode: c518f...f2d

Hm, skjønner dette er noe jeg bør vurdere. Jeg er ekstremt var for lyd pga sykdom, så kanskje jeg kan få dette dekket, evnt deler av det. 

Anonymkode: f22ce...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skal sjekkes ut, takker

Er det disse du tenker på? Jeg trenger å blokkere ut lyd så mye som mulig, er mye mekanisk lyd her jeg bor (dører som slenges, tunge trinnlyd etc)

https://www.importpris.no/products/stoyreduserende-orepropper?gclid=CjwKCAiAqaWdBhAvEiwAGAQltj6kjY1EW89_nwCBZKEEI7db6ZMnl19wmfHF0xfg3YO2HCyUlKh2TxoC6hgQAvD_BwE

Anonymkode: f22ce...b5b

Ja, men bestill rett fra siden til loop :) de som demper 27 db tar veldig mye lyd. Mekaniske lyder er nok det vanskeligste å dempe, men de er såpass rimelige at de er verd et forsøk.

Anonymkode: 79ff0...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...