Gå til innhold

Dra på nyttårsfest eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har blitt invitert av en utrolig god venninne på nyttårsfest. Ser henne utrolig sjelden, da hun bor 6t unna, men nyttårsfesten blir på hytta hennes slik at det bare er halvveis! Fikk invitasjonen for en stund siden og snakket sporenstreks, men har i senere tid funnet ut at det blir i noe større omfang enn det jeg hadde sett for meg. Jeg er egentlig ikke en festperson. Derfor er jeg utrolig usikker på om jeg skal dra... Hele opplegget stresser meg, og kombinert med at jeg ikke har noe ferie og det er ganske langt. Og det kommer mange ukjente mennesker. Blir helt stappet hus i følge henne. 

Er det frekt å 'avbestille' nå når jeg først har sagt ja? Er det noen naturlige spørsmål jeg kan spørre som kanskje gjør at det føles litt bedre ut? 

Det er dette med balanse og at man skal gå utenfor komfortsonen sin, men det er jo forskjell på det og å gjøre noe man rett og slett ikke liker...

Anonymkode: d3717...7a0

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor utrolig god venninne kan dette her egentlig være, når hun ikke engang var ærlig om hvor stor fest det skulle bli?

Vil du ikke dra så lar du være. Enkelt.

Anonymkode: d5b27...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville høflig gitt melding om at jeg ikke kommer allerede nå 😁 du ønsker å være med henne, og ikke mange andre. Du får jo ikke vært med venninna di på en sånn fest. Foreslå heller å finne på noe annet, bare dere to i løpet av vinteren og våren? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avlys det. Ingen gidder ha en person på fest, som egentlig ikke vil være der selv! Vinn-vinn for begge parter

Anonymkode: e8475...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere er gode venninner er det helt innafor å avlyse og si at det er fordi du ikke orker så mange folk og ikke er noe festperson. Det bør hun forstå som din gode venninne :)

Anonymkode: 48eb3...25b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er slik folk ender opp uten venner å ikke være med på sosiale tilstelninger over tid. 

Synes ærlig talt du skal se på dette som en mulighet å bli kjent med flere mennesker samtidig ha det koselig med veninna di. 

Anonymkode: 3990a...0ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke orker fordi det er mange folk så kan du jo bare si at du er sliten etter julen. Ikke alle trives med mange ukjente folk, og julen er i tillegg en slitsom tid for mange. 

Det er sunt å utfordre seg selv av og til altså, men rett etter jul og med 3 timer reisevei (en vei) er det kanskje et litt dårlig tidspunkt for en slik stor utfordring. 

Anonymkode: dc3ab...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er alt for tett på å avlyse. Direkte frekt. Tenk om de fleste gjør det? Er ekstremt lei av alle som tror at enhver avtale er tentativ, og "ser an om de føler for". Slike slutter i alle fall jeg å invitere - for all fremtid. 

Hvor langt det er, at du ikke har fri, at øvrige venner er ukjente for deg, og alt det der, har du visst siden du sa ja... 

Anonymkode: ac5a2...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du har fått korona, og av hensyn til venninnen din og andre deltagere, vil du ikke ta sjansen på å smitte dem med noe som kan få så alvorlige konekvenser som viruset.

Ingen kommer til å si et vondt ord om denne unnskyldningen, og alle vil respektere beslutningen din.

Anonymkode: 05a9d...dde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyttårsaften er den verste kvelden å feire på. Den tilbringes best hjemme med god mat, drikke og filmmaraton. 
 

Evt få noen få venner på besøk og ha gode samtaler. 
 

Husker da jeg var i 20-årene og feiret nyttårsaften. Det jeg gledet meg mest til var å komme meg hjem, ta på pysj og lage meg nattmat.

Anonymkode: 0bea3...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er slik folk ender opp uten venner å ikke være med på sosiale tilstelninger over tid. 

Synes ærlig talt du skal se på dette som en mulighet å bli kjent med flere mennesker samtidig ha det koselig med veninna di. 

Anonymkode: 3990a...0ab

Jeg er enig i denne!

Nå vet ikke jeg hvor gamle dere er, men nyttårsfester er vel ganske rolige fester der man sitter til bords og spiser god mat og ikke at det er dansing på bordet og hæla i taket. Jeg tror du kan få det veldig hyggelig, og ville helt klart reist!

Anonymkode: 897ed...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er slik folk ender opp uten venner å ikke være med på sosiale tilstelninger over tid. 

Synes ærlig talt du skal se på dette som en mulighet å bli kjent med flere mennesker samtidig ha det koselig med veninna di. 

Anonymkode: 3990a...0ab

Har mange venner :) Men foretrekker å ha muligheten til å kunne trekke meg tilbake.

Tenker jeg heller tar å besøker henne en helg senere på nyåret, så får vi faktisk brukt mer tid sammen.

Anonymkode: d3717...7a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Synes det er alt for tett på å avlyse. Direkte frekt. Tenk om de fleste gjør det? Er ekstremt lei av alle som tror at enhver avtale er tentativ, og "ser an om de føler for". Slike slutter i alle fall jeg å invitere - for all fremtid. 

Hvor langt det er, at du ikke har fri, at øvrige venner er ukjente for deg, og alt det der, har du visst siden du sa ja... 

Anonymkode: ac5a2...d1d

Ja, det er det jeg kjenner litt på, at tenk om de fleste gjør det? Men tenker å ta en prat med henne og ta det derifra.

Visste ikke at det skulle være en stor tilsetning når jeg sa ja, tenkte det var en litt mindre sammenkomst, men så får jeg vite at jeg kanskje ikke får sengeplass en gang, men kan sove sammen en gjeng ukjente gutter, og det er ikke aktuelt. 

Anonymkode: d3717...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er helt innafor å avlyse og at det kan være fint å være ærlig om årsaken dersom dere er nære venner. «Hei! Jeg har egentlig veldig lyst til p feire nyttårsaften med deg, men som du vet så er jeg ikke så glad i store fester. Er det greit at jeg/du heller kommer på besøk på nyåret? Håper dere får en strålende feiring!» 

 

Anonymkode: ea275...e50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Si at du har fått korona, og av hensyn til venninnen din og andre deltagere, vil du ikke ta sjansen på å smitte dem med noe som kan få så alvorlige konekvenser som viruset.

Ingen kommer til å si et vondt ord om denne unnskyldningen, og alle vil respektere beslutningen din.

Anonymkode: 05a9d...dde

Lyver du deg ofte ut av situasjoner?

FInnes det er dårligere personlig egenskap? 

Anonymkode: 3990a...0ab

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvor utrolig god venninne kan dette her egentlig være, når hun ikke engang var ærlig om hvor stor fest det skulle bli?

Vil du ikke dra så lar du være. Enkelt.

Anonymkode: d5b27...5a8

Ting kan jo endre seg etterhvert som tiden går. Skulle i utgangspunktet ha en rolig kveld i fjor med noen venninner, men endte opp med at "hele byen" kom hit. Antall gjester er jo ikke skrevet i stein, med mindre det er et bryllup ol. 

Anonymkode: e5eb5...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...