Gå til innhold

Kaster ut julepynten andre juledag!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har vi hatt det pynta siden november og er passelig leie, derfor skal vi kaste ut julepynten i morgen.

Det er vel helt greit det vel?

Anonymkode: c8bfd...01e

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke pynt så tidlig. Pynt senere og la pynten stå til 6. januar. Da er jule offisielt over...

Anonymkode: 529e5...270

  • Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke pynt så tidlig. Pynt senere og la pynten stå til 6. januar. Da er jule offisielt over...

Anonymkode: 529e5...270

*Jula

Anonymkode: 529e5...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå har vi hatt det pynta siden november og er passelig leie, derfor skal vi kaste ut julepynten i morgen.

Det er vel helt greit det vel?

Anonymkode: c8bfd...01e

Hva er det egentlig du spør om? Det finnes ikke noe julepoliti. Det er frivillig å feire jul og frivillig å pynte. Noen vil nok reagere hvis du julepynter heimen midt på sommeren, men det er ikke ulovlig.

Vi pynter (lille) julaften, så det får stå til litt utpå nyåret. Men jeg er gammel nok til å huske den gangen julen begynte på julaften, ikke sluttet.

  • Liker 34
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kast ut julepynten du når julen endelig er her. Jeg skjønner en blir lei når en har hatt pynten oppe siden november. Men nå er det romjul.

  • Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Skal du ikke ha julepynt nå som det er jul? :klo: 
Skal du pynte til påske i februar, og så pynte til 17. mai i april også da? Merkelig system du har. 

Anonymkode: 67a27...e99

Vi pynter aldri til påske. Henter inn noen bjørkekvister men pynter ikke med egg, duker, fjær, fugler eller noe annet.

Jula er over nå uansett.

Anonymkode: c8bfd...01e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne folk som kun ser fram til julaften og så erklærer jula for over så fort gavene er pakket opp har det ikke helt bra, tenker jeg da.

Anonymkode: c6f92...9f6

  • Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi pynter aldri til påske. Henter inn noen bjørkekvister men pynter ikke med egg, duker, fjær, fugler eller noe annet.

Jula er over nå uansett.

Anonymkode: c8bfd...01e

Julen er ikke over, den har jo nettopp begynt. Det er bare så vidt litt over et døgn siden julen begynte. 

Anonymkode: 67a27...e99

  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ms Baxter

2. januar tar jeg det ned, ingen røde dager igjen og hverdagen er tilbake😅

Jeg har hatt det Julepynta siden 1des. Er julemenneske og syns hele desember og førjulstiden er magisk🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derfor setter vi ikke opp så mye som en nisse før 23 desember. Trist å være SÅ lei jula det øyeblikket den starter, at man må kaste den ut før juleselskapene er over.

Anonymkode: 97e6b...3f5

  • Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som du vil, men jeg håper du ikke bor sammen med noen som liker jula. Moren min kastet ut julepynten så fort hun kunne under oppveksten min, og jeg hatet det.

Som voksen har jeg julepynt fra første desember til slutten av januar.

Anonymkode: 948b1...0ea

  • Liker 6
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Føler dette bare er et innlegg som er ment for å provosere 😅

Her er det ut med pynten like etter 1 januar. Da er det et nytt år og pynten gir liksom ikke mening å ha framme da. 

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vi pynter aldri til påske. Henter inn noen bjørkekvister men pynter ikke med egg, duker, fjær, fugler eller noe annet.

Jula er over nå uansett.

Anonymkode: c8bfd...01e

Jeg blir trist når jeg leser om folk som tar bort julepynten så tidlig som før romjula kommer. Samtidig skjønner jeg meg ikke på folk som pynter så tidlig som i slutten av november heller. Da har du deg selv å takke for at du er lei av jula før den dagen den faktisk begynner. At butikker og kjøpesentre begynner å "reklamere" for jul i oktober/november handler om å få folk til å være tidlig ute med å kjøpe julegaver, - ikke om å få folk til å pynte tidligere. Det er for dumt at folk lar seg påvirke av det, i den forstand at man begynner å pynte så tidlig hjemme selv.

Dessverre virker det som at det er flere og flere som mener at jula begynner for fullt den dagen det faktisk er adventen som begynner. Jeg tar opp julemusikken sammen med adventspynten, men alt annet som har med jul å gjøre må pent vente til lille julaften, evt dagen før. Det er jula begynner i hjemmene. Jula ringes inn julaften kl 17:00 presis. I min familie er det julemiddag julaften kl 17:00, gave-åpning, kaffe og kaker etterpå. Så er det å takke hverandre for gavene, og 1. juledag gir vi hverandre en klem og sier GOD JUL til hverandre før det etter hvert bærer til kirke, koldtbord og julefilm. Snakk om julestemning!

  • Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Vi pynter aldri til påske. Henter inn noen bjørkekvister men pynter ikke med egg, duker, fjær, fugler eller noe annet.

Jula er over nå uansett.

Anonymkode: c8bfd...01e

Så julen varer bare i 2 dager?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kratt_ said:

Føler dette bare er et innlegg som er ment for å provosere 😅

Her er det ut med pynten like etter 1 januar. Da er det et nytt år og pynten gir liksom ikke mening å ha framme da. 

At det i det hele tatt kan provosere noen er litt morsomt.

Anonymkode: 167fc...2a3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...