Gå til innhold

Hva anser du som røde flagg hos venner og bekjente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er de røde flaggene som forteller deg at her har du en person i din krets som du bør fase ut og unngå videre kontakt med?

 

Mine er:

Løgner i alle varianter, som ofte er unødvendige og malplasserte. Løgner om hva andre skal ha sagt og gjort, manipulering for å få deg til å fremstå som en idiot, svak person eller utnytte deg fordi de anser det som nyttig å ha deg på sin side.

Grovt språk inkl trusler om hva de skal gjøre med deg dersom du gjør noe og hva de vil gjøre mot andre mennesker de ikke liker, med beskrivelse av grov vold. Falske historier om hva de er utsatt for fra andre mennesker.

Bruker deg som en søppelbøtte på alle mulige måter. Sier og gjør ting som får deg til å fremstå som en idiot foran andre enda du ikke har sagt eller gjort noe på forhånd som skulle forklare denne oppførselen derfra.

Snikete måte å få deg til å gjøre ting for de mens de spiller hjelpeløse og syke. Og når du trenger hjelp så skal de bare alt mulig annet først. 

Later som om du er deres beste venn, mens de har avtaler i fleng med mange andre. Aldri deg.

 

Anonymkode: 2161f...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løgn,baksnakking, aggresjon, rusmisbruk, alkoholmisbruk 

Anonymkode: 1c7d1...f01

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som gasslighter deg. Dvs, kommer med sårende bemerkninger og kommentarer som setter deg ut og gjør deg usikker. Dersom dette er et mønster så er det det aller største røde flagget i min bok.

Folk som truer med vold har jeg ingenting med å gjøre.

Anonymkode: 89cc8...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sladring, og da gjerne av typen hvor vedkommende vrir på sannheten slik at det høres verre ut enn det er. Det blir vel litt som manipulering og er altfor dramatisk å forholde seg til. 

Anonymkode: dfad1...9dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...