Gå til innhold

Gir du tilbake når du for uventet julegave av noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går kveld og i dag har vi (jeg og mannen) fått julegave av hele 4 stk vi ikke hadde forventet gave av og heller ikke har noe å gi i retur. 

Bare lurer hva dere gjør i slike situasjoner? Prøver dere alltid å få gitt gave tilbake eller klarer dere å bare ta imot og nyte gaven?

Jeg kjenner jeg synes det er veldig hyggelig, samtidig som jeg får stikk i hjertet av å tenke på at vi ikke har gitt tilbake. Så klarer liksom ikke glede meg 100 % over det 🙈❤️💔

Anonymkode: b8665...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*får i overskriften. Skulle rette det, så klarte jeg å poste istedet😅

Anonymkode: b8665...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke på gaver som en byttehandel, men som en fin ting man gjør mot noen fordi man ønsker det.

I går var jeg i nesten samme situasjon, bare jeg var den som ga bort, til overraskelse for de som mottok. Gleden og overraskelsen var mer enn nok "gave tilbake" for min del.

Jeg gir ikke gaver for å få gave tilbake.

Anonymkode: 2ffa2...cd1

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta imot, nyt, og vis kanskje noe ekstra omtanke ovenfor disse personene en gang eller to i løpet av året som kommer!

Anonymkode: 2ffa2...cd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid noen vinflasker stående i poser, som jeg skriver navnet på mens jeg henter de 😊 men kommer an på hvem som kommer, noen ønsker jeg bare god jul til og takker.

Gir også selv til noen som ikke forventer det hvert år, og har aldri tenkt at de burde gi noe i retur.

Anonymkode: 19f2d...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. De ønsker jo ikke å få en gave noen "måtte" gi

Anonymkode: 94265...982

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ta imot, nyt, og vis kanskje noe ekstra omtanke ovenfor disse personene en gang eller to i løpet av året som kommer!

Anonymkode: 2ffa2...cd1

This! 

Anonymkode: 94265...982

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt småtteri stående om jeg skulle få noe uventet, men det skjer aldri. Jeg gir til flere som ikke gir tilbake, men som flere skriver er det ikke en byttehandel. Jeg bare liker å gi gaver. 

Anonymkode: 7fea0...162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en uventet gave av et vennepar uten mulighet for å gi noe tilbake (gaven ble levert til en annen så jeg fikk den utlevert da vi skulle åpne gaver) Synes det var veldig koselig da.

Anonymkode: 67848...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir alltid tilbake når jeg får gaver fra noen. Hadde følt meg frekk hvis ikke- mel det er meg 

Anonymkode: b7130...0c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

I går kveld og i dag har vi (jeg og mannen) fått julegave av hele 4 stk vi ikke hadde forventet gave av og heller ikke har noe å gi i retur. 

Bare lurer hva dere gjør i slike situasjoner? Prøver dere alltid å få gitt gave tilbake eller klarer dere å bare ta imot og nyte gaven?

Jeg kjenner jeg synes det er veldig hyggelig, samtidig som jeg får stikk i hjertet av å tenke på at vi ikke har gitt tilbake. Så klarer liksom ikke glede meg 100 % over det 🙈❤️💔

Anonymkode: b8665...f01

Kanskje de er sånn som meg. Jeg kjørte rundt med masse gaver natt til 24, forventer ikke noe tilbake 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har noen ferdig innpakkede vertinnegaver, typisk små konfektesker eller vin i gavepose, stående. Så om noen kommer på døra med en liten oppmerksomhet hender det jeg gir. 

Men som regel takker jeg bare, og gir ikke noe tilbake. Jeg ønsker å kutte ned antall vi gir gaver til. Og ønsker særlig ikke å etablere slike tradisjoner med venninner eller kollegaer. 

Anonymkode: e33d3...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er fint ment. Men følelsen av og ikke gi noe tilbale er ikke god. 

Anonymkode: 44c66...d83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

I går kveld og i dag har vi (jeg og mannen) fått julegave av hele 4 stk vi ikke hadde forventet gave av og heller ikke har noe å gi i retur. 

Bare lurer hva dere gjør i slike situasjoner? Prøver dere alltid å få gitt gave tilbake eller klarer dere å bare ta imot og nyte gaven?

Jeg kjenner jeg synes det er veldig hyggelig, samtidig som jeg får stikk i hjertet av å tenke på at vi ikke har gitt tilbake. Så klarer liksom ikke glede meg 100 % over det 🙈❤️💔

Anonymkode: b8665...f01

Prøv å legge det fra deg, og gled deg over at noen ville gi dere en liten oppmerksomhet.

Vi har gitt en liten uplanlagt juleoppmerksomhet til to stykker i år. 
Jeg hadde blitt lei meg hvis jeg hadde visst at de ikke klarte å glede seg over at vi tenkte på dem, og ønsket å vise det gjennom en liten oppmuntring.

(Begge har hatt en veldig tung høst og førjulstid, og vi ville bare gi dem en liten hyggelig oppmuntring, og gavene ble ikke gitt med forventning av noe tilbake)

 

Anonymkode: bbf74...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg blir veldig glad for hver gave. I blant hender det at jeg gir uventede gaver, som da ene naboen dro bilen min ut av bøen sin med traktor da glatta kom, eller en nabo av mine pleietrengende foreldre har stilt opp for de osv. Slike folk husker jeg og dukker opp med en gave og takk for sist hilsen, jeg forventer absolutt ingenting der og da. Eller jeg bare dukker opp med en hilsen fordi jeg vil , ikke for å få igjen. 

Anonymkode: 63788...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ofte å gi til noen barndomsvenner, men etter x antall år uten noen gave tilbake så tok jeg hintet å sluttet å gi.

Anonymkode: 09738...885

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg endte med å gi tilbake til naboen som vi ser hver dag, og et forholdsvis nytt vennepar vi var masse sammen med i år. To (litt perifere) venninner som kom med gave ga jeg ikke tilbake, men var veldig hyggelig av dem. Skrev takk da, og skal være mer sammen med dem neste år 🥰 Visste ikke at jeg betydde så mye for dem, så det var veldig rørende. 

Anonymkode: b8665...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...