Gå til innhold

Testet positivt på Korona for første gang


Samsung

Anbefalte innlegg

Når jeg våknet i går hadde jeg vondt i halsen og vondt i hodet. Tok en korona test siden jeg hadde flere liggende. Den slo ut med en gang med sterk strek. Almenntilstanden min var fin likevel. Hadde ikke feber. Valgte å holde meg hjemme fra jobb for å ikke smitte andre rett før jul. Hjemme jobbet jeg med forberedelser til jul. Ryddet og bar ting opp og ned trapper uten å merke at kroppen var redusert.
 

På ettermiddagen målte jeg meg på nytt bare for å se om det var noen endringer. Følte meg fortsatt fin, men da hadde jeg fått svak feber. Sov litt middag og etter det var temperaturen normal igjen uten Paracet. I dag føler jeg meg bare litt tung i hodet. Jeg har fortsatt ikke feber og har heller ikke fått andre symptomer som rennende nese og hoste. Hvor lenge bør jeg holde meg hjemme, og kan jeg feire jul med familien? Skal egentlig i julebesøk hele julen fra og med torsdag (i morgen). Jeg bor alene da jeg nylig har blitt singel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samsung skrev (14 timer siden):

Når jeg våknet i går hadde jeg vondt i halsen og vondt i hodet. Tok en korona test siden jeg hadde flere liggende. Den slo ut med en gang med sterk strek. Almenntilstanden min var fin likevel. Hadde ikke feber. Valgte å holde meg hjemme fra jobb for å ikke smitte andre rett før jul. Hjemme jobbet jeg med forberedelser til jul. Ryddet og bar ting opp og ned trapper uten å merke at kroppen var redusert.
 

På ettermiddagen målte jeg meg på nytt bare for å se om det var noen endringer. Følte meg fortsatt fin, men da hadde jeg fått svak feber. Sov litt middag og etter det var temperaturen normal igjen uten Paracet. I dag føler jeg meg bare litt tung i hodet. Jeg har fortsatt ikke feber og har heller ikke fått andre symptomer som rennende nese og hoste. Hvor lenge bør jeg holde meg hjemme, og kan jeg feire jul med familien? Skal egentlig i julebesøk hele julen fra og med torsdag (i morgen). Jeg bor alene da jeg nylig har blitt singel.

Så lenge du har hoste ville jeg holdt meg hjemme frem til julaften. Veldig kjipt for andre å bli smittet nå. Jeg ble syk bare 2 døgn etter jeg ble smittet, så inkubasjonstiden er mye kortere nå enn tidligere. Leste at noen til med blir syke bare 1 døgn etterpå. Julaften er om 3 dager og da er du i alle fall mye mindre smittsom enn nå. Man er vel mest smittsom rett før man blir syk og de første dagene. Synes ikke du skal feire julaften alene så lenge formen er god nei 😊 godt du ikke er så dårlig. Jeg lå med feber i nesten 1 uke og det tok meg nesten 3 uker å bli helt frisk. God bedring 🤗

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk munnbind om du må ut, greit og opplyse de du skal feire jul med slik at de kan ta stilling til hva de synes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er smittsom så lenge hurtigtesten er positiv, mest smittsom dag 3-6, så du får avgjøre selv hvem du ønsker å smitte. Det mest rederlige er å si ifra til de du skal være sammen med slik de kan ta en avgjørelse selv på om de vil treffe deg eller ikke.

Hadde det vært meg ville jeg ventet 10 dager før jeg i det hele tatt hadde vurdert å treffe deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sermina skrev (14 timer siden):

Du er smittsom så lenge hurtigtesten er positiv, mest smittsom dag 3-6, så du får avgjøre selv hvem du ønsker å smitte. Det mest rederlige er å si ifra til de du skal være sammen med slik de kan ta en avgjørelse selv på om de vil treffe deg eller ikke.

Hadde det vært meg ville jeg ventet 10 dager før jeg i det hele tatt hadde vurdert å treffe deg.

Før hadde vi 4 dager karantene. Skulle alle holdt seg hjemme 10 dager kunne vi lagt ned helsevesenet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (2 timer siden):

Før hadde vi 4 dager karantene. Skulle alle holdt seg hjemme 10 dager kunne vi lagt ned helsevesenet. 

De 4 dagene var ikke forankret i forskning. Det var et valg mellom smitte eller holde hjulene i gang, og politikerene valgte å holde hjulene igang. Det gjør dessverre ikke viruset mindre smittsomt. Risiko på befolkningsnivå og individnivå er forskjellig. Det mest rederlige er at TS informerer de hun har tenkt å treffe om at hun har korona slik at folk kan bestemme selv om de ønsker å utsette seg for den risikoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

For de som lurer på hvordan det gikk. Jeg hadde ikke hatt feber på 24 timer julaften. Informerte de jeg skulle besøke. Satt på et annet bord under maten for meg selv, og gikk med munnbind ellers. Gikk fint. Ikke noen som har blitt syk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...