AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #1 Del Skrevet 20. desember 2022 En person jeg en gang kjente og var veldig glad i er død. Personen slet psykisk i flere år, så er ikke så overrasket selv om h*n kun var i 20-årene. Men jeg har latt merke til at dødsannonsen til denne personen ikke står noen plass. Hverken på nettsiden til alle dødsannonser eller i lokalavisen, selv om det er en liten stund siden personen døde. Det fikk meg til å lure på hvorfor ikke alle får det? Har noen noe erfaringer med et dødsfall uten dødsannonse? Og hva var i så fall grunnen? Om du vil dele det. Anonymkode: b4258...c92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #2 Del Skrevet 20. desember 2022 Kanskje de pårørende ikke ønsket det. Om personen heller ikke hadde pårørende, så tror jeg det ikke er vanlig praksis at staten/begravelsesbyrået tar seg av dette på egenhånd Anonymkode: d07e6...fc9 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #3 Del Skrevet 20. desember 2022 Annonse må jo bestilles og betales, det er ikke noe man får. Anonymkode: eb9a0...06d 8 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #4 Del Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje de pårørende ikke ønsket det. Om personen heller ikke hadde pårørende, så tror jeg det ikke er vanlig praksis at staten/begravelsesbyrået tar seg av dette på egenhånd Anonymkode: d07e6...fc9 Jo, staten el. kommunen tar seg av dette om det ikke finnes pårørende Anonymkode: c1640...fa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neon_sun Skrevet 20. desember 2022 #5 Del Skrevet 20. desember 2022 Jeg sitter å lurer på akkurat det samme, en jeg en gang kjente døde for litt over en uke siden, den eneste grunnen til at jeg vet det er pga kjæresten la det ut 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 20. desember 2022 #6 Del Skrevet 20. desember 2022 Dødsannonse koster mange tusen kroner, ikke noe man får 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 20. desember 2022 #7 Del Skrevet 20. desember 2022 De pårørende bestemmer selv om man vil bestille en dødsannonse. Noen velger bort annonse av ulike grunner. Ofte fordi det er forholdsvis dyrt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #8 Del Skrevet 20. desember 2022 Gidavmeg skrev (46 minutter siden): Dødsannonse koster mange tusen kroner, ikke noe man får Ts her. Ja, jeg mente «hvorfor er det ikke alle som lager en dødsannonse?» Vet at det ikke kommer automatisk😅 men at det kostet mange tusen var nytt! Shit, det var dyrt for en annonse. Anonymkode: b4258...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #9 Del Skrevet 20. desember 2022 Noen ønsker ikke oppmerksomhet rundt dødsfall heller. Anonymkode: d560a...cfe 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #10 Del Skrevet 20. desember 2022 Er det lenge siden personen døde? Noen velger jo å vente med dødsannonse til etter begravelsen, for så å skrive at begravelsen har foregått i stillhet eller liknende. Anonymkode: 66002...4f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #11 Del Skrevet 20. desember 2022 52 minutter siden, Gidavmeg said: Dødsannonse koster mange tusen kroner, ikke noe man får Kanskje hvis du vil ha den i Aftenposten. Lokalavisa her ta definitivt ikke så mye. Anonymkode: c892c...6b1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 20. desember 2022 #12 Del Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): En person jeg en gang kjente og var veldig glad i er død. Personen slet psykisk i flere år, så er ikke så overrasket selv om h*n kun var i 20-årene. Men jeg har latt merke til at dødsannonsen til denne personen ikke står noen plass. Hverken på nettsiden til alle dødsannonser eller i lokalavisen, selv om det er en liten stund siden personen døde. Det fikk meg til å lure på hvorfor ikke alle får det? Har noen noe erfaringer med et dødsfall uten dødsannonse? Og hva var i så fall grunnen? Om du vil dele det. Anonymkode: b4258...c92 Noen må jo skrive og sende inn. Det går ikke automatisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #13 Del Skrevet 20. desember 2022 Min far kommer ikke til å få en dødsannonse i avisen. Hvorfor skal vi annonsere at han er død? Tåpelig tradisjon. Anonymkode: 868b4...461 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #14 Del Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min far kommer ikke til å få en dødsannonse i avisen. Hvorfor skal vi annonsere at han er død? Tåpelig tradisjon. Anonymkode: 868b4...461 Slik at gamle venner fra yngre år og bekjente kan møte opp og vise sin respekt i begravelsen? Min far i slutten av 70-årene følger med i dødsannonsene, for å se om gamle skolevenner og studievenner, tidligere arbeidskolleger etc går bort. Anonymkode: 868a3...b44 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gidavmeg Skrevet 20. desember 2022 #15 Del Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje hvis du vil ha den i Aftenposten. Lokalavisa her ta definitivt ikke så mye. Anonymkode: c892c...6b1 Lokalavisa her tok 10000kr, Aftenposten 3000kr 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #16 Del Skrevet 20. desember 2022 Gidavmeg skrev (2 minutter siden): Lokalavisa her tok 10000kr, Aftenposten 3000kr Det var mye. Tror ikke vi betalte så mye i vår lokalavis. Anonymkode: b4ee7...3dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #17 Del Skrevet 20. desember 2022 Størrelsen på dødsannonsen avgjør prisen. Da min mor døde kostet dødsannonsen 18.000, da den var veldig lang. Anonymkode: 1fc76...c9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #18 Del Skrevet 20. desember 2022 Aftenposten tok 4600 kr i fjor. Betalte 3200 kr i lokalavisa. Anonymkode: f95b8...900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 20. desember 2022 #19 Del Skrevet 20. desember 2022 Jeg har «arrangert» 2 begravelser i mitt liv, og det er ganske dyrt. Det er kiste, blomster, program, annonser, musikk, mat, gravstøtte osv. Alle pårørende må ta valg i forhold til sin økonomi. Så vidt jeg husker kom de begravelsene på mellom 60 000-80 0000. Som noen har nevnt ønsker også noen å sørge kun med de nærmeste. Det er ikke noe krav om å sette inn annonse. Man kan også eventuelt ringe rundt, om man ønsker at folk skal møte opp, men man kan også holde dødsfallet innenfor nærmeste familie til begravelsen er over, om det passer bedre for den avdøde og nærmeste familie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå