AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #1 Skrevet 20. desember 2022 Hos meg kjenner jeg på mye angst når jeg må ut å kjøre når det er snø og glatt på veiene. Har hatt 2 episoder der jeg har kjørt av veien. Jeg kjenner på angst hver gang datteren vår blir syk. Hun har vært mye syk og innlagt på sykehuset grunnet feberkramper. Å se barnet sitt bli blå og har kramper er fryktelig ubehagelig. Anonymkode: b6ced...085 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #2 Skrevet 20. desember 2022 Når jeg føler meg syk andre steder enn hjemme. Anonymkode: 5f7c0...933 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #3 Skrevet 20. desember 2022 Når jeg plutselig må snakke engelsk foran mange mennesker! 😅 Anonymkode: 5c39d...fb0 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #4 Skrevet 20. desember 2022 Jeg har alltid mye angstsymptomer, men det blir mye verre om jeg har drukket, koffein, sovet litt, spist lite eller er stresset. At noen/noe stresser meg emosjonelt og søvnmangel er nok det som gjør meg dårligst. Anonymkode: 35bac...6e8 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #5 Skrevet 20. desember 2022 Når jeg kjenner sur røyklukt. Blir dratt rett tilbake til barneårene med ignorering og misbruk... Anonymkode: 76217...36b 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #6 Skrevet 20. desember 2022 Alkohol (har derfor vært totalt avholdes i 2 år) å drikke alkohol for å døyve angst er som å helle bensin på bålet og håpe på at det slukker. Sosiale settinger som inkluderer mat Lite søvn Når folk tar meg på håret mitt Anonymkode: 077b0...5ac 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #7 Skrevet 21. desember 2022 Kjempestor angst for å gjøre feil. Gjør at alt tar mye lenger tid, og fortsatt blir det feil. Anonymkode: b240f...fcf 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #8 Skrevet 21. desember 2022 Bilkjøring, å komme for sent til noe, tanken om at noe skal skje med barna, blod, hvis jeg sover for lite blir jeg livredd for at immunforsvaret mitt skal bli dårlig, generelt redd for brann, ulykker og dødsfall. Kjenner meg urolig og anspent nesten hele tiden. Mye smerter i muskulaturen pga det. Anonymkode: aea23...3c5 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #9 Skrevet 21. desember 2022 Plystring, tung pust/pesing, folk som kommer for nærme uten at det er naturlig, dårlig ånde, høyder. Anonymkode: baafb...d28 1
Andro Skrevet 21. desember 2022 #10 Skrevet 21. desember 2022 Å miste oversikten over oppgaver jeg skal utføre, når det er så mange av dem at jeg knapt holder tritt. 1 1
Muskath Skrevet 21. desember 2022 #11 Skrevet 21. desember 2022 Å være i store folkemengder. Ikke bare store, men på kino eller teater/konserter og føle meg innestengt.Å være i heis som jeg føler oppfører seg «unormalt». 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #12 Skrevet 21. desember 2022 Jeg har emotofobi, og tror omtrent alle mine triggere er knyttet til det. Lukt av parfyme kan gi meg panikkanfall, men og angst gjennom hele dagen. Noen lukter trigger mer enn andre. Jeg blir mulig kvalm av parfyme, og tror hjernen kopler angsten inn før jeg rekker bli kvalm nå. Ellers har jeg slitt i lange perioder med en haug (alt relatert til «tenk om jeg blir dårlig»: - reiser generelt - gjøre avtaler - bli litt for mett - på det verste: ALLE avtaler, også bare et jobbmøte Ellers for mer «forståelige» ting som handler om familie osv. Anonymkode: 2075c...99e 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #13 Skrevet 21. desember 2022 Jeg får angst av alkohol dagen derpå, fylleangst kalles det vel. Selv om jeg drikker lite og har full kontroll så får jeg en ekkel følelse i kroppen dagen derpå med frynsete nerver. Det er alkoholen som gjør det, ikke ting jeg har gjort eller sagt. Anonymkode: 41a34...80d 1
Million Skrevet 21. desember 2022 #14 Skrevet 21. desember 2022 Jeg tror alt som har med min sønn å gjøre som kan være potensielt farlig for han, gir meg skikkelig angst. Husker da han fikk seg førerkortet og begynte å kjøre i jobben hver dag.... en fersking bak rattet i Oslo-trafikken? Det ga meg en del angst i starten, ja. Det var skikkelig vanskelig å la være og sende meldinger til han daglig for å spørre om han var ok osv. Jeg klarte å la det være og late som ingenting. Så han merket aldri noe. 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #15 Skrevet 21. desember 2022 Når jeg skal møte folk jeg ikke kjenner. Når jeg skal gå alene på storsenteret. Arbeidsintervju Åpne posten Gå ned trappa ute Svare i telefon Uventet besøk på døren hjemme Spørre butikkpersonal om hjelp Sitte innerst ved vindu på sete, buss, tog, fly, med ukjente mennesker ved siden av Gå på offentlig do (har tisset på meg på vei hjem fordi jeg ikke klarer gå på offentlig do) og mye mye mer. går på medisiner Anonymkode: dddb8...ce0 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #16 Skrevet 21. desember 2022 Før var det sosiale settinger med mange fremmede, typ fester. Nå er det kun kjæresten/forholdet som trigger meg. Anonymkode: d6e79...95c 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #17 Skrevet 21. desember 2022 Snakke forran masse mennekser. Min kollega som er konstant sur og tverr og baksnakker alle. Når noe blir ødelagt i hjemmet mitt, feks vannrør, da kan jeg være engstelig lenge. Anonymkode: 2b584...5fc 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #18 Skrevet 21. desember 2022 Autoritære personer, pga min oppvekst med en far som kjeftet mye. Anonymkode: 90528...15c 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #19 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Når jeg skal møte folk jeg ikke kjenner. Når jeg skal gå alene på storsenteret. Arbeidsintervju Åpne posten Gå ned trappa ute Svare i telefon Uventet besøk på døren hjemme Spørre butikkpersonal om hjelp Sitte innerst ved vindu på sete, buss, tog, fly, med ukjente mennesker ved siden av Gå på offentlig do (har tisset på meg på vei hjem fordi jeg ikke klarer gå på offentlig do) og mye mye mer. går på medisiner Anonymkode: dddb8...ce0 Høres ut som meg. Kjempeslitsomt 😢 Anonymkode: d5916...b07 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #20 Skrevet 21. desember 2022 Folkemengder.. Dvs stappfulle kjøpesentre, fulle busser/tog/t-bane, konserter, samlinger med mange mennesker. Og alt som har å gjøre med å holde presentasjon, jobbintervju etc. Anonymkode: 02138...b95 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå