Gå til innhold

Gave til avisbudet


~sikka~

Anbefalte innlegg

Har en kompis som jobber 'ræva' av seg hver eneste natt klokken 3-6 for at du skal få avisen din med 4-5deler opp til 10 etasje hver eneste dag.. så han har blitt veldig glad de siste julene når enkelte legger igjen en liten gave til han ja

:nisse:

!0 etasjer? da er det jo heis der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avisbud x

De som går med Aftenposten,adressa og har mange ruter kan tjene noe,men de som har vanlig lokalavis har lite igjen. Derfor ungdommer og pensjonister som tar det. Er bare lommepenger.

Jo, jeg skal gi noe. Ser de kommer uansett vær og vind. Ofte før brøytebilen har vert her osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid lagt ut en liten ting til avisbudet - og jeg vet mange som gjør det. Men nå bor vi på en liten plass da, så de fleste vet hvem som leverer avisa på de ulike rutene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor?

De (som andre) har jo betalt for jobben de gjør. Da er det jo mange (de aller fleste?) som burde hatt en ekstra påskjønnelse.

Bør vi ikke heller gi en gave til de som gjør en frivillig, gratis innsatst i div. sammenhenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tipse avsibudet (eller gi en gave) har jeg aldri hørt om før akkurat nå :klø: . Finner det ikke helt naturlig heller - aner jo ikke hvem det er en gang!

Men det er nå meg, da.

Nei da, det er meg også! Har aldri hørt om dette før nå, hverken i hus eller blokk. Abonerer ikke selv på avis, men hadde jeg gjort det og funnet det for godt å gi budet noe skulle det være et par "stillegående" tøfler som han kunne bruke til å løpe opp og ned trappene i når han kommer brasende inn i oppgangen kl 0530 og får det til å høres ut som om han skal rive både tak og vegger! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kålungen
Hvorfor?

De (som andre) har jo betalt for jobben de gjør. Da er det jo mange (de aller fleste?) som burde hatt en ekstra påskjønnelse.

Bør vi ikke heller gi en gave til de som gjør en frivillig, gratis innsatst i div. sammenhenger?

Enig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå abonnerer ikke jeg på noen avis, men jeg hadde nok ikke gitt noen oppmerksomhet uansett dersom jeg fortsatt var abonnent. Hvorfor: avisen kom når det passet budet, og det var en av grunnene til at jeg sa opp. Det gikk gjerne flere dager i strekk uten. Da ser jeg ingen grunn til å gi personen(e) noen gave til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå abonnerer ikke jeg på noen avis, men jeg hadde nok ikke gitt noen oppmerksomhet uansett dersom jeg fortsatt var abonnent. Hvorfor: avisen kom når det passet budet, og det var en av grunnene til at jeg sa opp. Det gikk gjerne flere dager i strekk uten. Da ser jeg ingen grunn til å gi personen(e) noen gave til jul.

Ja jeg forstår virkelig at man ikke vil gi en oppmerksomhet til bud som ikke gjør jobben sin! For all del!

Men de som faktisk gjør en god jobb da. Og sliter seg gjennom snø, is, sørpe, sterk vind, regn og gater som ikke er brøytet enda.. fortjener de virkelig ikke en liten hilsen til jul? Jeg synes i det minste det kan legges ut et lite kort med takk for at avisen blir levert hver morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at uansett hvor dritt det er å være avisbud, er det en jobb, og vedkommende får lønn. Det holder. Mange andre som kommer før avisbudet på listen min hvis jeg skulle delt ut kort til alle som kunne fortjent det, for eksempel hjelpepleiere som løper bena av seg på underbemannede sykehjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor?

De (som andre) har jo betalt for jobben de gjør. Da er det jo mange (de aller fleste?) som burde hatt en ekstra påskjønnelse.

Bør vi ikke heller gi en gave til de som gjør en frivillig, gratis innsatst i div. sammenhenger?

ENIG!

Frelsesarmeen bla står ute rundt om med grytene sine.

Avisbud er et serviceyrke som så mange andre, og de har valgt det yrke selv. Og det er flere yrkesgrupper som må ut i snø og drittvær, får ikke noe ekstra for det de heller som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gir dere til alle dersom de deler ruta eller bare den som er "heldig" og går den natten?

Hvis du er usikker så kan det kanskje lønne seg å levere det på kontoret til avisen det gjelder. De deler det sikkert på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er ufaglærte og lønn ligger opp mot 300.000. man kan ikke forvente mere som ufaglært.

Dersom det hadde vært tilfelle tror jeg taxisjåfør hadde vært et mye mer attraktivt yrke.

Ang. temaet så synes jeg heller at man kan gi en gave til veldedige organisasjoner f.eks. Frelsesarmeen slik at de som ikke har det så godt som oss også kan få litt kos i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å gi noen gave til avisbudet. Forstår ikke helt vitsen, de får lønn som andre folk. Joda, sikkert hyggelig for dem, men det er mange andre som også kunne ha fått gave fordi de gjør en bra jobb, men som ikke får det.

:enig:

Har jobbet som avisbud selv, og fikk aldri noen oppmerksomhet i forbindelse med jul. Forventet det ikke heller. Jeg hadde en jobb som jeg fikk lønn for. Hvorfor i all verden skal man begynne å gi juleoppmerksomhet til "gud og hvermann som man møter på sin vei"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...