Gå til innhold

Nyinnflyttet nabo med barn som gråter mye, gjøre noe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er godt vant med små barn, tidligere jobbet i bhg og mener naboens spedbarn gråter over snittet mye og høylytt til alle døgnets tider. Vil anta at barnet har for eksempel kolikk eller lignende.
Jeg sover selv mindre enn ønskelig grunnet dette siden det er så lytt og mye gråt på nattestid. Men bryr meg ikke om meg selv, men tenker mye på naboene. Er det innafor å tilby seg en hjelpende hånd når man ikke kjenner de? Eller kan det bare virke mer stressende for de at naboer blander seg? 

Anonymkode: 1f571...685

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva tenker du å tilby av hjelp?

Du er en fremmed, jeg hadde aldri latt en vilt fremmed blande seg inn i familien min. Var du en nabo jeg kjente, ja, helt innafor. Ukjent ny nabo- nei. 

Anonymkode: 1afbc...72a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva tenker du å tilby av hjelp?

Du er en fremmed, jeg hadde aldri latt en vilt fremmed blande seg inn i familien min. Var du en nabo jeg kjente, ja, helt innafor. Ukjent ny nabo- nei. 

Anonymkode: 1afbc...72a

Hvor har du det fra at det er nye naboer? Det er babyen som er ny. Det er lov å komme med råd uansett om man kjenner vedkommende eller ei. Dessuten er det slik at noen steder i Norge snakker alle naboene med hverandre, andre steder gjør de ikke det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Millimani skrev (3 minutter siden):

Hvor har du det fra at det er nye naboer? Det er babyen som er ny. Det er lov å komme med råd uansett om man kjenner vedkommende eller ei. Dessuten er det slik at noen steder i Norge snakker alle naboene med hverandre, andre steder gjør de ikke det. 

Nyinnflyttet nabo ifølge tittelen. 

 

TS: det er innafor å tilby en hjelpende hånd, men det et godt mulig det kan gjøre de mer stressa. De skjønner jo da hvor godt det høres over til deg, og man vil jo helst ikke plage naboen. 

Endret av nordlending
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg er godt vant med små barn, tidligere jobbet i bhg og mener naboens spedbarn gråter over snittet mye og høylytt til alle døgnets tider. Vil anta at barnet har for eksempel kolikk eller lignende.
Jeg sover selv mindre enn ønskelig grunnet dette siden det er så lytt og mye gråt på nattestid. Men bryr meg ikke om meg selv, men tenker mye på naboene. Er det innafor å tilby seg en hjelpende hånd når man ikke kjenner de? Eller kan det bare virke mer stressende for de at naboer blander seg? 

Anonymkode: 1f571...685

Herlighet for en fantastisk ide ❤️👏. Hvor var du når mine var små sier jeg bare 😂. Men tilby på en særdeles pen måte 😘

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en lasagneform eller noe? Det er mye avlastning i å slippe å planlegge og lage middag en dag.

Eller rett og slett å by på en kaffekopp? Skal man virkelig kunne hjelpe må man først bli kjent. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NiceOrNothing skrev (Akkurat nå):

Herlighet for en fantastisk ide ❤️👏. Hvor var du når mine var små sier jeg bare 😂. Men tilby på en særdeles pen måte 😘

Usikker på om jeg tør da det er rimelig sikkert de kommer til å si takk men nei takk, er også flinkere med barn enn voksne. Kjenner de jo ikke.
Men å komme med mat som foreslått over her er jo en mulighet om ikke annet.

Anonymkode: 1f571...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som hjelper dem er jo å trille babyen ute, eller passe inne.

De kjenner ikke deg, og du er helt ukjent for babyen. Så det går jo ikke dessverre. 
 

Det de muligens kunne sagt ja til er jo mer praktiske ting, men det hjelper jo ikke på søvnen din :) 

 

Anonymkode: 15903...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det eneste som hjelper dem er jo å trille babyen ute, eller passe inne.

De kjenner ikke deg, og du er helt ukjent for babyen. Så det går jo ikke dessverre. 
 

Det de muligens kunne sagt ja til er jo mer praktiske ting, men det hjelper jo ikke på søvnen din :) 

 

Anonymkode: 15903...ead

Tenkte jeg kan passe hjemme hos de eller trille en tur f.eks om de er villige, men skal jo litt til når de ikke kjenner meg. 

Anonymkode: 1f571...685

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har snakket med de og de stoler på deg, så kan du jo tilby deg å ta noen trilleturer og evt ha baby hos deg ett par timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 18.12.2022 den 21.53):

Jeg er godt vant med små barn, tidligere jobbet i bhg og mener naboens spedbarn gråter over snittet mye og høylytt til alle døgnets tider. Vil anta at barnet har for eksempel kolikk eller lignende.
Jeg sover selv mindre enn ønskelig grunnet dette siden det er så lytt og mye gråt på nattestid. Men bryr meg ikke om meg selv, men tenker mye på naboene. Er det innafor å tilby seg en hjelpende hånd når man ikke kjenner de? Eller kan det bare virke mer stressende for de at naboer blander seg? 

Anonymkode: 1f571...685

Vår unge var slik viste seg å være pga melkeallergi, kronisk kolikk som følge av kontakt med melkeproteiner før diagnose, hørte ikke og måtte ha dren i begge ører, refluks og spydde opp all mat når som helst på døgnet konstant med trussel for oppkast, redd for folk for rom for lyd (autistiske trekk) etc. Var ei tøff tid. Viste seg å være forårsaket av et genfeil som opptrer som et syndrom.

Anonymkode: 6c821...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg er godt vant med små barn, tidligere jobbet i bhg og mener naboens spedbarn gråter over snittet mye og høylytt til alle døgnets tider. Vil anta at barnet har for eksempel kolikk eller lignende.
Jeg sover selv mindre enn ønskelig grunnet dette siden det er så lytt og mye gråt på nattestid. Men bryr meg ikke om meg selv, men tenker mye på naboene. Er det innafor å tilby seg en hjelpende hånd når man ikke kjenner de? Eller kan det bare virke mer stressende for de at naboer blander seg? 

Anonymkode: 1f571...685

Selvfølgelig kan du tilby hjelp. Det setter de sikkert stor pris på. Bare gå fram på en god måte. Finn en passende anledning, kanskje mens en av dem har babyen på armen? Det går an å bli kjent, og da bli kjent med hele familien, og la de bli kjent med deg. Bor dere i tomannsbolig/rekkehus/firemannsbolig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby skrek vanvittig mye. Det viste seg å være sykdom / plager som det tok veldig lang tid å finne ut av / få hjelp med. Vi prøvde alt og var der for han 24/7, likevel hylte han.

 

Det var egentlig ikke så mye du kunne gjort for oss dessverre. 

Anonymkode: 456c7...f09

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eva-Lena skrev (2 minutter siden):

Hvis du har snakket med de og de stoler på deg, så kan du jo tilby deg å ta noen trilleturer og evt ha baby hos deg ett par timer.

Ja hvis ungen tåler trilling da, vår tålte verken å trille vogn eller kjøre bil (melkeallergi og kraftig refluks) pluss var livredd stemmer, ansikter, omgivelser, rom osv.

Anonymkode: 6c821...eb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min baby skrek vanvittig mye. Det viste seg å være sykdom / plager som det tok veldig lang tid å finne ut av / få hjelp med. Vi prøvde alt og var der for han 24/7, likevel hylte han.

 

Det var egentlig ikke så mye du kunne gjort for oss dessverre. 

Anonymkode: 456c7...f09

Eneste er litt ryddehjelp i hjemmet, noe ferdig middag, tilby å være der å bære på babyen så mor kan ta en dusj ❤️ Hilsen en mamma som også har vært der.

Anonymkode: 6c821...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Usikker på om jeg tør da det er rimelig sikkert de kommer til å si takk men nei takk, er også flinkere med barn enn voksne. Kjenner de jo ikke.
Men å komme med mat som foreslått over her er jo en mulighet om ikke annet.

Anonymkode: 1f571...685

Eller gi  en liten ting til barnet 😘. Si du syns det er hyggelig med nye naboer , samt  si at du har ledig tid innimellom , om de skulle behøve en håndstrekning / barnevakt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.12.2022 den 21.53):

Jeg er godt vant med små barn, tidligere jobbet i bhg og mener naboens spedbarn gråter over snittet mye og høylytt til alle døgnets tider. Vil anta at barnet har for eksempel kolikk eller lignende.
Jeg sover selv mindre enn ønskelig grunnet dette siden det er så lytt og mye gråt på nattestid. Men bryr meg ikke om meg selv, men tenker mye på naboene. Er det innafor å tilby seg en hjelpende hånd når man ikke kjenner de? Eller kan det bare virke mer stressende for de at naboer blander seg? 

Anonymkode: 1f571...685

Jeg tror litt empati, noen fine ord og det å si at du er der hvis du trenger de er det mest dyrebare man kan gi når noen har det slik. 

Vi hadde det slik og det var ingen som gjorde dette for oss, jeg fikk aldri sjanse å gå vekk fra krisesituasjonen og ta f.eks en oppvask, ta meg en dusj, lakkere litt negler, sette meg utenfor å bare slappe av litt.

Sånne små ting som det også kan bety uendelig mye.

For min del hadde jeg trengt en person som ville komme inn i hjemmet og bære på ungen trøste ungen mens jeg kunne bare gjøre noe i hjemmet eller dusje eller et eller annet annet bare som et avbrekk.

Mye heller enn å låne ungen med ut for det er så mye dramatikk og du er så bekymret for ungen også at du orker ikke slippe den av synet. 

Tror det betyr mye å vise at man SER og at man ER tilgjengelig. ❤️ 

Anonymkode: 6c821...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...