AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #41 Skrevet 17. desember 2022 Hadde aldri levert ungen min der😳 Hvorfor ikke bruke en vanlig barnehage? Da får barnet sosialisert seg å blitt kjent med barn som hen skal gå på skolen med, det er flere ansatte (tettere bemanning ift fravær og oppfølging), sikkerhetsmessig tryggere. Altså hva gjør hun når hun skal skifte bleie på et barn og de andre sitter å spiser? Tar hun alle barnene bort fra spisebordet og med seg på badet? Hva gjør hun når de er ute å leker, og hun må inn å skifte på en eller to barn? Er de andre da igjen uten tilsyn? Hva om det faktisk skjer noe, et barn som slår seg og behøver tilsyn, et barn som setter fast noe i halsen og behøver førstehjelp? Hva om hun selv blir syk, faller å slår seg eller lignende… 😨 Anonymkode: 19187...797
Kitty Odis Skrevet 17. desember 2022 Forfatter #42 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bra at du er fornøyd med barnehagen. Jeg ville aldri ha valgt å ha barnet mitt der. Flere grunner allerede nevnt av andre her. Det jeg kom til å tenke på er sosialisering med barn på samme alder i barnehagen. Det blir ikke all verden der. Anonymkode: 251c7...d90 Hun samarbeider med en større bhg ca. 150 meter fra sin bhg. Så barna blir kjent med andre flere barn. Jeg kan ikke skrive alt her om henne og bhg-en. Men jeg vil skrive litt her. Stesønnen min gikk i den bhg-en, og mannen min og ex-dama var kjempefornøyde. Jeg har blitt kjent med henne (bhg-læreren) og synes hun er veldig flink med barn. Hun har drevet den bhg-en over 20 år, og når jeg snakker med bekjente som har hatt barn i den er det bare positive opplevelser. Ei dame har hatt to barn i den, og minste mann skal begynne til høsten. Mannen hennes som er pensjonist lager mat helt fra bunnen til barna. Når jeg henter barnet mitt så er hun blid, mett og fornøyd. I hagen hennes er det masse bær og frukt barnet kan plukke og kose seg med. Ja, med flere grunner som har blitt nevnt skaper bekymring, men jeg har ikke blitt fortalt om negative opplevelser om den bhg-en siden hun startet den i 1991. 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #43 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hadde aldri levert ungen min der😳 Hvorfor ikke bruke en vanlig barnehage? Da får barnet sosialisert seg å blitt kjent med barn som hen skal gå på skolen med, det er flere ansatte (tettere bemanning ift fravær og oppfølging), sikkerhetsmessig tryggere. Altså hva gjør hun når hun skal skifte bleie på et barn og de andre sitter å spiser? Tar hun alle barnene bort fra spisebordet og med seg på badet? Hva gjør hun når de er ute å leker, og hun må inn å skifte på en eller to barn? Er de andre da igjen uten tilsyn? Hva om det faktisk skjer noe, et barn som slår seg og behøver tilsyn, et barn som setter fast noe i halsen og behøver førstehjelp? Hva om hun selv blir syk, faller å slår seg eller lignende… 😨 Anonymkode: 19187...797 Hva gjør du selv om ettermiddagen når dere er hjemme? Når 3-åringen og 5-åringen sitter og spiser middag, og 1-åringen må ha ny bleie? Tar du med deg alle tre på badet? Lar du de sitte uten tilsyn? Hva om 3-åringen setter fast noe i halsen mens du prøver å legge 1-åringen i vogna utenfor? Er det mulig å være så hjelpesløs? Har du barn? Ikke mer enn ett hvertfall? Anonymkode: f3aa9...5c6 1 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #44 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva gjør du selv om ettermiddagen når dere er hjemme? Når 3-åringen og 5-åringen sitter og spiser middag, og 1-åringen må ha ny bleie? Tar du med deg alle tre på badet? Lar du de sitte uten tilsyn? Hva om 3-åringen setter fast noe i halsen mens du prøver å legge 1-åringen i vogna utenfor? Er det mulig å være så hjelpesløs? Har du barn? Ikke mer enn ett hvertfall? Anonymkode: f3aa9...5c6 Jeg har jobbet i barnehage siden 2009, og ja jeg har egne barn. Man kan faktisk ikke sammenligne det. I en barnehage har du ansvar for andre sine barn, og man har lover og regler å forholde seg til, samt normer. Sikkerheten skal være på topp, og som driver kan du bli stilt til ansvar om noe skulle skje under ditt ansvar. Jeg har hatt ulykke hjemme, og den skyldfølelsen man får unner jeg ingen (for den kommer, uansett om man vet man ikke har gjort noe galt). Hadde dette skjedd med noen andre sine barn, på min vakt og under mitt ansvar pga manglende bemanning, så hadde jeg ikke klart å se de foreldrene i øynene mer… tror ikke jeg hadde fortsatte å jobbe i barnehage heller. Anonymkode: 19187...797 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå