AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #21 Skrevet 17. desember 2022 Det er ulempen med slike private løsninger. Dere kan bruke sykt barnepasser-dager (samme kvote som sykt barn-dager, så det er mildt sagt uheldig). Jeg ville søkt barnehageplass ASAP. Anonymkode: f807a...a0c
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #22 Skrevet 17. desember 2022 Kitty Odis skrev (15 minutter siden): Men det er ikke Corona så... tviler på om vi kan bruke omsorgsdager. Men jeg skal sjekke det med arbeidsgiveren. Nei, men det er 20 dager per omsorgsperson ut 2022. Så dere har 40 dager tilsammen. Har ikke noe med om noen har Corona, men det henger igjen fra da det var ekstra strengt med tanke på å være hjemme i forbindelse med Corona sykdom. Men dere bruker sykbarnepasser, og det gåt av samme kvote som sykt barn dager. Anonymkode: 53a44...b76 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #23 Skrevet 17. desember 2022 Anonym6789 skrev (2 minutter siden): Hun kan jo umulig drive en barnehage aleine. Hva når hun skal spise, på do osv? Jo, det er helt vanlig i familiebarnehager. Mange av de samarbeider da, både med andre og større barnehager. Anonymkode: 6b998...8fe 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #24 Skrevet 17. desember 2022 22 minutter siden, Kitty Odis said: Her henter jeg fra Altinn Arbeidstaker som har ett eller to barn som er 12 år eller yngre, har 20 omsorgsdager i 2022. jeg lurer på: er det ikke 10 dager begge foreldrene har omsorgsdager til sammen? Vi har ett barn. Nei, 10 dager hver og pga korona er det 20 hver Anonymkode: 14b9f...01c
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #25 Skrevet 17. desember 2022 Kitty Odis skrev (3 minutter siden): Hmm... jeg skjønner ikke så mye i loven. Men nå er det 4 barn. Mitt 2 år, 2 på 4 år og en på 3 år. Etter jul kommer en til på 5 år. Til sommeren skal en på 2 år begynne. Det er IKKE lov, og hvertfall ikke forsvarlig ! Jeg hadde ikke levert ungen min der… har selv jobbet i barnehage i flere år, og det der er faktisk noe jeg ville meldt fra om… Anonymkode: 19187...797 3
Kitty Odis Skrevet 17. desember 2022 Forfatter #26 Skrevet 17. desember 2022 Albbas skrev (1 minutt siden): Det er uavhengig av korona. I 2022 har alle 20 dager hver. Det er ikke arbeidsgiver som regulerer dette. Problemet er vel helst at styrer ikke er syk. Det er jo ikke syk barnepasser det er snakk om. Ville kontaktet kommunen, det er jo de som betaler henne tilskudd, og spurt hva som gjelder. Hun må vel strengt tatt ha en sykemelding for å ha gyldig fravær, og da er syk barnepasser innafor. Kommune og statsforvalter bør kunne svare på dette. Men jeg lurer også på hvordan hun slipper unna bemanningsnormen? Sikker på at dette faktisk er en barnehage, og ikke en dagmamma? Hun kan hente vikar når hun er syk. Men en gang hun var syk så var det under epidemien så hun kunne ikke hente noen. Det er bhg ja. Hjemme hos henne. Vi betaler 3500/mnd ink. mat. Så det jeg sa det var vanskelig for henne å hente vikar fordi det var corona den tiden.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #27 Skrevet 17. desember 2022 6 minutter siden, Albbas said: Det er uavhengig av korona. I 2022 har alle 20 dager hver. Det er ikke arbeidsgiver som regulerer dette. Problemet er vel helst at styrer ikke er syk. Det er jo ikke syk barnepasser det er snakk om. Ville kontaktet kommunen, det er jo de som betaler henne tilskudd, og spurt hva som gjelder. Hun må vel strengt tatt ha en sykemelding for å ha gyldig fravær, og da er syk barnepasser innafor. Kommune og statsforvalter bør kunne svare på dette. Men jeg lurer også på hvordan hun slipper unna bemanningsnormen? Sikker på at dette faktisk er en barnehage, og ikke en dagmamma? Det er unntak for familiebarnehager. Uten at jeg husker hva unntaket går ut på Anonymkode: 14b9f...01c 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #28 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er IKKE lov, og hvertfall ikke forsvarlig ! Jeg hadde ikke levert ungen min der… har selv jobbet i barnehage i flere år, og det der er faktisk noe jeg ville meldt fra om… Anonymkode: 19187...797 Jo det er lov Anonymkode: aa87b...997 1
Kitty Odis Skrevet 17. desember 2022 Forfatter #29 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo, det er helt vanlig i familiebarnehager. Mange av de samarbeider da, både med andre og større barnehager. Anonymkode: 6b998...8fe Hun får litt hjelp av mannen sin som er pensjonist, og hun samarbeider med en bhg i nabolaget. 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #30 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo det er lov Anonymkode: aa87b...997 Hvis det er en barnehage så må man forholde seg til bemanningsnormen🙄 Så nei, det er faktisk ikke lov. Anonymkode: 19187...797 1
Gjest Albbas Skrevet 17. desember 2022 #31 Skrevet 17. desember 2022 Jeg ville nok egentlig ikke problematisert dette overfor arbeidsgivere, men sagt at barnepasser er syk og at dere bruker omsorgsdager. Etter tre dager kan arbeidsgiver kreve dokumentasjon. Men dere bør likevel høre med kommunen hva den langsiktige løsningen er. For det første skal dere slippe å betale for disse dagene (og kommunen skal kanskje heller ikke betale tilskudd disse dagene?), og for det andre har dere store problemer om dette blir langvarig...
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #32 Skrevet 17. desember 2022 Hadde vært skeptisk til å levere barnet mitt der. Når en trenger bleie, hvor er de andre da? Hvis et barn blir syk og trenger et fang, hva gjør de andre barna da? Hvis den ansatte får et illebefinnende som å deise rett i bakken bevisstløs, hva med barna da? Hvis de sover ute og et barn er våkent, hva gjør det barnet når den ansatte må ut å hente et annet? Altså listen er lang, men du skjønner tegninga... Anonymkode: 577a3...cf8 1 1
Kitty Odis Skrevet 17. desember 2022 Forfatter #33 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er IKKE lov, og hvertfall ikke forsvarlig ! Jeg hadde ikke levert ungen min der… har selv jobbet i barnehage i flere år, og det der er faktisk noe jeg ville meldt fra om… Anonymkode: 19187...797 Jeg vet ikke mye i loven. Men hun har drevet den over 20 år. Bhg-en hennes står i listen av alle barnehager i kommunen. Hun samarbeider med en bhg i nabolaget. Det kommer også bhg-sjef (eller hva det kalles...?) fra kommunen for å observere i bhg-en. Jeg kan ikke si noe mer jeg vet. Men informasjonen jeg har skrevet er det nok bevis på at hun driver den helt lovlig.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #34 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis det er en barnehage så må man forholde seg til bemanningsnormen🙄 Så nei, det er faktisk ikke lov. Anonymkode: 19187...797 Det er lov , punktum Anonymkode: aa87b...997 2
Maskopi Skrevet 17. desember 2022 #35 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er IKKE lov, og hvertfall ikke forsvarlig ! Jeg hadde ikke levert ungen min der… har selv jobbet i barnehage i flere år, og det der er faktisk noe jeg ville meldt fra om… Anonymkode: 19187...797 I en familiebarnehage kan det være maksimalt 30 barn per barnehagelærer som gir pedagogisk veiledning. Én assistent kan ha ansvaret for inntil fem barn der flertallet av barna er over tre år. Er flertallet under tre år, må antallet reduseres. https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2005-12-16-1555 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #36 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde vært skeptisk til å levere barnet mitt der. Når en trenger bleie, hvor er de andre da? Hvis et barn blir syk og trenger et fang, hva gjør de andre barna da? Hvis den ansatte får et illebefinnende som å deise rett i bakken bevisstløs, hva med barna da? Hvis de sover ute og et barn er våkent, hva gjør det barnet når den ansatte må ut å hente et annet? Altså listen er lang, men du skjønner tegninga... Anonymkode: 577a3...cf8 Er jo det samme om barna er hjemme med én av foreldrene sine da. Kjenner flere som har 4-5 barn hver. Når mannen har reist bort med jobben, er jo mor alene med barna. Hva om en av tvillingene skal ha ny bleie? Hva om storebror er syk? Hva om mor får et illebefinnende? Hva skal søsken gjøre når mor går ut for å hente minstemann som har sovet ute i vogna? DET GÅR BRA. Anonymkode: f3aa9...5c6 3
Kitty Odis Skrevet 17. desember 2022 Forfatter #37 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hadde vært skeptisk til å levere barnet mitt der. Når en trenger bleie, hvor er de andre da? Hvis et barn blir syk og trenger et fang, hva gjør de andre barna da? Hvis den ansatte får et illebefinnende som å deise rett i bakken bevisstløs, hva med barna da? Hvis de sover ute og et barn er våkent, hva gjør det barnet når den ansatte må ut å hente et annet? Altså listen er lang, men du skjønner tegninga... Anonymkode: 577a3...cf8 Før mannen hennes ble pensjonist hadde hun sikkert en som passet på barna sammen. Nå får hun litt hjelp av mannen sin som er pensjonist.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #38 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hadde vært skeptisk til å levere barnet mitt der. Når en trenger bleie, hvor er de andre da? Hvis et barn blir syk og trenger et fang, hva gjør de andre barna da? Hvis den ansatte får et illebefinnende som å deise rett i bakken bevisstløs, hva med barna da? Hvis de sover ute og et barn er våkent, hva gjør det barnet når den ansatte må ut å hente et annet? Altså listen er lang, men du skjønner tegninga... Anonymkode: 577a3...cf8 Enig. Jeg hadde en ulykke på jobb en gang, hadde ansvar for bare 3 barn akkurat da, heldigvis var vi 2 stykker så hun andre kunne ta ansvar for barnene mens jeg var opptatt med å bli kjørt til sykehuset 🙄 har også opplevd en gang at et barn satte mat i halsen, vi måtte yte førstehjelp… er mye som kan skje… Anonymkode: 19187...797
Kitty Odis Skrevet 17. desember 2022 Forfatter #39 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er jo det samme om barna er hjemme med én av foreldrene sine da. Kjenner flere som har 4-5 barn hver. Når mannen har reist bort med jobben, er jo mor alene med barna. Hva om en av tvillingene skal ha ny bleie? Hva om storebror er syk? Hva om mor får et illebefinnende? Hva skal søsken gjøre når mor går ut for å hente minstemann som har sovet ute i vogna? DET GÅR BRA. Anonymkode: f3aa9...5c6 Jeg ser det bildet. Og ja det går 👍 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #40 Skrevet 17. desember 2022 Bra at du er fornøyd med barnehagen. Jeg ville aldri ha valgt å ha barnet mitt der. Flere grunner allerede nevnt av andre her. Det jeg kom til å tenke på er sosialisering med barn på samme alder i barnehagen. Det blir ikke all verden der. Anonymkode: 251c7...d90 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå