Gå til innhold

Hvorfor gjør han dette? Gammel eks som skryter av familieliv…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En gammel eks fra mange år tilbake.
 

Tok opp kontakten (via SoMe) med meg for årevis siden og skryter og fremhever seg og sin kone. Hvorfor gjør han det? Det er årevis siden nå. 

Han vet jeg er alene (har fått unger iløpet av årene men er nå alene og fattig. Og selvfølgelig er det ensomt til tider) og dette vet han godt. Viser meg huset sitt, oppussing, nye biler, god mat de lager seg, hyttebilder etc etc. ok, så han sender slike bilder og har et slags «vennskap». Men hvorfor skrive sånt som «hver siste fredag før jul ser vi alltid denne filmen» og sender bilde av hvor koselig det er.

Jeg svarer jaha, så fint. Han fortsetter med å fortelle at og i morgen ser vi den filmen sammen. Jeg er ikke interessert i å høre om deres juletradisjoner. Hvorfor gjør han dette? Han VET jeg syns det er kjipt å være alene, singel, ensom.  og syns sånt er kjipt å alltid få sånt gnidd inn. Hvorfor? Det føles sårt å sitte her alene og få familielivet til andre gnidd inn i trynet sånn. 
 

(Betyr ikke at jeg vil ha han, det er totalt uaktuelt selv om han gjerne vil mimre om «gamle dager», noe jeg IKKE er med på)

Hva får en gift mann, til å skryte til sine single ekser, og å sende rundt om deres private parforholdsjuletradisjoner? 

Anonymkode: e18aa...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykkedykker skrev (3 minutter siden):

Slett og block. Enkelt nok. 

 

Athena Catalina skrev (Akkurat nå):

Kutt ham helt ut. 

Men, hva er årsaken til at han holder på sånn? 

Anonymkode: e18aa...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

 

Men, hva er årsaken til at han holder på sånn? 

Anonymkode: e18aa...ada

1. Han vil gni det inn.

eller

2. Han er stolt over og glad i familien og livet sitt og liker å vise det fram til venner.

Hvorvidt han har baktanker med dette eller ikke er det bare han selv som vet (i den grad han er bevisst det). Ville du reagert om det var andre venner som sendte deg tilsvarende bilder og meldinger? I utgangspunktet høres det jo ut som den type bilder jeg (singel, barnløs, ufør) får fra venner stadig vekk uten å tillegge dem andre motiver enn at de vil dele ting de gleder seg over, så spørsmålet er også om du er ekstra ømskinnet og overtolkende fordi de kommer fra ham?

  • Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er vel sikkert stolt, da. Om du syns det er ubehagelig, så kan du bare slette han😊

Anonymkode: da2bc...fb0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som tror han er stolt, folk som virkelig har det bra, pleier de å legge ut ting på nett..? Tipper han prøver å fremstille seg og livet sitt som perfekt.

 

Han har det neppe så fint. Han hadde ikke hatt behovet for å dele ellers.

 

Også med en eks da gitt, så sært.

Anonymkode: 4cc97...fd8

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvem han skal overbevise, seg selv eller deg

Anonymkode: 87506...7cd

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør du på nytt? Du fikk mange svar sist også, hvorfor holder du kontakten med han?

Anonymkode: 297cb...b60

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

 

Men, hva er årsaken til at han holder på sånn? 

Anonymkode: e18aa...ada

Hva er årsaken til at du er så opptatt av hans årsak? Du har vel mye mer interessante personer i livet ditt å bruke energien på enn han gjøken der.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare la det gå.

Mest sannsynlig prøver han ikke å få deg på kroken igjen, hvis han ville hatt deg, hadde dere vært sammen i dag.

Anonymkode: 45b78...735

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare la det gå.

Mest sannsynlig prøver han ikke å få deg på kroken igjen, hvis han ville hatt deg, hadde dere vært sammen i dag.

Anonymkode: 45b78...735

Selvfølgelig prøver ingen av oss det, men hvorfor drive og fortelle om deres private juletradisjoner som er mellom han og kona? Jeg er jo ikke interessert i det. 

Ingen av oss vil ha hverandre, og det vet vi godt begge to. Han er langtfra min type i dag. Var egentlig ikke det den gangen vi var sammen, heller.

Anonymkode: e18aa...ada

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Selvfølgelig prøver ingen av oss det, men hvorfor drive og fortelle om deres private juletradisjoner som er mellom han og kona? Jeg er jo ikke interessert i det. 

Ingen av oss vil ha hverandre, og det vet vi godt begge to. Han er langtfra min type i dag. Var egentlig ikke det den gangen vi var sammen, heller.

Anonymkode: e18aa...ada

Du er jo interessert i det når du gidder å høre på han og attpåtil lage en tråd om det her. Hadde du ansett han som uinteressant så hadde du ikke brukt en kalori på mannen.

Han kommer til å fortsette så lenge han har en hengiven lytter i deg. Hvor lenge har du tenkt å drive på med dette?

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nymerïa skrev (41 minutter siden):

Du er jo interessert i det når du gidder å høre på han og attpåtil lage en tråd om det her. Hadde du ansett han som uinteressant så hadde du ikke brukt en kalori på mannen.

Han kommer til å fortsette så lenge han har en hengiven lytter i deg. Hvor lenge har du tenkt å drive på med dette?

Nei, må nesten le. Nei, er ikke interessert i mannen. Er mange grunner til at det ikke fungerte da vi var unge, og han er ikke min type uten at jeg skal utdype hvorfor da jeg vil få pepper for det men kan si vi har vokst fra hverandre på diverse plan… 

Anonymkode: e18aa...ada

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig prøver ingen av oss det, men hvorfor drive og fortelle om deres private juletradisjoner som er mellom han og kona? Jeg er jo ikke interessert i det. 

Ingen av oss vil ha hverandre, og det vet vi godt begge to. Han er langtfra min type i dag. Var egentlig ikke det den gangen vi var sammen, heller.

Anonymkode: e18aa...ada

Hvordan "VET" han at du "syns det er kjipt å være alene, singel, ensom." Har du fortalt han alt det, klagd til han om det?

Da kan det være at han ønsker å gni det inn at han har et familieliv, spesielt mistenker jeg det hvis det var DU som gjorde det slutt den gangen.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Men, hva er årsaken til at han holder på sånn? 

Anonymkode: e18aa...ada

Sannsynligvis fordi du såret han med å avvise han. Så nå ønsker han vise deg  hvor dum du var og hvor bra liv du kunne ha hatt om du hadde valgt han. Jeg vet ikke helt hvorfor noen menn nedpsyker kvinner på denne måten, men han trengte vel litt hevn da. 

Anonymkode: 7943a...c72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han lever et fasadeliv. Du er åpen om at ikke alt er tipp topp og da hevder han seg ovenfor deg. Han lurer både deg og seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tenker jeg at det er du som er rar.

Det er helt vanlig å vise bilder av nyoppussing, familieliv ect.

Veldig få mennesker ville reagert på det faktum at noen skal se en julefilm imorgen...

Her er det bare DU som er misunnelig, og derfor reagerer.

Du er veldig selvsentrert.

Anonymkode: 7e820...8fb

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...