Gå til innhold

Hva kjennetegner dine smarte venner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tviler. Det du har skrevet er fullt av feil. En intelligent person ville sett dette.

 

 

Anonymkode: d3203...71f

Høy iq gjør ikke så man kan alt 😂 faktisk mange med høy iq blir sett på som dum 😂 dessuten hvor mange gidder å lyve på ett anonymt forum?  Men poenget var at å være smart å kunne mye er noe forskjellig fra iq. Høy iq er får det meste å se mønstere å sette sammen alle små bitene😊 ikke det å vite mye 

Anonymkode: b33f2...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Høy iq gjør ikke så man kan alt 😂 faktisk mange med høy iq blir sett på som dum 😂 dessuten hvor mange gidder å lyve på ett anonymt forum?  Men poenget var at å være smart å kunne mye er noe forskjellig fra iq. Høy iq er får det meste å se mønstere å sette sammen alle små bitene😊 ikke det å vite mye 

Anonymkode: b33f2...012

Eh, her er det så dårlig språk at jeg begynner å lure. Hvorfor tror du at du har høy IQ?

Skriveferdigheter har i alle fall en positiv korrelasjon med IQ.

Anonymkode: 5ef78...356

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevrosererroser skrev (På 16.12.2022 den 21.13):

De fleste smarte menneskene jeg kjenner er helt forskjellige fra hverandre. Jeg kan ikke komme på særlig mange fellestrekk bortsett fra at de alle har få fordommer. Men det kan ha mer med miljø enn IQ å gjøre. Flesteparten har også interesser eller lidenskaper de pleier men ellers har de ulike bakgrunner, ulike utdanningsnivå, ulike utfordringer og styrker. Noen er lite selvhøytidelige, andre er nesten morsomt pompøse.

Jeg har bare smarte venner. Tror det er en av årsakene til at vi ble venner, og forble venner gjennom årene. 

Lite fordommer er også et trekk jeg kan trekke frem. Mye fordommer er også et gjentagende trekk ved mennesker jeg opplever som lite intelligente. Dumme mennesker liker å generalisere, for det gjør ting enklere for dem tenker jeg. 

Anonymkode: 3296c...81d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har bare smarte venner. Tror det er en av årsakene til at vi ble venner, og forble venner gjennom årene. 

Lite fordommer er også et trekk jeg kan trekke frem. Mye fordommer er også et gjentagende trekk ved mennesker jeg opplever som lite intelligente. Dumme mennesker liker å generalisere, for det gjør ting enklere for dem tenker jeg. 

Anonymkode: 3296c...81d

Her basere du IQ på et felt, ingen ting annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rolig/modne. Reflekterer. Sladrer ikke. De er noen luringer også. 🙈🥰 Jeg vet aldri hva de tenker på eller skal finne på 😂 omgjengelige. Selvstendige. Løsningsorienterte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller smarteste jeg kjenner er i god form, drikker lite til ingenting, litt reserverte, veldig lite suksess med kvinner, ofte morsomme når de er i mindre grupper med folk de kjenner, tjener bra men ikke superbra, god på å diskutere og holde samtalen saklig.  Av og til for saklig i situasjoner det ville passet bedre med litt lettere mer underholdende samtale. Få men gode venner. Nevner aldri sin intelligens og har ikke behov for å vise andre hvor smarte de er. Forklarer ting på en enkel måte med ord alle kan forstå, og forklarer uten å dømme om det er noe noen ikke forstår likevel. Kan likevel bli litt for ivrig på å vise egen kunnskap på et tema de er interessert i. 

De ville vært mer suksessfull både i jobb og kjærlighet om de kunne bytte bort litt IQ mot utseende og blitt sterkere sosialt. Har noen sånne venner og, fortsatt litt mer intelligent enn gjennomsnittet, men ikke på geni-nivå som de jeg snakket om i første avsnitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg tviler. Det du har skrevet er fullt av feil. En intelligent person ville sett dette.

 

 

Anonymkode: d3203...71f

Tenkte det samme…

Anonymkode: 8144a...660

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at smarte mennesker er interessert i å lære noe av en diskusjon. De stiller gode spørsmål og ser en sak fra flere sider. De lytter, tenker før de snakker og er ikke så bastante. Ellers tror jeg de har godt språk, er lite opptatt av sladder, leser bøker og følger med på hva som skjer i samfunnet. De setter seg ordentlig inn i en sak, i motsetning til dem som bare gjentar det de har lest i VG. 

Anonymkode: 32386...c60

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

"noen av dem eier sannheten og ser litt ned på alle som er litt mindre intelligente."

 

Anonymkode: a54dd...4bc

Dette er, for meg, tegn på lav intelligens. Men det viser jo bare problemet med hva vi indikerer som intelligens, målt i IQ.

Og apropos: Hvordan kjenner du så mange med IQ over 130, og kjenner tallet deres? Er dere alle i mensa? ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av klarinetta
Så at jeg hadde misforstått, og er intelligent nok til å fjerne det jeg skrev. 👍👍
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten de ordlegger seg på. Måten de oppfører seg på sosiale medier . De holder kortene tett til brystet. Man vet ikke hvor man har de ift politikk og vanskelige tema. De lytter mer enn de snakker . Da er høflige og korrekte.  Selv om jeg leser endel om Et emne, klarer jeg aldri å ordlegge meg på samme måte. Jeg kommer til kort rett og slett. Mulig pga tidligere liv. Har lett for å utlevere før mye og få en litt for høy temperatur i diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skoleflink = pliktoppfyllende, god utdanning, mange venner, godt likt, ikke kverulerende

Høyt intelligent = rar, tenker anerledes, fremstiller seg som mindre Intelligent, spør mye, nysgjerrig, rastløs etc

Anonymkode: 482fa...410

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste kjennetegnet er at de ikke prater om at de er smarte, det er bare en del av deres personlighet. 

Anonymkode: c0fac...a96

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...