Gå til innhold

Hva kjennetegner dine smarte venner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

De drikker ikke Pepsi Max.

Anonymkode: 0dc1b...e67

Joda. 

Anonymkode: 5229f...e75

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo alltid unntak, men de jeg kjenner som er veldig smarte, er ikke veldig sosiale og utadvendte. Ellers sliter jeg med å se noen særlige likhetstrekk, utseende har i alle fall ingenting med saken å gjøre. 

Anonymkode: a8b01...da7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det eneste generelle fellestrekket er at de stiller spørsmål og er nysgjerrige. 

Anonymkode: 12e7a...8fc

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig nok så røyker alle de smarte jeg kjenner, seg en rev innimellom😊

Anonymkode: e4cf0...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

De fleste er i stand til å reflektere og se ting fra flere synspunkt. De aller smarteste innrømmer også at de ikke nødvendigvis vet alt alltid. 

En annen ting er at de ikke er spesielt interessert i å høre eller videreformidle sladder om andre. 

Anonymkode: 3646f...c91

Hvis vi med smarte mener høy IQ passer ikke dette på mine smarte venner. Den med høyest IQ er ute av stand til kritisk tenkning, er ufattelig naiv, tror det beste om alle selv om alle indikasjoner tyder på det motsatte, og er glad i sladder, men uten å si et vondt ord om noen. Naiviteten og uviljen til å lese mellom linjene handler nok her om personlighet, og ikke fordi hun er for dum til å se sannheten.

Flere av de andre er også glade i sladder (men selvsagt ikke kun sladder, de snakker jo også om interessante ting som fysikk, biologi, naturvitenskap, politikk, etikk, eller småprat om hobbyer som håndarbeid, trening etc).

Noen av dem er djevelens advokat, noen av dem eier sannheten og ser litt ned på alle som er litt mindre intelligente.

De fleste av dem har god utdannelse og karriere, men to av dem er uføre, et par av dem driver bare med surfing, klatring, kampsport og fallskjermhopping og har ingen fast jobb, en jobber på lager og en jobber i barnehage som pedagog.

Med «smart» har jeg her lagt til grunn IQ over 130. 

 

Anonymkode: a54dd...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mest at de er kvikke til å forstå det meste. Flinke på å kommunisere, og å snakke om ting som ikke kjeder den de snakker med.  Ellers er de veldig forskjellige. Ingen av dem er ustelte, da. 

Anonymkode: 1878d...d53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-høyere utdanning. Alle har master eller doktorgrad

-Har alltid vært veldig gode på skolen, helt siden barneskolen

-Vet veldig mye

-De fleste har sarkastisk humor. De fleste er rolige og introverte. 

-Ydmyke

 

Anonymkode: 27d4f...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er vel mest at de er kvikke til å forstå det meste. Flinke på å kommunisere, og å snakke om ting som ikke kjeder den de snakker med.  Ellers er de veldig forskjellige. Ingen av dem er ustelte, da. 

Anonymkode: 1878d...d53

Er vel EQ du snakker om her. Men " smart " kan bety så mye..

Anonymkode: d5aaa...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.12.2022 den 20.49):

Fellestrekk er vel at de stort sett er ansatt i høyere stillinger i helsesektor, skole og bedriftsledelse, eller har tatt videre kurs/utdanning innen deres ellers vanlige arbeidsform. 

Utseendemessig så vet jeg ikke, for store forskjeller på mine venner til å se tydelige fellestrekk, men muligens at jeg sjelden til aldri ser dem uten at de er velstelte. 
Dvs. at de menneskene jeg har møtt som jeg gjerne anser som mindre smarte ofte har fett hår, eller en hårklipp som ikke passer dem, illeluktende klær eller klær som ikke passer fasongen deres. 

Anonymkode: a5eb3...f9b

Haha jeg har veldig høy iq og har somregel fett hår og er ikke så nøye på ting så lenge jeg holder meg i dalen 😅 de andre jeg kjenner med høy iq er helt lik, tar vare på utsende ute men er mere opptatt av kvalitet. Men ja fellestrekkene er vell at introverte,  særegne hobbyer som spill,  natur , dyr , planter. Rolige mennesker.

Anonymkode: b33f2...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er sannheten om intelligens; de fleste befinner seg på et vidt spektrum mellom "de aller dummeste" og "de aller smarteste". Det som kjennetegner de aller mest intelligente er at de i langt større grad enn gjennomsnittet kan enes med de aller dummeste.

Der de gjennomsnittlige kan tilegne seg et godt ordforråd, evnen til delvis å kunne se ting fra forskjellige sider, for så å pakke det inn i veluttalte akademiske formler, ser de aller mest intelligente at kongen ikke har klær på seg. Det samme gjør i stor grad de dummeste.

Anonymkode: 6b3ac...b38

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Haha jeg har veldig høy iq og har somregel fett hår og er ikke så nøye på ting så lenge jeg holder meg i dalen 😅 de andre jeg kjenner med høy iq er helt lik, tar vare på utsende ute men er mere opptatt av kvalitet. Men ja fellestrekkene er vell at introverte,  særegne hobbyer som spill,  natur , dyr , planter. Rolige mennesker.

Anonymkode: b33f2...012

Jeg tviler. Det du har skrevet er fullt av feil. En intelligent person ville sett dette.

 

 

Anonymkode: d3203...71f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det finnes jo alltid unntak, men de jeg kjenner som er veldig smarte, er ikke veldig sosiale og utadvendte. Ellers sliter jeg med å se noen særlige likhetstrekk, utseende har i alle fall ingenting med saken å gjøre. 

Anonymkode: a8b01...da7

Må skille mellom SQ og IQ.

Artig tråd. Liker dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/16/2022 at 8:33 PM, AnonymBruker said:

Disiplin til å gidde å lære seg noe.

Anonymkode: 49491...809

Tenker det samme. Disiplin og ønske om å løre seg noe. Det er ikke så stor forskjell på IQ mellom folk, men det er veldig stor forskjell på ønske og disiplinen til å tilegne seg kunnskap. 

Anonymkode: 36187...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Tenker det samme. Disiplin og ønske om å løre seg noe. Det er ikke så stor forskjell på IQ mellom folk, men det er veldig stor forskjell på ønske og disiplinen til å tilegne seg kunnskap. 

Anonymkode: 36187...f31

Jeg kan garantere at det er stor forskjell på IQ...

Disiplin kan erstatte mye, men man merker veldig forskjell på noen som har disiplin, og noen som tilsynelatende bare skjønner "alt".

Anonymkode: 5ef78...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker det samme. Disiplin og ønske om å løre seg noe. Det er ikke så stor forskjell på IQ mellom folk, men det er veldig stor forskjell på ønske og disiplinen til å tilegne seg kunnskap. 

Anonymkode: 36187...f31

Veldig feil

Anonymkode: b33f2...012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...