Gå til innhold

Hadde det ikke vært bedre om folk skaffet seg off Road biler i Nord-Norge istedenfor veitutbygging?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så kan bilene kjøre i terrenget og vi slipper å bruke masse penger på veiutbygging. Folk må kjøre bil i Nord. Men veiene koster penger.

Det hadde vært en billigere løsning.

Anonymkode: 6504f...699

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heller slutte å gi alt av penger til oslofolket og kun den jævla sykkelasfalten. Er det noen som fortjener å få rustet opp veiene nå så er det de små bygdene rundt om og i hele nord-Norge!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke biler er det du ser for deg trygt kan kjøre off-road om vinteren, i snø og is...? 

Anonymkode: 27c82...e40

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, er det Osloværing som prøver å komme med et "praktisk" forslag? Makan til dumskap asså! Veiene i Nord er jo allerede gjørmestier, i praksis offroad trails. Det er det folk vil bort fra. Og hva med å reise litt hurtigere enn gangfart? Det kan man vel ha forventninger om i 2022?

Anonymkode: 6a8ce...daa

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvilke biler er det du ser for deg trygt kan kjøre off-road om vinteren, i snø og is...? 

Anonymkode: 27c82...e40

Ekte firehjulstrekkere med bakkeklaring, ramme, diff-sperrer og riktige dekk trenger ikke veier.

Anonymkode: b8848...4e2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ekte firehjulstrekkere med bakkeklaring, ramme, diff-sperrer og riktige dekk trenger ikke veier.

Anonymkode: b8848...4e2

...og så viser du video av doninger som står fast på gjensnødd skogsvei, mens de bruker 3 l/mila for å leike seg i skogen. Hva i alle dager prøver du å si med dette?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse gode gamle bilene forsvinner snart fra veien med alle disse miljø fikserte politikerne penger til veiutbygging skal de alle spare på samtidig som avgiftene den veien øker 

Mitsubishi L200 

Isuzu D-Max 

Nyere Navara 

Pajero 

LandCruiser 

Landrover 

Niva 

Sikkert mange fler av disse 

Er verdens beste biler :) men noe gjør det meste for å få disse bort  :( 

Alltid spennende og kjøre forbi der batteribilene står i grøfta og jeg kjører forbi med min 4X4 2009 L200 tenker da alltid hvorfor gjør dere ikke som meg ? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvorfor skulle ikke en elbil-4×4 klare seg like greit? Siden du nevner Niva'en, her er en enklere sak, elektrifisert: 

https://spartan.mwmotors.cz/

Fordi rekkevidden er dritt når det er kaldt.

Anonymkode: 0aabc...0ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, .Fjellmannen said:

Heller slutte å gi alt av penger til oslofolket og kun den jævla sykkelasfalten. Er det noen som fortjener å få rustet opp veiene nå så er det de små bygdene rundt om og i hele nord-Norge!

Man ruster ikke opp veier etter hvor fortjent det er. Det bor knapt folk i nord og de som bor der er trygdet så veiutbygging der er bare tull. 

Anonymkode: 2f190...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Man ruster ikke opp veier etter hvor fortjent det er. Det bor knapt folk i nord og de som bor der er trygdet så veiutbygging der er bare tull. 

Jeg har lest mange generaliseringer av nordlendinger og Finnmarkinger, men DENNE tok faktisk kake. 

Fra grensen til Trøndelag og helt til Vardø er det temmelig mye økonomisk verdiskapning og MYE av dette går rett inn i statskassa. 

Er du dum, eller bare ignorant? 

Anonymkode: 9b09a...c87

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/17/2022 at 7:06 AM, AnonymBruker said:

Jeg har lest mange generaliseringer av nordlendinger og Finnmarkinger, men DENNE tok faktisk kake. 

Fra grensen til Trøndelag og helt til Vardø er det temmelig mye økonomisk verdiskapning og MYE av dette går rett inn i statskassa. 

Oioioi så sint. Det går nok bra ser du, blir nok tørrfesk til jul i år også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.12.2022 den 7.06):

Jeg bor selv i nord, og for å være helt ærlig så stemmer mye av det han sier. 

Det er en uføreepidemi blant befolkningen, enkelte bygder er mer en halvparten ufør. Har selv en nabo hvor familien har vært ufør(utenfor arbeidslivet) i 3 om ikke 4 generasjoner. Om bare en av de tre barna i siste generasjon klarer å komme seg ut av denne uføretradisjonen i familien så blir jeg overrasket. 

Og denne familien er ikke alene om å jobbe for å være ufør. Ser det hos andre i bygda også, familier som sitter på rumpa og klager over hvor vondt de har det i knærne så de kan ikke gjøre noe arbeid. Kanskje ikke så rart at de har vondt i knærne da de har hatt en bmi på over 30 siden konfirmasjon.

Så har du de familiene som sliter med "nerver" - de snakker ikke om annet enn disse "nervene" sine, er det rart barna blir påvirket til å tro at de også har "nerver" siden det ligger i familien. 

Du ser det samme mønsteret i sykemeldinger også, sykemeldingene er generelt høyere i nord sammenlignet med samme yrke i sør. F.eks. blant sykepleiere. Hvor er logikken i det? 

Når det er sagt, det er mye verdiskapning i nord, fortrinnsvis fiske og energi. I tillegg har turisme blitt en god inntektskilde. 

Skulle man sluttet å utbedre veinettet i nord så får de ikke fraktet fisken og turismen vil utebli da det ikke er veier for å komme seg fra a til å.  

Anonymkode: 73fbe...892

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bor selv i nord, og for å være helt ærlig så stemmer mye av det han sier. 

Du kan jo ikke generalisere en hel landsdel selv om det tilfeldigvis stemmer i bygda di. Jeg bor også i nord, og her er det definitivt ikke sånn. I bygda mi jobber folk til de dør.

Anonymkode: 0aabc...0ec

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.12.2022 den 6.54):

Du må være noe av det mest ignorante, fordømmende, uvitende og dummeste unnskyldning av et menneske😡

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du ser det samme mønsteret i sykemeldinger også, sykemeldingene er generelt høyere i nord sammenlignet med samme yrke i sør. F.eks. blant sykepleiere. Hvor er logikken i det? 

Mørketida vel. Fravær av sollys spiller stort inn på helsa til mange.

Anonymkode: a179e...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Anonymkode: 73fbe...892

Helt åpenbart klimatiske forhold som spiller inn, mørketid og nettopp mangelen på infrastruktur. Og da mener jeg ikke bare vei, men også idrettsplasser og -haller, og andre aktiviserende områder 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge bør gjøre som Sverige og i større grad drive en aktiv sentraliseringspolitikk. Da blir det også mer ressurser til vei, skole og helse enn om folk er bosatt overalt. Ta utgangspunkt i de stedene hvor det er industri, arbeidsplasser og byer/sentrumssteder. Selvfølgelig skal vi ha bra veier i nord også. 

Anonymkode: d7778...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...