AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #21 Skrevet 15. desember 2022 19 minutter siden, Maskinfører said: Drikke øl er ikke noe jeg forbinder med alkoholisme da snakker vi sterkere typisk 36%-40% Dette er bare tøys. Hilsen mann som har jobbet med alkoholikere. Anonymkode: 12a51...04b 2 1
Maskinfører Skrevet 15. desember 2022 #22 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): For noe tull. Anonymkode: 42b05...b97 Nei
Nowayback Skrevet 15. desember 2022 #23 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tre sixpack i uka er ingenting. Du er ikke i nærheten av å være alkoholiker. Anonymkode: 9d03a...16b Det er ganske mye, langt over grensen for anbefalt antall enheter i uka. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #24 Skrevet 15. desember 2022 Du er på vei ned en skummel vei nå. Du tror du har kontroll, men prøver du å gå uten alkohol en uke nå, så vil du kjenne at det begynner å klø etter to-tre dager. Jeg har vært der selv. Jeg satte heldigvis en stopper for det før det gikk for langt. Min far derimot, har drukket som deg i en god 20-25 år nå. Han er en skygge av seg selv. Fungerende, men mye gamlere og tregere enn han burde vært for sin alder. Alkohol bokstavelig talt krymper inn deler av hjernen. Søk gjerne opp hva langvarig alkoholbruk gjør med hjernen. Om du ikke har tenkt å kutte ned på drikkingen til bare helger eller sosiale lag, hvor lenge tenker du å fortsette og drikke flere ganger i uken? Måneder? År? Tiår? Anonymkode: 08fa5...be9 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #25 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Under Korona i Oslo ble hverdagsdrikking alene (av alkohol) normalisert for meg. Det var ofte å stå opp, hjemmekontor, drikke, sove. Det var på et nivå hvor jeg selv annerkjente at det var et problem, men det var så lite med alternativ. Når korona nå er "ferdig" og har vært det en stund, merker jeg fortsatt at litt henger igjen. Det drikkes fortsatt mer enn anbefalt, men fortsatt betydelig mindre enn før. Problemet nå er at jeg kanskje har havna på en sperre for å kutte mer, og jeg lurer oppriktig på om det egentlig er et problem med rutinen jeg har fått. Drikker omtrent tre six-pack i uka, fordelt på to ukedager og en helgedag. Ukedagene pleier å være alene etter jobb. Har lært meg å drikke 0,5 l vann for hver 1l øl, så våkner skjelden med bakrus eller andre ting som hemmer. Møter alltid på jobb dagen derpå, og drikker aldri samme dag/ i nærheten av møter/seminar osv. Jeg har sett ekte alkoholikere. Blant annet en onkel. Jeg vil ikke ende opp sånn, men jeg liker å ta noen øl etter jobb og spille ett spill. Jeg drikker sammenlignet med andre mye, men jeg er 23 og føler jeg har kontroll. Er jeg da alkoholiker for å drikke 3x øl i uka? Anonymkode: b05c8...a61 I enkelte land i Europa ville det vært helt normalt. I Norge tenker man litt for fort at det er et problem om man drikker ofte alene. Greit å dra ut men ikke sitte alene liksom? Det er en litt rar holdning. Eget selskap er sterkt undervurdert. Det sagt så er det eventuell avhengighet som er det du må se opp for. Vi er forskjellig skrudd sammen når det kommer til det. Noen ryker raskt på avhengighet, andre opplever det aldri. Og det er ikke fordi de er mentalt sterkere eller mer strukturert. De opplever det bare ikke. Det sagt så har 18 øl temmelig mange kalorier. Det ville jeg tenkt på. Anonymkode: ded2d...2b1 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #26 Skrevet 15. desember 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Under Korona i Oslo ble hverdagsdrikking alene (av alkohol) normalisert for meg. Det var ofte å stå opp, hjemmekontor, drikke, sove. Det var på et nivå hvor jeg selv annerkjente at det var et problem, men det var så lite med alternativ. Når korona nå er "ferdig" og har vært det en stund, merker jeg fortsatt at litt henger igjen. Det drikkes fortsatt mer enn anbefalt, men fortsatt betydelig mindre enn før. Problemet nå er at jeg kanskje har havna på en sperre for å kutte mer, og jeg lurer oppriktig på om det egentlig er et problem med rutinen jeg har fått. Drikker omtrent tre six-pack i uka, fordelt på to ukedager og en helgedag. Ukedagene pleier å være alene etter jobb. Har lært meg å drikke 0,5 l vann for hver 1l øl, så våkner skjelden med bakrus eller andre ting som hemmer. Møter alltid på jobb dagen derpå, og drikker aldri samme dag/ i nærheten av møter/seminar osv. Jeg har sett ekte alkoholikere. Blant annet en onkel. Jeg vil ikke ende opp sånn, men jeg liker å ta noen øl etter jobb og spille ett spill. Jeg drikker sammenlignet med andre mye, men jeg er 23 og føler jeg har kontroll. Er jeg da alkoholiker for å drikke 3x øl i uka? Anonymkode: b05c8...a61 Nei det er du ikke, du har heller ikke noe alkoholproblem som noen skriver her Anonymkode: bc5f8...c91
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #27 Skrevet 15. desember 2022 Umiddelbart så virker dette ikke ut som massivt inntak, men når du sier at du har klart å kutte ned hvor du drakk mer tidligere så tenker jeg at du faktisk har en viss kontroll. Så da klarer du å redusere ytterligere. Dersom du ikke klarer å redusere alkoholinntaket mer, for det er faktisk på et usunt nivå, vel da har du et betydelig problem. Anonymkode: 6a708...5e0 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #28 Skrevet 15. desember 2022 For meg som er mann som føler jeg drikker en del synes jeg 18 halvlitere er mye. Da måtte jeg gjort et forsøk, føler jeg. Anonymkode: 12a51...04b 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #29 Skrevet 15. desember 2022 41 minutter siden, AnonymBruker said: For meg som er mann som føler jeg drikker en del synes jeg 18 halvlitere er mye. Da måtte jeg gjort et forsøk, føler jeg. Anonymkode: 12a51...04b 18 halvlitere i uka er da ikke mye? Anonymkode: bc5f8...c91
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #30 Skrevet 15. desember 2022 Egentlig litt rart. 3* 6-pk på en helg reagerer ingen på (for en ung person), men 2 øl om dagen, det reagerer man på. 2 øl om dagen er jo faktisk lavere antall ila en uke. Når det er sagt, så er jeg like farget av det selv. Jeg syns ikke det lover bra dersom du føler at du må ha øl hver dag, eller flere ganger i uka. Anonymkode: 90597...431 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #31 Skrevet 16. desember 2022 Du er alkoholiker ja. Bare fordi det finnes verre folk, gjør deg ikke til en mindre alkoholiker. Du er narkoman om du ruser deg 4 dager i uka, selv om andre gjør det 7. Skjerp deg. Slutt idag. Anonymkode: 01364...504 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #32 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 18 halvlitere i uka er da ikke mye? Anonymkode: bc5f8...c91 Det er sykt mye alkohol jo. Drikke gift på den måten..... Anonymkode: 01364...504 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #33 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Under Korona i Oslo ble hverdagsdrikking alene (av alkohol) normalisert for meg. Det var ofte å stå opp, hjemmekontor, drikke, sove. Det var på et nivå hvor jeg selv annerkjente at det var et problem, men det var så lite med alternativ. Når korona nå er "ferdig" og har vært det en stund, merker jeg fortsatt at litt henger igjen. Det drikkes fortsatt mer enn anbefalt, men fortsatt betydelig mindre enn før. Problemet nå er at jeg kanskje har havna på en sperre for å kutte mer, og jeg lurer oppriktig på om det egentlig er et problem med rutinen jeg har fått. Drikker omtrent tre six-pack i uka, fordelt på to ukedager og en helgedag. Ukedagene pleier å være alene etter jobb. Har lært meg å drikke 0,5 l vann for hver 1l øl, så våkner skjelden med bakrus eller andre ting som hemmer. Møter alltid på jobb dagen derpå, og drikker aldri samme dag/ i nærheten av møter/seminar osv. Jeg har sett ekte alkoholikere. Blant annet en onkel. Jeg vil ikke ende opp sånn, men jeg liker å ta noen øl etter jobb og spille ett spill. Jeg drikker sammenlignet med andre mye, men jeg er 23 og føler jeg har kontroll. Er jeg da alkoholiker for å drikke 3x øl i uka? Anonymkode: b05c8...a61 Ja du er alkoholiker. Ikke alle ligger i rennesteinen for å sdet sånn. Du går under funksjonell alkoholiker. Du føler du har kontroll. Eh det sier alle alkoholikere, men de har ikke det. Og dessuten så er ikke du den som skal bedømme det heller. Da inntaket ditt kan påvirke negativt nære relasjoner. Hilsen ei oppvokst i funksjonelt alkoholiker hjem, og med traumer 30år etter jeg flyttet hjemmefra. Hadde kontroll alkoholikere i hjemmet vårt også Anonymkode: 43f6e...b46 7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #34 Skrevet 16. desember 2022 For meg føler jeg det handler om du MÅ ha den alkoholen eller ei, klarer du feks å gå et par uker uten? Dersom svaret er nei, så ja da er du alkoholiker. Normalt på den alderen å drikke mye, har selv alltid likt å ta meg en dram eller to når jeg gamer, ble litt mye festing osv. Men om du ikke klarer å stå over, og føler du må ha alkohol for å spille feks, da går det over til det problem. Anonymkode: 9d06e...5b8 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #35 Skrevet 16. desember 2022 Maskinfører skrev (10 timer siden): Drikke øl er ikke noe jeg forbinder med alkoholisme da snakker vi sterkere typisk 36%-40% Du drikker mye øl selv du tenker jeg... Anonymkode: f9652...84c 4
Purple_Pixiedust Skrevet 16. desember 2022 #36 Skrevet 16. desember 2022 Maskinfører skrev (11 timer siden): Drikke øl er ikke noe jeg forbinder med alkoholisme da snakker vi sterkere typisk 36%-40% Ja for din synsing er fasiten? Jeg tror nok ikke du ville få diagnosen alkoholisme TS, men det kan fort utvikle seg dit og det bør du ta på alvor. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #37 Skrevet 16. desember 2022 Maskinfører skrev (10 timer siden): Nei Jo det er tull! Alkoholiker med 2 flasker vin mer eller mindre hver dag her. Svært sjeldent jeg drakk sterkere. Man kan være alkoholiker uansett hva type eller hvir sterkt man drikker Anonymkode: bb53d...138 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #38 Skrevet 16. desember 2022 Nei, jeg synes ikke du er alkoholiker. For meg så handler det om at man ikke klarer seg uten alkohol. man MÅ drikke alkohol. Jeg er som deg, drikker en øl etter jobb med mat eller under spilling - ikke har jeg barn, ei heller bil. Jeg har ingen ansvar etter endt arbeidsdag. Anonymkode: c349d...4ee
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #39 Skrevet 16. desember 2022 Jeg ville gjort en innsats i å kutte iallfall, om jeg var deg. 23 år er ganske ungt for å begynne å drikke sånne mengder fast alene, for etterhvert må jo mengden økes for å få samme effekt. Anonymkode: 092cb...597 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #40 Skrevet 16. desember 2022 Maskinfører skrev (11 timer siden): Drikke øl er ikke noe jeg forbinder med alkoholisme da snakker vi sterkere typisk 36%-40% Uvitenhet. Min far er alkoholiker, det er litervis med øl og vin. Aldri sprit. Anonymkode: c0f15...64d 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå