Gå til innhold

Liker dere andres barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trives godt rundt barn, men kunne ikke jobbet i barnehage feks. Jeg har to barn selv med mange venner. Flotte barn alle sammen, godt oppdratt. Kan fint ha 5-8 barn her etter barnehage og skole.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (2 minutter siden):

Det der er jeg ikke så sikker på. Mennesker er flokkdyr, og fra menneskets begynnelse var det vanlig å leve i flokker/stammer, ikke i kjernefamilier. Det var vanlig å ta seg av andre unger enn kun dem man hadde født selv. Rent biologisk så er det jo en fordel om det er noen andre unger der som dine egne kan pare seg med i framtida :P 

Vil tro kvinnene hadde nok med sine egne barn, men mennene derimot bør være programmert til å like alle barn, de kan jo aldri vite helt sikkert. Og i eldgamle samfunn gikk slektslinjene fra mor til barn og det var ikke viktig med rettmessig farsskap. Ikke brydde de seg heller, faren var mannen kvinnen valgte der og da.

Anonymkode: cc2f6...e43

Skrevet

Nei.

Anonymkode: 700d2...f4e

Skrevet

Har ikke barn selv, men bryr meg om barna til dem som står meg nær.  Barn generelt "liker" jeg litt mer enn andre ukjente voksne, fordi dem er så forsvarsløse. 

Skrevet

Ja, alltid vært glad i babyer/barn.

Men jeg måtte bli forelder selv for å få skikkelig sansen for eldre barn og, trengte litt trening i «kommunikasjonen». 

Har nok lettere for å like en 1åring eller 5åring enn en voksen 😅

Tror bare jeg har et veldig omsorgsgen eller noe. Ikke spesielt praktisk i form av å passe som forelder til svær ungeflokk (grøss!), men mer sånn beskytterinstinkt. 

Skrevet

Jeg liker to av mine barns venner; 9 åringens bestekompis fordi han er bare snill og blid og høflig, og ikke minst alltid snill mot sønnen min. Og tenåringens bestevenninne fordi hun sier faktisk hei når hun kommer innom, og hun er trivelig og kan slå av en prat med meg iblant 😜

Ellers syns jeg de fleste andre barn bare er travle.... 

Hadde f.eks. én som kom på besøk her og begynte å klatre inn i vaskemaskina 😂 

Og jeg fordrar ikke barn som aldri sier takk eller svarer når jeg snakker til de...og det er mange av de syns jeg!

Anonymkode: f357d...43e

Skrevet
fru Alving skrev (20 timer siden):

Jeg er delt. Synes det er interessant å snakke om andres barn hvis jeg kan bidra med synspunkt. Jeg synes for eksempel at det er greit om folk lufter bekymringer og utfordringer ved egne barn, da kan jeg komme med tanker og innspill og føler jeg bidrar.

Det jeg ikke synes noe om er de som skryter (mye) og forteller at lille skatten gjorde dette i dag og det i går og sa ditt og datt. Interesserer meg ikke.

Ting som handler om barn, som skole, fritid og samfunnsmessige ting synes jeg det er gøy å diskutere.

Jeg synes og det er deilig å møte venner uten barn, og hvis vi har med barna så synes jeg det er deilig at de aktiviserer hverandre og ikke henger rundt oss voksne🤣

så sympatisk du er da, som liker å høre på når andre har problemer med barna, men når de vil fortelle noe koselig, så er du uinteressert...

Skrevet

Er sykt kjedelig med konstante oppdateringer om barn på Facebook ,instagram etc. Synes også dette er et overtramp når det kommer til barnas privatliv, samt at pedofile får jo lettere tilgang og vet mer om barnet deres.

De aller fleste bryr seg ikke..

Anonymkode: 7e908...9b6

• Liker 1
Skrevet
Hundejente skrev (4 timer siden):

så sympatisk du er da, som liker å høre på når andre har problemer med barna, men når de vil fortelle noe koselig, så er du uinteressert...

Nå er det kanskje ikke helt sånn. Jeg liker å diskutere og snakke om ting og at samtalen går begge veier. 

Skrevet
Sursøtsaus skrev (På 15.12.2022 den 19.49):

Har hørt mange foreldre si at de liker sine barn men ikke andres. Et eksempel er at en venninne av meg synes det er kjempegøy å dele oppdateringer av eget barn. Snakke om utvikling, dele bilder når vi møtes, og generelt snakker en del om ungen sin. Men hun synes det er dørgende kjedelig å høre om andres barn. Er dette en greie? Jeg synes det viser litt mangel på selvinnsikt.

Etter jeg selv fikk barn så liker jeg andres sitt barn. Men har jo ingen interesse av at jeg og venninner skal sitte og bare prate om barn.  

Anonymkode: 552c3...fcf

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er sykt kjedelig med konstante oppdateringer om barn på Facebook ,instagram etc. Synes også dette er et overtramp når det kommer til barnas privatliv, samt at pedofile får jo lettere tilgang og vet mer om barnet deres.

De aller fleste bryr seg ikke..

Anonymkode: 7e908...9b6

Enig. Vi burde få en strengt lovverkt angående bilde deling av barn under 16år. Typ 30K i bot pr bilde. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...