missLynch Skrevet 16. desember 2022 #41 Skrevet 16. desember 2022 Elsker bestevennene til barna mine. Har blitt glad i de etter å ha hatt de såpass mye i huset, på overnatting osv. Misliker mest foreldre som spammer insta og facebook med sine barn daglig, at det går an å i det hele tatt tenke at alle skal synes dette er interessant?? 😱😂 Og det får meg nesten til å mislike barna fordi jeg er så lei av å se de hver gang jeg åpner sosiale media…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #42 Skrevet 16. desember 2022 Jeg liker alle barn i alle aldre som viser empati! Barn og voksne med lite av det misliker jeg sterkt. Anonymkode: 9afc4...5a2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #43 Skrevet 16. desember 2022 Jeg liker noen, og andre ikke. Akkurat som med voksne. Anonymkode: df8e4...d3b
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #44 Skrevet 16. desember 2022 Hva har selvinnsikt med å ikke like andres barn å gjøre...? Jeg liker ikke andres barn. Jeg har altså selvinnsikt: jeg VET at jeg ikke liker andres barn.. Jeg har aldri likt barn. Jeg kommer fra en hel røys med forfedre/mødre som heller ikke liker andres barn. Min mor liker ikke barn generelt. Min søster liker ikke barn (og har likevel tre selv). Min mormor likte ikke barn. Osv. Det er ganske så vanlig. Biologisk drift gjør at vi elsker egne barn - men vi er ikke på noe som helst vis programmert til å like andres barn. Anonymkode: 1d08c...3a3 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #45 Skrevet 16. desember 2022 liker ban veldig godt, med noen få unntak. Anonymkode: ec5dd...e8a
Pinner Skrevet 16. desember 2022 #46 Skrevet 16. desember 2022 (endret) Jeg er mest opptatt av eget, og det er ikke så rart. Masse hormoner osv involvert der… Men jeg ble mer åpen for andres etter at jeg selv fikk barn. Jeg elsker dem ikke på samme måte som mitt eget, men jeg er absolutt mer opptatt av de nå. Jeg var ikke opptatt av barn i det heletatt barn før jeg fikk barn selv🙃 Endret 16. desember 2022 av Pinner
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #47 Skrevet 16. desember 2022 Jeg liker en av mine 13 søskenbarn, han er forfriskende velreflektert, omtenksom, har en helt egen ro over seg som ingen andre jeg vet om som er under 6 år. Det er faktisk en glede å ha han rundt seg. Jeg har generelt lite til overs for barn og synes de stort sett er kjedelig og/eller irriterende. Anonymkode: 29d96...3f1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #48 Skrevet 16. desember 2022 Jeg liker andres barn, mannen gjør hovedsakelig ikke det. Men jeg synes andres barn kan være forferdelig slitsomme å ha ansvar for når de er med hjem, rett og slett fordi de har helt andre grenser enn våre barn. Jeg orker ikke sutrete seksåringer f.eks, eller skolebarn som nekter å gjøre som jeg sier. Vi blir ekstra glade i våre egne barn når vi har hatt besøk av noen andres 😄 Anonymkode: 44a5c...e0a
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #49 Skrevet 16. desember 2022 Vanskelig med adhd-aktige barn som ikke hører etter og tar beskjed. De er det vanskelige å like. Anonymkode: 8a905...836
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #50 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Er nok mer opptatt av mine egne barn, framfor andres ja... Anonymkode: 2097a...c06 Forskjell på å være opptatt av egne barn og å mislike andre barn. AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg liker jo andres unger, men ikke sånn at jeg uten videre inviterer nevø og nieser på besøk for å leke med dem eller ha dem på overnatting. Har liksom nok med mine egne og ikke kapasitet eller behov for å styre med andre unger i tillegg. Anonymkode: 06873...b2c Synes det er så trist når man ikke bryr seg om tantebarn Elsker å ha mine tantebarn over for å leke med våre barn. Ungene elsker det også 😊 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har kanskje møtt 3-4 barn jeg liker.. Anonymkode: fe8b8...503 Så trist Anonymkode: 73d71...85e
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #52 Skrevet 16. desember 2022 Liker kun mitt barn, og barn av gode venner. Anonymkode: 777a7...0c8
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #53 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vanskelig med adhd-aktige barn som ikke hører etter og tar beskjed. De er det vanskelige å like. Anonymkode: 8a905...836 Disse er enklest for meg å like fordi de har en sårbarhet de ikke klarer å skjule. Så det er enklere å komme innpå de. De har ikke hele den vanlige høflighetsavstanden som andre barn har 😁 Anonymkode: de2a5...c71
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #54 Skrevet 16. desember 2022 Jeg liker barn, men liker ikke foreldre som alltid skal snakke om barna sine. Drittkjedelig + at det er en slags posering i det. Anonymkode: cc2f6...e43
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #55 Skrevet 16. desember 2022 Liker veloppdragne barn. Anonymkode: 4783d...289 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #56 Skrevet 16. desember 2022 Nei , driter en lang mars i andres barn . Anonymkode: aa8e8...a2c
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #58 Skrevet 16. desember 2022 Nei, dessverre 🙈 Og særlig nå som min snart er voksen. Orker nesten ikke være i nærheten av de og priser meg lykkelig for at de ikke er mine. Jobber ikke med barn, selvsagt. Anonymkode: 0b252...8e2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #59 Skrevet 16. desember 2022 Jeg liker de fleste barn, så har du de som er mindre sjarmerende også🙊 F.eks barn som ikke sier takk, det synes jeg er usjarmerende. Liker godt å høre om venners barn og om tantebarn. Anonymkode: 96413...93e
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 16. desember 2022 #60 Skrevet 16. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva har selvinnsikt med å ikke like andres barn å gjøre...? Jeg liker ikke andres barn. Jeg har altså selvinnsikt: jeg VET at jeg ikke liker andres barn.. Jeg har aldri likt barn. Jeg kommer fra en hel røys med forfedre/mødre som heller ikke liker andres barn. Min mor liker ikke barn generelt. Min søster liker ikke barn (og har likevel tre selv). Min mormor likte ikke barn. Osv. Det er ganske så vanlig. Biologisk drift gjør at vi elsker egne barn - men vi er ikke på noe som helst vis programmert til å like andres barn. Anonymkode: 1d08c...3a3 Det der er jeg ikke så sikker på. Mennesker er flokkdyr, og fra menneskets begynnelse var det vanlig å leve i flokker/stammer, ikke i kjernefamilier. Det var vanlig å ta seg av andre unger enn kun dem man hadde født selv. Rent biologisk så er det jo en fordel om det er noen andre unger der som dine egne kan pare seg med i framtida
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå